Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus

08.02.2007 |

Kävin neuvolassa ja kerroin siellä jo viikkoja vaivanneesta unettomuudestani. Olen siis 10. rv:lla ja yöuneni vaihtelevat 2-4 tuntiin yössä. En vain pääse sikeään uneen (muutoinkin olen aika herkkäuninen). Neuvolatädin mukaan johtuisi raskauteen liittyvistä hormonimyrskyistä.

Onko muilla ollut tällaisia uniongelmia ja onko löydetty jotakin unen parantamiseksi?

terv. Papu70

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minua vaivasi unettomuus (hyvä yö 5 tuntia, huono 1-2 tuntia) koko alkuraskauden aikana. Olen nyt rv 18, ja hyvin (tai hyvin ja hyvin, en ole koskaan ollut supernukkuja) olen nukkunut raskausviikosta 15. Epäilen, että johtui niistä hemmetin hormooneista. Ensimmäisen raskauden jälkeen minulle tuli samantyyppisiä uniongelma noin viikko ennen kuukautisia. Menin siis väsyneenä nukkumaan, mutta uni ei tullut millään! Raivostuttavaa!

Jostain luin että progesteroonitaso nousee jyrkästi ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, jonka jälkeen se sitten tasaantuu. Ehkä uniongelmasi helpottaa silloin.

Voimia!

Grix

Vierailija
2/2 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maittoi uni alkuraskauden aikana ihan mainiosti,mut sitten viikkojen 10-20 välillä suurinpiirtein kärsinkin jo unettomuudesta. Sitten taas hiukan helpotti,tosin jouluna alkanut käsikramppi(hermopinne) vaikutti unenlaatuun ratkaisevasti ja nyt viikolla 34+4 oon jo useamman viikon ajan kärsinyt katkonaisesta unesta eli nukahdan suhteellisen ok jos saan tyynyt yms hyvin aseteltua. Sitten heräilen erinäisistä syistä useita kertoja ja uni ei tunnu siis riittävältä. lisäksi meillä nyt hassusti miehen unirytmi muuttunut entisestä...nukahtaa aika paljon aiemmin kuin ennen ja siis herää myös ihmeellisinä aikoina. Usein käy niin että minä alkuyöstä valvon " omista syistäni" ja just kun oon saanut unesta kiinni,ukko herää ylös..kävelee ympäri asuntoa,viheltelee ja keittää kahvia,katsoo telkkaria yms ja minä herkkänä nukkujana herään tietysti siihen.

Ei mikään mieltä ylentävä kokemus mut oon yrittänyt itselleni sanoa et tää on ahrjoitusta vauvaa varten...sehän ei mieti öisinkään sitä onko mami saanut nukuttua...silloin kyllä aion opettaa ukon siihen et jos se herää niin saa kyllä poistua hiljaa oven toiselle puolelle aj olla myös hiljaa ettei mulla ole kahta yöherättelijää riesanani...

:)

Masu-mamma 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla