Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazer makusuklaalevyjen hinnat pompsahtivat yli 4 euron 180-200 g 4,09 EUR 20,45 EUR/kg

Vierailija
22.08.2024 |

Muutaman vuoden takainen 2,50 euroa levyltä oli jo kova hinta ja nyt Fazerin makusuklaalevyjen hinta on yli 4 euroa 180-200 gramman levyltä. Aivan sairaan kova hinta ja Pääministeri Petteri Orpon (kok) ja valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) hallitus nostaa makeisten ja suklaan arvonlisäveron nykyisestä 14 prosentista 25,5 prosenttiin. Eli huimat 11,5 %.

Hallitus huomioi veropäätöksissä THL:n suositukset terveysperusteisesta verotuksesta. Makeisten ja suklaan arvonlisäverokanta korotetaan nykyisestä alennetusta 14 prosentin verokannasta uuden yleisen arvonlisäverokannan mukaiseen 25,5 prosenttiin, kirjoitetaan hallituksen päätöstiedotteessa.

Korotuksen aikataulusta ei ole vielä tarkempaa tietoa.

Itsellä jo periaatteessa jää ryöstöhintaiset Fazerin ym. suklaat tästedes ostamatta ainakin Suomesta, pienien suklaapatukoidenkin hinnannostot ovat järkkyjä. Veikkaanpa että erityisesti suomalaiseksi mielletyn superkalliin maitosuklaan myynti tulee vähenemään rajusti, joka tulee vaikuttamaan sen valmistukseen. Kun samalla oikeistohallitus saksii suurin leikkauksin pieni- ja matalatuloisten tuloja, suklaan myynti vähenee entisestään ja suomalainen tuotanto loppuu.

Yritysten ahneusinflaation (greedflation) ja oikeistohallituksen ankeuttamistoimien yhteisvaikutus on hyvin tuhoisaa suomalaisten ostovoimalle, yritysten toiminnalle ja taloudelle. Typeryydestä sakotetaan.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
62/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansan terveydentilaa kun katsoo sen suklaalevyn pitäisi maksaa yli 400 eikä yli 4 euroa.

Kyllä ne irtokarkkimässylaarit ovat paljon turhempaa ja heikompaa evästä kuin maitosuklaa.

Heh. Karkkia on pakko mässyttää koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en suosi suomalaisia tuotteita

Vierailija
64/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinä AP syöt suklaata? Mätätkö sitä päivittäin? 

Eihän tuo hinta nyt ongelma ole, jos ostaa vaikka levyn kuukaudessa. Samallalailla moni muukin asia maksaa, jos sitä suklaata haluaa, ostaa ja nautiskelee

Vierailija
65/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun maailmaa kaada, vaikka maksaisivat kuusi euroa kappale. Silloin tällöin tulee ostettua. 

Vierailija
66/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niissä on vielä aika vähän suklaata kaiken lisäksi.

Vierailija
67/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Fazer valmistaisi laktoosittomia suklaalevyjä niin minäkin ostaisin, mutta eipä ole tarjolla.

Brunbergilla on

Vierailija
68/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut enää noin 2 vuoteen ainakaan näitä karkkeja ollenkaan. Enkä osta jatkossakaan jos hinnat eivät tipu kunnolla. 2 egee max per tavallinen sininen oli sopiva hinta ja n. 2,5 ne muut maksimissaan.

Vierailija
69/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se fazer vaihtanut raaka-aineet halvempiin. En ymmärrä miksi fazeria ostetaan niin suuria määriä. Kaupat täynnä fazerin tuotteita. Fazer on ollut minun mustalla listalla jo yli 10v. Ostan pienempien valmistajien tuotteita.

Sen huomasi jo heti siinä maussa sekä rakenteessa. Nyt vielä hinnat pompsahtaneet kattoon. Boikotti jatkuu. En edes kaipaa enää. Olen vieroittanut itseäni. Jää tupakkarahaa :D

Vierailija
70/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoon vaikka 10€ en osta muutenkaan ja vaikka ostaisin niin hyvin harvoin.

Vierailija
71/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakoon vaikka 10€ en osta muutenkaan ja vaikka ostaisin niin hyvin harvoin.

Näin se vähän on että jokaisella on ne omat jutut joista ei vain luovu. 

Vierailija
72/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio ja Putin.

Vierailija
73/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suklaalta maistui X-tran levy, melkoisia makunystyräkulinaristeja.

Vierailija
74/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei tarvitse suklaata elääkseen. Itse syön lähinnä jouluna. Irtokarkkia leffassa pari kertaa vuodessa. Ihan hyvä että nousee hinnat, jotkut pupeltaa nykyään karkkia joka päivä ja lihovat entisestään. 

Vierailija
75/83 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kukaan ei tarvitse suklaata elääkseen. Itse syön lähinnä jouluna. Irtokarkkia leffassa pari kertaa vuodessa. Ihan hyvä että nousee hinnat, jotkut pupeltaa nykyään karkkia joka päivä ja lihovat entisestään. 

Viihteessäkin kauheaa mässäämistä vaan kun kaiken maailman hampurilaismiehet kiertää maailmassa syömässä ja tubettajatkin vetää ruuaksi vain roskaruokaa ja pitsoja.

Vierailija
76/83 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy saisi mun puolesta maksaa vaikka 50 €. En syö ollenkaan mitään makeaa, en tarvitse sokeria missään muodossa. 😊😄

Vierailija
77/83 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinin (sd.) johtama hallitus päätti syksyn 2021 budjettiriihessä aloittaa valmistelun, joka tähtää terveysperusteisen veron käyttöönottoon.

Valmistelun ensimmäinen askel otettiin virvoitusjuomaverolain muuttamisessa. Virvoitusjuomaveroa muutettiin siten, että mitä sokerisempi juoma, sitä korkeampi vero.

kiitos sannuli

Vierailija
78/83 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ei ole ainoa herkku, jota kaupasta löytyy.

Vierailija
79/83 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin sokerin ja etenkin karkin/suklaan syönnin. Joskus leivon itse.

Vierailija
80/83 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ei ole ainoa herkku, jota kaupasta löytyy.

Miksi aikuisen ihmisen pitäisi syödä _mitään_ herkkuja viikoittain?

"Syödään jotain hyvää"-naiset ovat ällöttäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi