Uusi harrastus 45-vuotiaalle?
Onko muita ketkä vain pyörittävät kotia, lasten asioita jne eikä ole omaa harrastusta tai kiinnostuksen kohdetta?
Antakaa vinkkejä, mitä voisin alkaa koklaa tai miten voisin löytää jonkun jutun mistä kiinnostua. Jotenkin kaikki urheilujutut on jo niin koklattu, kuntoilen kotona painoilla ja lenkkeilen.
Kaipaan jotain palavaa kiinnostusta jhk, mutta mihin.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin maalaamisen siten, että haaveilin erään taiteilijan taulusta. Oli kuitenkin niin kallis, etten halunnut ostaa ja totesin, että teen itse. Hurahdin maalaamiseen ihan täysillä.
Mistä esineestä sä olet haaveillut? Ei muuta kuin tekemään itse 😊
Miten käytännössä aloitit maalaamisen? Menitkö kurssille tai opettelitko jotakin netistä? Kiinnostaisi minuakin vaan tuskin osaisin maalata esittäviä kuvia, siihen omat lahjat ei varmaankaan riittäisi. Kiva ajatus kuitenkin että voisi tehdä taidetta!
En ole ap.
Käsityöt? Neulominen, virkkaaminen, savityöt, korujen tekeminen, makramee, puutyöt, ompelu jne?
Nukkekoti. Siis sellainen aikuisen ihmisen nukkekoti, jolla ei leikitä vaan tehdään tosi hieno kaikkine pikku kalusteineen ja yksityiskohtineen.
Vierailija kirjoitti:
Kalpamiekkailu! Siinä saa tökätä mihin kohtaan tahansa.
Tuohon pitäisi lisätä nyrkin iskut ja potkut sekä kaadot mukaan että voi miekalla sitten survaista lopuksi kuolettavan iskun.
Palapelit! Mitä enemmän sinulla on tilaa, sen isompia sovit tekemään. Itse kokoan välillä 1000-palaisia, isompiin ei kaksiossa ole tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus.
Entä jos ei tykkää kalasta tai on sille allerginen?
Luuletko että troolin vetäjä itse syö kaikki kalansa?
Troolaus on vähän eri harrastus kuin kalastus.
Kyllä se on kalastusta ja olen hommassa mukana. Harrastuksena tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus.
Entä jos ei tykkää kalasta tai on sille allerginen?
Sitten ei onnistune. Sienestys?
Entä jos ei tykkää sienistä tai on niille allerginen?
Kiinnostaisko joku vapaaehtoistyö? SPR?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin maalaamisen siten, että haaveilin erään taiteilijan taulusta. Oli kuitenkin niin kallis, etten halunnut ostaa ja totesin, että teen itse. Hurahdin maalaamiseen ihan täysillä.
Mistä esineestä sä olet haaveillut? Ei muuta kuin tekemään itse 😊
Miten käytännössä aloitit maalaamisen? Menitkö kurssille tai opettelitko jotakin netistä? Kiinnostaisi minuakin vaan tuskin osaisin maalata esittäviä kuvia, siihen omat lahjat ei varmaankaan riittäisi. Kiva ajatus kuitenkin että voisi tehdä taidetta!
En ole ap.
Ihan ostin pari canvasta, suteja ja halpoja akryylimaaleja. Suunnittelin tarkasti minkälaisen taulun halusin tehdä (eläinhahmo). Luonnostelin hahmon taululle lyijykynällä, maalailin sitten akryyleilla.
Itse taulun teossa menee pari tuntia, suunnittelutyössä pari päivää, että saa päätettyä millaisen haluaa tehdä, mitä värejä käyttää, miten asemoi hahmon tauluun. En pysty ajatteleen juuri muuta kun on joku työ kesken 😊 En ole koskaan kokenut yhtä voimakasta flowta mistään asiasta. Nyt tiedän mitä teen eläkkeellä 😍
Ampumaurheilu?