Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kokenut kaikissa viimeisissä parisuhteissani lopulta että tulen tukahdutetuksi

Vierailija
23.08.2024 |

Tämä ajatus ja ymmärrys iski minuun tänään erään ihmissuhdesotkun jälkeen. Minä vain olen kokenut, että tukahdun enkä saa happea - ja sitten suhteet ovat loppuneet. Myöhemmin olen miettinyt: miksi edes olin noissa suhteissa.

Mistähän tämä kertoo?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä haet tiedostamattasi tuollaista ihmistä elämääsi. Nyt kun tajusin asian, voi tehdä korjausliikkeen ja hakea ihan toisenlaista ihmistä elämääsi.

No tämä varmasti yksi syy. Mutta uskon että taustalla on jotain muutakin

No, mitä? Kun kerran kaiken tiedät. 

Epävakaa persoonallisuushäiriö, jota ennen kutsuttiin rajatilaksi tai borderlineksi. 

Totta, persoonallisuus häiriöiset ovat joustamattomia ja heillä on itsesäätelyn vaikeuksia esim vuorovaikutuksen, oman käyttäytymisen saralla. 

Vierailija
22/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa olet vain epävakaa ja henkisesti keskenkasvuinen lapsi, joka ulkoistaa heknkisen kontrollinsa muille. Sitten syytät sitä puolisoa kun olet "tukahdutettu", kun hän ei mitenkään vastaa sinun alati muuttuvia tarpeitasi.

Kasva aikuiseksi, ota vastuu itsestäsi ja hyväksy muut semmoisina kuin ne on, niin elämäsi paranee.

Heh, nyt haukut täysin väärää ihmistä. Olen kaikkea muuta luin tuollainen. Kannan vastuuta monella elämän osa-alueella

Haukut? Esitit kysymyksen hyvin niukoilla lähtötiedoilla ja vastaus ei miellyttänyt otit sen loukkauksena? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. No tulipahan sekin opittua. Kun kokemusta karttuu, opit jo etukäteen kenen kanssa kannattaa edes yrittää tapailua

Valitettavasti eräs psykoterapeutti sanoi, että se on lapsuudessa opittu kierre, mistä ei pääse pois. Tulet jatkossakin hakemaan sitä tietynlaista ihmistyyppiä ja ne hakeutuu myös sinun luoksesi ja kierre on loputon. Olen huomannut omassa elämässäni jo tämän ja suhteeni loppuu yleensä hirvittävään ahdistukseen.

Vierailija
24/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa olet vain epävakaa ja henkisesti keskenkasvuinen lapsi, joka ulkoistaa heknkisen kontrollinsa muille. Sitten syytät sitä puolisoa kun olet "tukahdutettu", kun hän ei mitenkään vastaa sinun alati muuttuvia tarpeitasi.

Kasva aikuiseksi, ota vastuu itsestäsi ja hyväksy muut semmoisina kuin ne on, niin elämäsi paranee.

Heh, nyt haukut täysin väärää ihmistä. Olen kaikkea muuta luin tuollainen. Kannan vastuuta monella elämän osa-alueella

Niin, kaikissa muissa on vikaa muttei itsessä, vaikka ongelma toistuu. Minä minä minä olen virheetön ja kaltoinkohdeltu. Hyvä cope.

Peilistä löytyy aina se ongelma ja sen ratkaisu.

Eikö tässä nyt ap juuri yritä nähdä peilistä sitä syytä? Sun luetunymmärtämi

Ei yritä vaan etsiä sitä syytä muista. 

Vierailija
25/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä ihmisen vallantahtoa.

Vierailija
26/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. No tulipahan sekin opittua. Kun kokemusta karttuu, opit jo etukäteen kenen kanssa kannattaa edes yrittää tapailua

Valitettavasti eräs psykoterapeutti sanoi, että se on lapsuudessa opittu kierre, mistä ei pääse pois. Tulet jatkossakin hakemaan sitä tietynlaista ihmistyyppiä ja ne hakeutuu myös sinun luoksesi ja kierre on loputon. Olen huomannut omassa elämässäni jo tämän ja suhteeni loppuu yleensä hirvittävään ahdistukseen.

Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Esim epävakaat perheolot on kuin bensaa liekkeihin. 

Jos ap aidosti haluaa selvittää mistä kyse, tutkivelämänhistoriaasi, mistä tämä malli on saanut alkunsa? Suosittelen kirjoittamaan läpi ihmissuhdehistoriaasi ja tutustumaan syvemmin siihen, millainen suhde sinulla oli esim vanhempiesi kanssa. 

Vierailija
27/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei - jouduitko vetämään vessan käyntisi jälkeen tai imuroimaan pari kertaa vuodessa? Kamalaa! 

Vierailija
28/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Esim epävakaat perheolot on kuin bensaa liekkeihin. 

Jos ap aidosti haluaa selvittää mistä kyse, tutkivelämänhistoriaasi, mistä tämä malli on saanut alkunsa? Suosittelen kirjoittamaan läpi ihmissuhdehistoriaasi ja tutustumaan sy

Just, kirjoita elämäkerta jossa itse olet se sankari ja kaikki muut syypäitä kaikkiin ongelmiin. 

Vierailija
29/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta välttelevä kiintymyssuhde.

Vierailija
31/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäsi sormetti sinua tai jopa oli yhdynnässä kanssasi kun olit lapsi. Piti sinua kaulasta kiinni ja kenties laittoi kätensä suusi eteen kun rakastelitte?

Vierailija
32/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle aikuisena tullut astma?

Vierailija
33/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kumma psykoterapeutti. Lapsuudessa tosiaan opitaan käyttäytymismalleja, joita on vaikea muuttaa aikuisuudessa, mutta ei se mitenkään mahdotonta ole. Se on nimenomaan normaalia itsensä kehittämistä, että oppii näkemään itsessään tiettyjä kuvioita ja muuttaa niitä itselleen suotuisemmiksi.

Vierailija
34/34 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setäsi sormetti sinua tai jopa oli yhdynnässä kanssasi kun olit lapsi. Piti sinua kaulasta kiinni ja kenties laittoi kätensä suusi eteen kun rakastelitte?

Jotain tämän suuntaista veikkaisin myös.