Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on pääsääntöisesti pidetty ihminen työpaikalla?

Vierailija
23.08.2024 |

Gallupisti

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla ei ole töitä. Ehtii istua lounaalla, kahvilla ja seurustella tunteja työkavereiden kanssa, joilla ei myöskään töitä. Suunnitella firman juhlia. Flirttailla vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tehdä työpäivästä vapaa-ajan kaltaisen.

Vierailija
42/45 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita tukeva, ei juorua, sosiaalinen, alansa ammattilainen, ei jatkuvasti sairasteleva. Tossa nyt ainaki muutama--

-- Tuo oli ainakin johtajan näkökulmasta. Riippuu vähän kenen näkökulmasta on pidetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on paras työkaveri joka on työpaikalla tolkullinen ja ammattilainen , mutta ei häiritse millään tavoin viestein tai yhteydenotoin vapaa-ajalla. Työt ja työkaverit työpaikalla. Oma elämä täysin erillään.

Vierailija
44/45 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikan pidetyin ihminen on uskomaton uhrautuja. Jos kukaan muu ei viitsi tehdä jotain, hän tekee omalla ajallaan. Hän on myös ystävällinen ja lempeä. Työ taitaa olla hänelle elämäntapa, ja ehkä ainoa sisältö. Hön ei riitele eikä hermostu pienistä. Toisaalta hänellä on vahva ammatillinen identiteetti ja positiivinen asenne. Kaikki pitävät hänestä. En itse haluaisi olla kuten hän, eli minusta ei olisi jäämään työpäivän jälkeen tekemään jotain ylimääräistä. Olen itse usein väsynyt. Jollain tavalla myös kyllästynyt. Teen sen mitä pitää, mutta haluan viettää myös vapaa-aikaa. Viikonloput on meillä kaikilla vapaat. Ette voi uskoa, mitä tämä työpaikan pidetyin toi maanantaiaamuna töihin: omenapiirakkaa oman pihansa omenoista.

Työkulttuurissa ja / tai esihenkilötyössä on jotain pahasti vialla, jos muut työntekijät voivat kieltä

Tuohon kommenttina, että kerro minulle työpaikka, jossa ei teetetä sellaisia työtä, millä ei ole yhteyttä perustehtävään? Olen itse sote-alalla toimistotyössä ja välillä on syytäkin kieltäytyä tekemästä jotain, mikä on turhaa ajantuhlausta. Esimerkkejä meiltä parin viime vuoden ajalta.

1. Lean-ajattelu. Toimistosta kaikki paperit siirrettiin pois, pöydät sovittiin pidettävän tyhjinä, että kuka tahansa voi työskennellä millä tahansa työpisteellä. Lean-ajattelun idea oli sujuvoittaa työtä. Ei ihan toiminut. Ensinnäkin se paperit pois, niin on välttämättömiä suostumuslomakkeita, esitteitä yms., joille etsittiin kauempana oleva säilytyspaikka. Osa kantaa niitä nyt laukussa mukanaan. Kun ne oli jokaisella oman työpisteen lähellä/lokerossa pöydällä, tiesi heti mistä löytää eikä mennyt aikaa etsimiseen jostain varastosta.

Toiseksi ihmisillä on edelleen omia lempipaikkoja. Minä haluan olla työpisteellä lähellä ikkunaa, koska tulee luonnonvaloa ja näen helpommin. Minulla on ikänäkö-haasteita. Jos olen pimeällä puolella toimistossa, esimerkiksi kahden sermin välissä, joudun säätämään lamppuja pitkin päivää ollessani tietokoneella.

2. Kokouskäytännöt. Oli tarkoitus vähentää kokousaikoja, minkä takia ne pitää suunnitella hybridimallilla 25 tai 55 minuutin mittaisiksi. Osa työntekijöistä on teamsin kautta, osa toimistolla. Tänä ihmeellinen 25 min. tai 55 min. suositus perustuu kuulemma siihen, että jää 5 min. vessatauko, jos on useampi kokous peräkkäin jollain. Mihin se aikaraja johti, niin siihen, että joka kokouksessa jää asioita, jotka olisi voitu ratkaista loppuun, mutta kun on rajattu aika, ne siirretään aina seuraavaan. Se on ihan järjetöntä työajan tuhlaamista. Olisi heti työntekijöiden pitänyt sanoa vastaan, että ei me suostuta mihinkään 25 minuutin määräaikoihin. Esihenkilö (päällikkö) on niin lepsu, ettei se uskalla nousta vastustamaan organisaatiossa johdosta annettua suositusta noista kokousajoista, vaikka kyllähän sen päällikönkin on täytynyt huomata, että yhteisistä asioista päättäminen viivästyy, samoja asioita siirtyykokouksesta toiseen ja kaikenlainen lisäselvittely kokousten ulkopuolella on lisääntynyt rajusti. Voitko sinä Riitta selvittää tätä seuraavaan kokoukseen mennessä? Sitten kun Riitta on selvittänyt asiaa, seuraavassa kokouksessa onkin taas niin toukka aikataulu, ettei hän ehdi esitellä asiaa kunnolla ja jää taas roikkumaan. Hienoa hyvinvointialueen johto. Jostain liikemaailmasta varmaankin otettu malli, että pidetään kokoukset 25 min. tai 55 min. pituisina ja ollaan olevinaan tehokkaita, mutta mitään ei ehditä saada valmiiksi asti.

Vierailija
45/45 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan