Minulla on loma ja olen nukkunut päikkärit yli tunnin joka päivä ja nähnyt kamalia painajaisunia. Mistä johtuu?
Herään aina nuohon painajaisuniin kun nukun päikkärit. Ei ole ollut stressiä
Kommentit (9)
Sulla on verenpaine korkealla. Oletko syönyt ekstrapaljon suolaisia ruokia?
Nukutko sukat jalassa? Itse näen silloin aika villejä unia
Huvittavaa kun sanotaan, että unennäkö vaatisi rem-unen, johon pääsy kestää tunteja. Itse olen väsynyt ja nukun usein 0,5-2 tunnin päiväunia ja näen yleensä aina unia ja usein ne ovat sekavia ja ahdistavia. En tiedä miksi ne ovat päivällä laadultaan tuollaisia. Joskus ihan epätodellinen olo herätessä.
Mulla käy noin aina lomalla. Ilmeisesti joku tiedostamaton stressi purkautuu noin tms., kun kerran noin vahvasti linkittyy lomalle jäämiseen.
Uneen voi vaikuttaa väsymys, ruoka mitä söi, lisäaineet, netin sisältö, exä, joku energia tarttui ajatuksiin, alkoholi, muu juoma tai riita/kauna. Ehkä sun pitää tukia mikä kaikki voisi olla. Sohva ei ole niin puhdas paikka nukkua, ihmisten takamukset siinä vai sängyllä? Tuuletus ennen unta? Entä kohottaako tyyny niskaa ettei ole ihan litissä ja kuorsaa. Puhelin liian lähellä tai melu ulkoa? Millä taajuudella värähtelemme. Entä jos ennen unta kuuntelee meren kohinaa tms.
Toivottavasti et kuitenkaan niin kamalia kuin minä joka olen nyt muutamana yönä herännyt siihen sellaiseen aseen "naksaukseen" kun sillä ollaan ampumassa ja olen siis nähnyt unta jossa minua uhataan aseella / ampumisella.
En todellakaan tajua mistä tuo *naks" kuuluu ja havahduttaa hereille. Tai no, ei ole terve tuo unikaan..
Nään tosi sekojz unia koko ajan. Pää korjaa menneisyyttä. Herään ihan ok fiiliksissä ja otan elon iisisti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et kuitenkaan niin kamalia kuin minä joka olen nyt muutamana yönä herännyt siihen sellaiseen aseen "naksaukseen" kun sillä ollaan ampumassa ja olen siis nähnyt unta jossa minua uhataan aseella / ampumisella.
En todellakaan tajua mistä tuo *naks" kuuluu ja havahduttaa hereille. Tai no, ei ole terve tuo unikaan..
Niskasi poksuu.
Jaa-a, päiväunissa niitä näkee useammin kuin yöllä. En tiedä miksi