Miksi käytät pyykkipulveria etkä nestemäistä pesuainetta?
Mikään ei tympäise niin paljon kuin taloyhtiön tai pesulan koneella ensitöikseen putsata pesuainelokerot edellisen pulverista. Niin.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku 1970 luvun larppi
Kyllä. Nyt tää laittas papiljotit päähän ja sifonkihuivi päälle ja sitten menis kukallinen tekokuituaamutakki päällä taloyhtiön pesuhuoneeseen huutaan maalta muuttaneille kun eivät osaa käyttää koneita.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvi käyttää mitäään yhteiskoneita. Yäk.
Juu, ajattelee mitä lude/koiranpaskajuttuja porukka pesee jollain 30C pikaohjelmalla.
Koska lokerossa ei ole takaseinää. Jos haluan käyttää esipesua, valuu nestemäinen pesuaine sekä esipesusta että varsinaisesta pesusta samantien rumpuun.
Vierailija kirjoitti:
MIksi sitä pitää putsailla, sinnehän ne entiset jämät menee uuden aineen avuksi.
On taloyhtiöitä, joiden pesukoneissa on 4. minuutin rummun huuhtelu. Eikö teillä muka ole? Harmi.
En näe syytä kantaa turhaa vettä kotiin. Ne on annostelleet sitä jauhetta liikaa. Monet annostelevat nestemäistäkin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lokeroon jäänyt pulveria niin on sitä kyllä vaatteissakin.
Niin on, koska huuhteluvedet tulevat viimeistä lukuun ottamatta saman pesuainelokeron kautta. Yksinkertainen ratkaisu tähän on laittaa pulveri pesupallon tai vaikka sukan sisällä koneeseen pyykin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska lokerossa ei ole takaseinää. Jos haluan käyttää esipesua, valuu nestemäinen pesuaine sekä esipesusta että varsinaisesta pesusta samantien rumpuun.
Useimmissa koneissa on ainakin varsinaisen pesun pesuainelokerossa sellainen läppä, jonka voi kääntää kiinni nestemäistä käytettäessä. Onkohan se jäänyt kiinni niillä, joiden pesuaineita siihen lokeroon jää?
Jo muutama vuosikymmen sitten jauheet muuttuivat liukenemattomiksi. Ainakin se Bio Luvil, jota siihen aikaan käytin. Sen huomasi silloin, kun liotti mattoja tai jotain pyykkiä tai käsinpesussa, kun astian pohjalle jäi kuin hiekkaa, vaikka vaatteissa sitä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kun pesee valkoista, niin valkaisuainetta sisältää pesuainetta ei ole nestemäisissä pesuaineissa. Siinä syy. Eli meillä on valkoisia paitoja ja valkoisia lakanoita varten pulveria.
Myös musta pyykki pestään jauheella. Jos pesee nestemäisellä aineella jää tunkkainen haju.
Pesen omalla koneella ja laitan jauheen pesupalloon. Ja jauhetta käytän, koska kodinkonekorjaaja suositteli. Nestemäiset pilaa koneen.
Kai jokaisella nyt on pesukone joka itse annostelee pesuaineen???
Vierailija kirjoitti:
Ostin Boschin tuollaisen, ei enää tartte pelleillä pesuaineen kanssa
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ottais/ ottanut tuollaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ottais/ ottanut tuollaista!
Ja miksi et?
Olen käyttänyt nestemäistä pesuainetta niin pitkään, että en ole edes muistanut jauhemaista. Mutta kun tulin nyt asiaa ajatelleeksi, pulverissahan on varmasti vähemmän säilöntäaineita, koska siinä ei ole vettä. Mulla on ihan oma pesukone omassa yksityisessä pyykkituvassani, ja jos vaihtaisin jauheeseen, laittaisin sen rumpuun. Pitää harkita asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lokeroon jäänyt pulveria niin on sitä kyllä vaatteissakin.
Se lokero on eri asia kuin pesupallo. Ihan vain tiedoksi!
No ei oo käytetty pesupalloa, jos lokerossa pesupulveria.
Koska likaiset vaatteet pitää PESTÄ, nesteet on yhtä tyhjän kanssa jos on likaiset vaatteet.
Kuka haluaa saastuttaa maapalloa niillä nestemäisten pesuaineitten muovipulloilla?!? Miksi ei pakata kartonkitölkkeihin...ai niin kun porukka haluaa ne paksuihin muovikannuihin. En muuten ikinä käyttäisi yleistä pesukonetta HYI 🤮
Vitttuako se sinulle torvelo-ap kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
MIksi sitä pitää putsailla, sinnehän ne entiset jämät menee uuden aineen avuksi.
Eikös niillä ole eri lokerot?
Koska olen vanha ihminen enkä halua mitään uutta. Olen huomannut että kaupan hyllyillä on yhä enemmän nestemäisiä pyykinpesuaineita ja yhä vähemmän jauhemaisia mutta tulen käyttämään samaa kuin ennenkin kunnes kuolen.