Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sisustatte?

Vierailija
22.08.2024 |

Oon ihan hukassa kotini sisustamisen kanssa! Tiedän millaisen tunnelman haluan ja mistä tykkään. Itseä miellyttävä sisustus ja mukava koti on minulle tärkeitä, joten haluan mieluisen sisustuksen. Rahaa ei kuitenkaan ole hirvittävästi, joten en voi palkata sisustussuunnittelijaa avuksi enkä ostella ihan mitä vaan kalusteita.

Ongelma on, että jos yritän sisustaa, en tajua mittasuhteista mitään, enkä vaan osaa asetella asioita oikein. En tiedä millaisia asioita valita niin, että ne sopii yhteen. En osaa asetella tauluja oikein. Mitä olen joskus yrittänyt, tuntuu epäkäytännölliseltä ja sekavalta, epäsuhtaiselta. Pienellä budjetilla pitäisi katsella juttuja lähinnä kirppiksiltä ja kierrätyksestä, mutta mulla tulee vain hutiostoksia tai en löydä mitään ja turhaudun, enkä myöskään osaa ajatella sitä kokonaisuutta tuossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja ja tapoja on tietysti vaikka kuinka paljon. Itse aloitan aina verhoista, koska ne ovat hyvin tärkeät viihtyisyydessä. Vaikka kirpputorilta vihreät tai keltaiset, mutta aina 220 cm pitkät. Jos tuntuu vielä liian kolkolta tai ankealta, verhojakin voi ripustaa kahdet aina ikkunan molemmin puolin.

Seuraavaksi isot matot. Itse pidän valkoisista matoista, joko muovi - tai ulkomattoja ihan siitä syystä, että ne kestävät mitä vain, ovat helppo pestä ja kuivata ja lopuksi voi käyttää vaikka kylpy - tai pukuhuoneessa tai ulkomattona, jos haluaa vaihtaa tyyliä. Koiraperheessä ehdottomat. Ja mikä on näyttävämpi kuin valkoinen iso matto. Toinen suosikkivärini on raikas turkoosi.

Hyllyjä pitää olla paljon, jos olet kirja-ihmisiä, mielellään täyskorkeita. Laatikostot ja piirongit eli vanhan ajan syvät laatikostot ovat oivallisia, käytännöllisiä ja niihin voi tallettaa vaikka minkäkokoisia tavaroita. Puhumattakaan siitä, että monet mallit ovat hyvin kauniita.

Korkeita kapeita peilejä voi käyttää myös suurentamaan tilaa.

Pidän isoista monitoimipöydistä, jotka ovat välillä ruokapöytinä, paras vielä, jos ovat samanlaisia, jotta voi yhdistää suuremmankin joukon ruokapöydäksi ja sitten taas muuna aikana käyvät oikein hyvin kirjoitus -, ompelu -, askartelu - ym. työntekoon.

Tuolit valitsen pinnatuoleina ja pystyrimoitus, koska ne ovat ikuisia ja kauneimmat. Osto - ja myyntiliikkeistäkin joskus onnistuu löytämään hyviä. Varavuoteeksi voi hankkia Aada - vuodetuoleja, tummanvihreät ovat ne kauneimmat. Turvallisimpia keinuja ovat mm. ns. jousikeinut, joissa on vastakkaiset kiinniolevat "keinupuut" kiinni metallijousella tms.eli ei pitkiä keinun jalkoja vaan lyhyet ja turvalliset, eivät siis vie paljon tilaa ja ovat hyvät istua myös vanhempien vieraiden.

Jos saat tästä joitakin ideoita tai apua, hyvä niin. Jokainen tietenkin sisustaa "oman maun mukaan". Sisustus myös muuttuu alkuvaiheessa, kunnes lopulta kaikki loksahtaa kohdalleen eikä mikään enää häiritse tai tarvita muutoksia.

Vierailija
2/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itselleni mieluisia huonekaluja. En mieti sopiiko ne toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon tauluja, isoja villamattoja ja viherkasveja. Taulut kannattaa ripustaa niin että ne ovat "liian" lähekkäin ja niitä on paljon. Iso kirjahylly täynnä kirjoja ja sohva irti seinästä tuo kotoisaa tunnelmaa. Osta kauniita vanhoja valaisimia kirppiksiltä.

Vierailija
4/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaisesti, viis veisaan siitä näyttääkö muiden silmissä hyvältä ja sopiiko joku sävy yhteen jonkun toisen käyttämäni sävyn kanssa. Pääasia että itse viihdyn.

Esimerkkinä vaikkapa olohuone, sohva ikivanha kangassohva jonka raahasin mukanani kun muutin pois vanhempieni luota(tietenkin luvalla sen sohvan otin, he aikoivat uusia kalusteita). Se on tommonen hyvin haalean ruskehtava jossa on jotain lehtimäisiä kuvioita siellä sun täällä. 

Kirjahyllyjä ikeasta(laiva merkkisiä, enää niitä ei vissiin enää myydä, nuo on melko vanhoja jo), täynnä kirjoja ja dvd levyjä ja videopelejä, muutama koriste-esine. Niiden väri on tuommoista tummaa puuta.

Yksi pitkä valkoinen matala kirjahylly jossa lapsena tiimarista ostamiani koriste-esineitä on muovilaatikoiden sisällä papereita ja kyniä yms.

Iso liila matto keskellä lattiaa, sen päällä painava vaaleanruskehtava puinen sohvapöytä jonka perin mummilta.

Ikkunassa vihreät verhot. 

Tämä olisi ihan järkytys jollekin sisustussuunnittelijalle. 

Vierailija
5/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kyllä aloitetaan kalusteista. Sitten kaikki muu. Miten sitä nyt pystyy neuvomaan. Meillä on värejä ja yksi asia kerralla niin se etenee. Kyllä se rahanpuute hankaloittaa sitä sisustamista. Itse suosin merkkituotteita, kestävää kehitystä,käytännöllisyyttä ja että arvo pysyy eikä ole roskiskamaa.

Tykkään monelaisista kodeista mutta sitä silmää on kyllä oltava.

Vierailija
6/6 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin liian vähän kuin liian paljon. Jos huonekaluja on liikaa tulee ahdasta.

Mieluummin muutama tarkkaan valittu juttu,kun tyylien sekamelska.

Samat sävyt esim. puuosissa. Kaikki kirsikkaa, kaikki koivua, kaikki mahonkia mieluummin kuin yksi valkoinen huonekalu, yksi tamminen, yksi musta, yksi vihreä.

Mieti huoneiden käyttötarkoitusta ja keskity sisustamisessa siihen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän