Huomaan että Instagramissa ihmiset lopettavat tykkäilyn heti jos en anna heille huomiota
He siis selkeästi pitävät kirjaa siitä kuka tykkää ja kuka ei. Aina kun käyn tykkäämässä heistä niin he tykkäävät sitten seuraavasta päivityksestäni.
jotenkin tämä on vähän outoa ja lapsellista. Kaikkia päivityksiä en näe ja toisaalta kaikista en edes tykkää. Silloin en anna tykkäystä. Mutta tykkäys ei kerrokaan näköjään siitä, tykkääkö joku, vaan ennemminkin siitä, onko päivityksen tekijä tykännyt vastavuoroisesti tykkäyksen antajasta aiemmin 😅
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
No yhtä lapsellinen sinäkin olet, kun noin tarkkaan seuraat tykkäyksiä. Pata kattilaa soimaa.
Nyt taisi osua vai miksi puolustelet?
Huomasin tuon saman jo fb aikoina. Lapsellista väkeä.
Siis kuka tässä pitää kirjaa tykkäyksistä?
Ei siellä kukaan uskalla laittaa oikeita tykkäyksiä vaan pelaavat vain tuolla vastavuoroisuudella.
Ketään ei todellakaan kiinnosta aidosti. Tai hyvin harva kiinnostaa harvaa. Miehet kuolaavat siellä vähäpukeisia kuvia ja videoita. Naiset like for like. Treenipäiväkirjaa yms. ihmiset pitävät itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei todellakaan kiinnosta aidosti. Tai hyvin harva kiinnostaa harvaa. Miehet kuolaavat siellä vähäpukeisia kuvia ja videoita. Naiset like for like. Treenipäiväkirjaa yms. ihmiset pitävät itselleen.
Samapa tuo tykkääkö muut vai ei, jos pitää sivua itselleen. Eri asia esimerkiksi julkkikset, jotka tarvitsevat mainostuloja.
Vastavuoroisuus on aika monen ihmissuhteen edellytys, ellet satu olemaan joku julkkis. Ja silloinkin tulee pyyteettömän ihailun vastapainoksi ne tappouhkaukset, ym. häirintä
Mitä niin kiehtovaa ja koukuttavaa siellä Instagramissa oikein on? Tuntuu olevan oikein ongelma sukulaisillekin, kun olen vain Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihan teinimeininkiä. Itse poistin instatilin ja jotkut NELIKYMPPISET kaverit oli siitä ihan järkyttyneitä, että miten joku voi poistua Instasta. Jotkut ottaa sen niin tosissaan. En ole kaivannut takas.
No kerro miten se poistetaan, haluan tehdä saman!
Tympii kun puhelin vaatii reagoimaan Instaan.
Poistaisin koko instan mutta sitä ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihan teinimeininkiä. Itse poistin instatilin ja jotkut NELIKYMPPISET kaverit oli siitä ihan järkyttyneitä, että miten joku voi poistua Instasta. Jotkut ottaa sen niin tosissaan. En ole kaivannut takas.
Miten puhelin vaatii reagoimaan Instaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhtä lapsellinen sinäkin olet, kun noin tarkkaan seuraat tykkäyksiä. Pata kattilaa soimaa.
Nyt taisi osua vai miksi puolustelet?
Käytän hyvin harvoin Instaa ja Facebookia, joten ei osunut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Käyn max kerran viikossa Instassa ja Facebookissakin vain tiettyjen kavereiden julkaisut näkyvät seinällä. Joku algoritmi juttu ilmeisesti. Jos tykkäät, niin sinäkin näyt sitten, mutta muuten jäät unholaan.
En käytä facebookin feediä. Jos mulla on asiaa jollekin kaverille, haen hänet kaverilistastani.
Mut jotkut tosiaan ihmettelee, että etkö ole nähnyt sitä ja sitä, julkaisin sen facessa. Sanon etten lue facea kuin satunnaisesti. Ollaan ihmeissään ja jopa loukkaantuneita.
Facessa käytän pääasiassa ryhmiä. Jälleen, avaan ryhmän joka milloinkin kiinnostaa.
En minä mene kirjahyllynkään viereen seisomaan ja odottamaan että joku kirja sieltä putoaa päähän ja ala lukea sitä. Valitsen mitä milloinkin kaipaan.
Some on kaukana oikeasta sosiaalisesta käyttäytymisestä. Se tylsistyttää ja passivoi.
Vierailija kirjoitti:
Digielämän ulkopuolella, eli lihallisessa elämässä taidetaan käyttäytyä myös niin, että hakeudutaan sellaisten ihmisten luo, joilta saa huomiota ja muut ignoorataan.
Ei, vaan sellaisten seuraan, joista pidetään.
"Huomio" kuulostaa erikoiselta motiivilta. Jos jollain on mulle asiaa, vastaan kyllä. Mutta jos en pidä ihmisestä, jatkan matkaa.
"Huomio" on vain merkki siitä, että mut on huomattu. Se ei kerro vielä mitään huomaajan kiinnostavuudesta. Valtaosa "huomiosta" on yhdentekevää, osa jopa häiritsevää. Esim. kerjäläisiltä, kaupustelijoista ja kännisiltä saa yllin kyllin huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn max kerran viikossa Instassa ja Facebookissakin vain tiettyjen kavereiden julkaisut näkyvät seinällä. Joku algoritmi juttu ilmeisesti. Jos tykkäät, niin sinäkin näyt sitten, mutta muuten jäät unholaan.
En käytä facebookin feediä. Jos mulla on asiaa jollekin kaverille, haen hänet kaverilistastani.
Mut jotkut tosiaan ihmettelee, että etkö ole nähnyt sitä ja sitä, julkaisin sen facessa. Sanon etten lue facea kuin satunnaisesti. Ollaan ihmeissään ja jopa loukkaantuneita.
Facessa käytän pääasiassa ryhmiä. Jälleen, avaan ryhmän joka milloinkin kiinnostaa.
En minä mene kirjahyllynkään viereen seisomaan ja odottamaan että joku kirja sieltä putoaa päähän ja ala lukea sitä. Valitsen mitä milloinkin kaipaan.
Some on kaukana oikeasta sosiaalisesta käyttäytymisestä. Se tylsistyttää ja passivoi.
Minä otan puhelimitse yhteyttä kavereihin, jos on asiaa. Seinältä katon mitä miten muuten menee.
Hienoa, että sinulla - ja heillä - on äärettömän tärkeä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Instagram-tilin poistaminen
Siirry profiiliisi napauttamalla tai profiilikuvaasi oikeassa alakulmassa.
Napauta oikeasta yläkulmasta .
Napauta Tilikeskus ja sitten Henkilökohtaiset tiedot.
Napauta Tilin omistajuus ja hallinta ja napauta sitten Käytöstä poistaminen tai pysyvä poistaminen."
"... jotenkin tämä on vähän outoa ja lapsellista. Kaikkia päivityksiä en näe ja toisaalta kaikista en edes tykkää..."
Niin. No. Entä jos niillä muilla on sama?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet puhelimen asetuksiin, etsit sieltä listan sovelluksista ja poistat instan. Jos haluat ihan koko tilistä eroon, niin se tapahtuu sitten siellä instan omissa asetuksissa.
Todennäköisesti sun julkaisut ei sitten näy enää feedissä. Mulle ei näy enää sellaisten kaverien julkaisut, jotka eivät ole aktiivisia tykkäyksissä. Pitää ihan erikseen käydä heidän profiilissa katsomassa julkaisut. He siis julkaiset, mutta ne ei vaan ilmesty mun feediin.
AP, kannattaisikohan sun hankkia työpaikka? Sitten sulla todennäköisesti ei enää olisi aikaa analysoida niitä instagram tykkäys kuvioita.