Saan tuomitsevia kommentteja kun muutin aikuisena kaverille ja kotiin
Mulla hoitamaton ADHD ollut pitkään ja se hankaloittanut elämää. Nyt olen alkanut saamaan asioita taas kasaa, säästän rahaa ja teen hanttihommia. Minulla ei ole kuluja muuta kuin omat ruoat ja bensat maksan jos autoa lainaan vanhemmilta/kaverilta. Olen nyt 3kk majaillut vuorotellen molempien luona ja vielä tarkoitus 3kk näin asua ennen kuin rahat ovat kasassa.
Onko muka ihmeellistä?
Kommentit (19)
Rahat kasaan eli mitä käytännössä tarkoittaa? Maksat velat pois?
Vierailija kirjoitti:
Velat hoidossa jo. Rahat kasaan uutta elämää varten. Vuokravakuus, huonekalut, auto yms. Ap.
Tuohan on vain hieno asia! Sinusta välitetään paljon. Se ei ole kaikilla niin.
Vierailija kirjoitti:
On. Olet aikuinen.
Myös aikuiset saattavat tarvita apua. Kukaan ei loppujen lopuksi pärjää yksin.
I feel your pain. Mul on ADHD ja diagnoosin sain vasta aikuisena 30v. Elämä sitä ennen oli aika sekavaa kun ei tiennyt missä on vika.
Aikanaan miesystävän luona asui sen kaveri ja se kaveri valitti meidän seksielämästä. Sanoi, että häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
I feel your pain. Mul on ADHD ja diagnoosin sain vasta aikuisena 30v. Elämä sitä ennen oli aika sekavaa kun ei tiennyt missä on vika.
Ennen vanhaan adhd:t selvisi ilman diagnoosiakin. Nykyaikana jokaikiseen poikkeamaan pitää olla diagnoosi ja se on ihmisen identiteetin perusta. Jos ei ole seksuaalisesti poikkeava, on jokin nepsy, mutta normaali ei voi olla, jotta erottuu joukosta ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan adhd:t selvisi ilman diagnoosiakin. Nykyaikana jokaikiseen poikkeamaan pitää olla diagnoosi ja se on ihmisen identiteetin perusta. Jos ei ole seksuaalisesti poikkeava, on jokin nepsy, mutta normaali ei voi olla, jotta erottuu joukosta ihan varmasti.
Ennen vanhaan ja ennen vanhaan. Samoja ongelmia ne on silloinkin ollut. On ollut ADHD:n takia tullutta masennusta, ahdistusta yms jota ennen vanhaan tätäkin päivää enemmän lääkittiin itse mm. alkoholilla kun ei ymmärretty mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan miesystävän luona asui sen kaveri ja se kaveri valitti meidän seksielämästä. Sanoi, että häiritsee.
Ymmärrän kaveria. Kuka haluaa kuulla toisten eläimellisiä ääniä? :D Olisitte tekin voineet hieman vieraanvaraisia olla ja esim. pyytää hetkeksi poistumaan/ajoittamaan siihen kun ei ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velat hoidossa jo. Rahat kasaan uutta elämää varten. Vuokravakuus, huonekalut, auto yms. Ap.
No aika helppoa sulla. Et maksa kuin omat safkat ja olisit toisten nurkissa
Hädässä ystävä tunnetaan.
Ei ole turha sanonta.
Olisi kohtuullista maksaa kaverille asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit todella hädässä olevan maksamaan vielä vuokraa? :D Eiköhän tässä kaveri auta puhtaasti halusta auttaa läheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit todella hädässä olevan maksamaan vielä vuokraa? :D Eiköhän tässä kaveri auta puhtaasti halusta auttaa läheistään.
Auttaa läheistään pääsemään taas jaloilleen siis.
Ei mielestäni.