Pelottaa jättää lugesteron pois, voiko haitata raskauden jatkoa?
Mulle määrättiin ICSIn jälkeen luget 2x3 tablettia päivässä, kuuri loppuun resepti on 120 tabletille, vielä olis viikon verran niitä käytettävä. Plussa siis tuli, mut huolestuttaa et kun jättää luget pois niin voiko limakalvot heiketä, eikös se siihen vaikuta. Jos alkio ei enää voi sitten jatkaa kasvua?
Onko se mahdollista? Mulla luteaalivaihe muutenkin lyhyt joka kierrossa ollut joten pelko on lugejen lopettaminen pahentaa asiaa, eikö niitä kuitenkin kirjoiteta joillekin rv12 asti.
Kommentit (7)
...virallisen plussatuloksen jälkeen. Ei kuulemma ole näyttöä siitä että antaisi lisätukea jo alkaneelle raskaudelle.
Onnea raskautumisesta!
Onnea plussasta!! :)
Mä käytin lugeja jonnekin rv10 tienoolle - en muista tarkkaan. Ja silloin sanoin lääkärille, että pelottaa lopettaa, jos raskaus ei sitten jatkukaan. Lääkäri sanoi, että hän ei ole kuullut että lugejen lopettaminen vaikuttaisi niin, sitä pelkoa ei ole! Joten turvallisin mielin voit lopettaa! Tuossa on tosiaan hirmuisesti eroja, miten pitkään lugeja neuvotaan käyttämään. Mutta kuten kaikki lapsettomuushoidoissa olevat ovat varmasti huomanneet, näin on lähes joka asiassa. Kovasti paljon on lääkäri ja sairaalakohtaisia eroja.
Onnea odotukseen!!
Naksu rv35
Olipas helpottavaa kuulla, että uskaltaa jättää pois. Tänään oli virallinne testipäivä ja testi näytti tummempaa mitä aikasemmin joten ainakin näyttäis että raskaus jatkuu :)
Ens viikolla ajattelin ilmoittaa OYS tuloksen, kysyn samalla jos voin käyttää loppuun luget joita mulla on. En nyt ihan täyttä satsia ottanut apteekista sillä edellisiä oli jäljellä ja niitä jäis taas jäljelle kun kuuri tulis täyteen eli tuo 120 tablettia. Muutaman päivän riittäisi sit vielä.
Tekis mieli jo soittaa neuvolaan mutta ei tahdo uskaltaa vielä,milloin sinne yleensä soitetaan. Kaverilla on eka neuvola rv7+3 ja mulla olis nyt menossa hedelmöityksestä laskien 4+1 joten pari viikkoa menis ennen kuin ajan sais joten olis varmaan siinä rv7 paikkella. Kontrollikäynti on sairaalassa 1.10, vielä kolme viikkoa miten ihmeessä jaksaa niin kauan odottaa. :)
Hanna rv4+1
Hannaa olenkin jo onnitellut lapsettomuuspuolella, halaukset tännekin!
Ihanaa oli huomata, että annukin on plussannut!! Aivan mahtavaa ja mennyt multa ihan ohi:-O
Naksulle vilkutukset ja voimia viimesille viikoille!
t. S ja clomimuksut 8v + 1v3kk (jo!)
olen vahemman kirjoitellut viime vuoden joten ei ihme etta on mennyt plussaus ohi. Kiitos suuri onnitteluista. Menossa jo rv25 ja laskettu aika 26.12. Kaikki mennyt oikein hyvin, toivottavasti loppuun asti jaksaa nain mukavasti menna tama raskaus. Meilla onnistui ensimmainen IVF ja olemme todella kiitollisia!!! Kovasti odotamme omaa pikkuista syliimme mutta taytyy nyt malttaa nauttia tasta raskausajastakin kun sita niin odotimme. Voi kuinka iso sinun pikkuinen jo onkaan!! Kuinka aika rientaa! Kaikkea hyvaa sinulle ja onnea kaikille muille odotuksiin!
annu
että kaikki on sujunut hyvin annu ja että raskauskin on jo noin pitkällä!! Mun esikoinen on myös loppuvuoden lapsi (31.12.) Nauti tosiaan raskausajasta, sitä kumpua tulee ihme kyllä ikävä, vaikka loppuaika saattaa olla aika taapertamista ja vauva-aika on taas niiiin erilaista iloineen ja haasteineen! Itsellä on takaraivossa vielä toive kolmannesta, mutta clomeja rankempiin hoitoihin en enää lähde (ikä painaa...). Yhden luomutuulimunan verran ollaan onnistuttu, se kaavittiin pois tyttären 1v. syntymäpäivänä. Hyvin olen toipunut, mutta toista sellaista en haluaisi kokea enkä toivo kenellekään. Kaikkea hyvää teidän perheelle ja käy välillä kirjoittelemassa kuulumisia!
ihan ekaksi onnittelut plussasta!!!! hienoja uutisia :)
mulla oli luget kaytossa ehka pikkasen reilu viikko plussan jalkeen (pp16). sairaalassa sanoivat etta voi lopettaa jo viikon paasta mutta mina kaytin satsin loppuun, taisin lopussa vahitellen vahentaa annosta eta kesti pitempaan. jos raskaus on kunnolla alkanu -ja toivotaan etta sinullakin on- niin voi ne luget jatta pois. luonto kylla pitaa huolen lopusta!
mutta mita on muut mielta?
annu