Saisinko työnhakuun liittyvää neuvoa?
Haen uutta työtä ja viime viikolla sain tiistaina yhteen työhön liittyen viestiä työnantajalta, että heillä on työtä. Lisäksi viestissä sanottiin että viestin lähettäjä käy pari sisäistä keskustelua ja ottaa sen jälkeen minuun yhteyttä.
Tämä työ ei ole yleisesti haussa vaan ns piilotyöpaikka.
Vielä ei ole kuulunut mitään. Käytännössä olen odottanut viime viikon ke-pe yhteydenottoa ja että käyvät ne pari sisäistä keskustelua.
Kuinka kauan on kohtuullista odottaa yhteydenottoa? Pitäisikö mun ottaa heihin yhteyttä ja milloin, kysyäkseni tilannepäivitystä?
Kommentit (8)
Jos viestissä ei annettu mitään aikajanaa, voit ottaa yhteyttä alkuviikosta - kohteliaasti ja painostamatta.
mutta tietenkään sä et oikeasti jää odottelemaan mitään tämmöisiä ehkä -paikkoja. Vaan jos joku muu tarjoaa töitä varmasti, otat sen varman paikan.
Käytännöä 2 viikkoa on ehkä ehdoton takaraja. Viikko on kohtuullinen aika, ellei muuta ole sovittu.
Työantaja-puolen henkilö ei antanut mitään aikarajaa milloin ottaa muhun yhteyttä. Sanoi vaan että käyvät peri sisäistä keskustelua. Tämä työantajan edustaja on mulle tuttu ja ex- kollega vanhasta työpaikastani eli en oikein usko että hän olisi selitellyt mulle höpölöpöä (aka valehdellut) viestissä.
Olisiko hyvä jos otan yhteyttä maanantaina puolen päivän jälkeen? En siis halua itsekään antaa kuvaa että hötkyilen malttamattomana.
-ap
Kävin helmikuun 2023 lopulla haastattelussa kunnan työpaikkaan, TE-pavelusta soitti henkilö kolme viikkoa myöhemmin ja kysyi miten haastattelu meni. Totesin, ettei ole kuulunut mitään. TE-virkailija sanoi, että joo kyllä ne olivat innoissaan. Siitä viikko eteenpäin tuli kunnalta soitto, että voinko aloittaa seuraavalla viikolla.
Eli kuukauden kävivät sisäistä keskustelua ja toki odottivat myös, että henkilö jonka paikalle tulisin, lopettaisi työt.
Vierailija kirjoitti:
Työantaja-puolen henkilö ei antanut mitään aikarajaa milloin ottaa muhun yhteyttä. Sanoi vaan että käyvät peri sisäistä keskustelua. Tämä työantajan edustaja on mulle tuttu ja ex- kollega vanhasta työpaikastani eli en oikein usko että hän olisi selitellyt mulle höpölöpöä (aka valehdellut) viestissä.
Olisiko hyvä jos otan yhteyttä maanantaina puolen päivän jälkeen? En siis halua itsekään antaa kuvaa että hötkyilen malttamattomana.
-ap
Näin kesällä yhteydenotto maanantaina tuntuu aika hätäiseltä. Voi hyvin olla, että sisäiseen keskusteluun tarvittava toinen osapuoli on ollut viime viikon lomalla. Minä odottaisin yhteydenottoa tiistai-iltapäivään saakka.
Up
Lisää mielipiteitä?
Milloin sinun mielestä kannattaa kysellä työn perään?
Tekisi mieli ottaa yhteyttä jo huomenna maanantaina, mutta en myöskään halua olla hätähousu.
-ap
Laita maanantaina viestiä, viitaten edelliseen keskusteluun, mikä on tilanne/onko asia edennyt.