Jääkaapin kompressori käy kokoajan
Gram merkkinen ja 2019 vuoden malli. Mikähän voisi olla vikana?
Kommentit (40)
Termostaatti säädetty vahingossa täysille tai rikki.
Tuo veden lorottaminen ei kyllä auta tuohon käymiseen kyllä yhtään.
Mulla GRAM hajosi juuri noin, että se rupesi yhtäkkiä pitämään kovaa ääntä ja kävi koko ajan. Seurasin sähköseurannasta, niin sähkönkulutus jääkapin osalta tuplaantui. Vaihtoonhan se meni.
Vierailija kirjoitti:
Onko koneen ympärillä riittävästi ilmatilaa? Onko ehkä liian pienelle säädetty asteikko? Voit kokeilla myös lisätä hieman kylmää jäähdytysvettä kiertoon, eli kaada sieltä jääkaapin sisällä olevasta reiästä kylmää vettä n. puoli desiä. Onhan se reikä auki? Näitä aina itse ensimmäisenä teen jos jääkaappi käy jatkuvasti. Nyt on kesä ollut kuumaa, ja lämmintä, joten kylmäkoneetkin ovat kovilla.
Mitä ihmettä on jääkaapin "jäähdytysvesi"? Ei siellä mitään sellaista ole. Kylmäaine kiertää suljetussa kierrossa, ei sinne peruskäyttäjä voi mitään lisäillä.
Katso onko tilaa ympärillä ja takana tarpeeksi tilaa. Ehkä kannattaa myös vetää se perä esille ja kattoa ettei siellä ole mitään ongelmaa
Tästä tulee mieleen kuinka unohdin pakastimen pikapakastukselle vuoden ajaksi ja ihmettelin sähkölaskua ja ainaista huurretta.
Vierailija kirjoitti:
Onko koneen ympärillä riittävästi ilmatilaa? Onko ehkä liian pienelle säädetty asteikko? Voit kokeilla myös lisätä hieman kylmää jäähdytysvettä kiertoon, eli kaada sieltä jääkaapin sisällä olevasta reiästä kylmää vettä n. puoli desiä. Onhan se reikä auki? Näitä aina itse ensimmäisenä teen jos jääkaappi käy jatkuvasti. Nyt on kesä ollut kuumaa, ja lämmintä, joten kylmäkoneetkin ovat kovilla.
Vai kylmää jäähdytysvettä? Se on kondensiovettä, joka johdetaan jääkaapin sisältä sinne takapuolelle haihtumaan. Kylmäaine ei tietysti ole vettä, ennen se oli freonia ja nyt jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on jääkaapin "jäähdytysvesi"? Ei siellä mitään sellaista ole. Kylmäaine kiertää suljetussa kierrossa, ei sinne peruskäyttäjä voi mitään lisäillä.
Varmaan tarkoitti sitä tippa-alustaa siellä takana. Jääkaapissahan on pieni aukko johon se vesi valuu jos jääkaapin seinään kertyy jäätä ja se sitten sulaa.
Laita lämpömittari kaapin sisälle. Jos jäähtyy liian kylmäksi, termostaatti on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Termostaatti säädetty vahingossa täysille tai rikki.
Tuo veden lorottaminen ei kyllä auta tuohon käymiseen kyllä yhtään.
Termostaatin vaihto ei mikään ihmeellinen homma
Varmaan sulatusta vaille. Ne kaapit, joita mainostetaan sulatusvapaina tai automaatti sulatuksella olevina, eivät sitä pitkässä juoksussa lopulta ole. Mutta tarvitsevat sulatusta harvoin, ehkä noin kerran viiteen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Termari rikki
Jos termari on rikki ja kompura on koko ajan toiminnassa niin kaapissa on pakkasta. Ellei näin ole niin vika on muualla.
Mulla on kosteuden poistava jääkaappi. Muuten ok, mutta yksi reuna kuumenee oven lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termari rikki
Jos termari on rikki ja kompura on koko ajan toiminnassa niin kaapissa on pakkasta. Ellei näin ole niin vika on muualla.
Juuri näin! Jääkaapista tulee pakastin jos jäähdytys toimii koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tossa jääkapis ei näy semmosta reikää ollenkaan. On tommonen nonfrost kaappi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa takaseinän huurteenpoistokaukaloon valuvaa vettä. Sen pitäisi valua reiästä kaapin takana olevaan haihdutusastiaan.
Reikä tukossa, oven tiiviste rikki, koneistossa pölyä tai laite hajoamassa.