Onko japanissa pankki automaatteja josta voi nostaa rahaa suomalaisella kortilla.
Siis lähden japaniin ja menen myös vietnamiin lomalle niin käykö siellä suomalainen pankkikortti automaatissa? En ole juurikaan matkustellut 20 vuoteen..
Kommentit (20)
Joissakin pikkukioskeissa oli niitä, mutta se nostaminen on tosi kallista siellä. Viimeksi maksoi 12€ plus joku prosentti vielä siitä summasta minkä nostin. Japanissa rakastavat käteistä, useimmissa paikoissa ei voi maksaa kortilla ollenkaan. Ja tämä on tilanne Tokiossa. Neuvoisin vaihtamaan rahaa jeneiksi jo suomessa, pankkiin voit tilata tarvittavan summan.
Ottaa tyhjiä pulloja mukaan ja palauttaa ne siellä
Suosittelen nostamaan ja vaihtamaan rahaa jo Suomessa. Japanissa moni paikka suosii käteistä yhä.
On. Pankkisi veloittaa valuutan vaihdosta jonkin summan. Myös korttimaksu onnistuu ulkomailla. Pankista kannattaa vaan säätää että kortti on toiminnassa koko maailmassa, eikä vain Euroopassa. Jos siis olet turvallisuus syistä estänyt kortin käytön muuten (mulla automaattisesti pankki laittanut näin)
Kuten edellä todettu, käteinen paras. Kannattaa vaihtaa jeneiksi jo Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin pikkukioskeissa oli niitä, mutta se nostaminen on tosi kallista siellä. Viimeksi maksoi 12€ plus joku prosentti vielä siitä summasta minkä nostin. Japanissa rakastavat käteistä, useimmissa paikoissa ei voi maksaa kortilla ollenkaan. Ja tämä on tilanne Tokiossa. Neuvoisin vaihtamaan rahaa jeneiksi jo suomessa, pankkiin voit tilata tarvittavan summan.
No nyt on vanhaa tietoa!
Lähes joka kadunkulmasta varsinkin Tokiosta löytyy pankin automaatti, josta saa nostettua käteistä helposti. Maksu ei todellakaan ole noin suuri. Automastin kielen saa englanniksi.
Korttimaksukin hyväksytään nykyään useammissa paikoissa, Tokion olympialaiset vauhditti kehitystä. Silti käteinen on se yleisin, mutta sitä saa nostettua sielläkin.
Yritin nostaa siellä mun kelakortilla rahaa niin ei onnistunut!
Ainakin Japanissa on automaatteja joista voi ostaa käytettyjä pikkuhousuja. Tämä on mielestäni jotenkin pervoa ja säälittävää.
Tätähän sä kysyit?
On siinä Tokion keskustorin laidalla korkean kirkon vieressä automaatti, josta saa vielä markkoja. Siinä missä on japanin kielistä kirjoitusta mainosvalotauluissa. Siitä vähän vasemmalle kävelet ja käännyt sivukujalle, jossa on paljon mustatukkaisia ja lyhyitä ihmisiä. Heti siinä kujan alussa se on.
Luottokortit ovat kansainvälisiä, mutta toimiiko suomalainen pankkikortti samoin?
Pankkikortilla tuskin pystyy, mutta luottokortilla onnistuu. Tosin voi olla halvempi käyttää valuutanvaihtopisteitä, eiköhän niitäkin sieltä löydy.
Eli kannattaa ottaa jotain 9 tonnia käteistä mukaan ja siis vaihtaa ja japaniin jeniin ennen matkaa. 3 viikon päästä meinaan olen lähdössä. Kai siellä jossain on pankki joka vaihtaa sitten vietnamin dongiin käteiset.
Japanissa on automaatteja mutta ei välttämättä englannin kielisiä ohjeita miten rahaa saa. Olen käynyt japanissa.
Vierailija kirjoitti:
Pankkikortilla tuskin pystyy, mutta luottokortilla onnistuu. Tosin voi olla halvempi käyttää valuutanvaihtopisteitä, eiköhän niitäkin sieltä löydy.
Elecrton toimii myös Aasiassa. Kokeiltu on
On miulla luottokortti siis ja tavallinen pankkikortti. Otan käteistä 5 tonnia ja vaihdan ne sitten vietnamin donkeiksi. Japanissa olen 4 päivää vain.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortit ovat kansainvälisiä, mutta toimiiko suomalainen pankkikortti samoin?
Toimii samoin. Pankkikortissa on vain debit-ominaisuus, mutta yhtä lailla nekin on visoja ja mastercardeja.
Lähes jokaisesta pankkiautomaatista saa englanninkin valittua.
On. Joka maassa, tai Pohjoiskoreasta en ihan varma.