Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
15001/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Viivi

2. Nelli

3. Goldielocks

4. Neea river

5. Costee

6. Erika

Siinä oma suosikkijärjestys. Viivin balladilta odotan paljon!

Pikkutuhmat paljastavat on niin nähty, arvostan oikeaa laulamista.

Vierailija
15002/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Viivi

2. Nelli

3. Goldielocks

4. Neea river

5. Costee

6. Erika

Hehe, mun on

1. Erika - vahva, musiikillisesti erilainen ja mielenkiintoinen

2. Nelli - söpö, koskettava, en usko pärjäämiseen mutta omalla listalla kuitenkin toka

3. Neea - voimakas mutta samalla perus

4. Goldielocks - aivan liian tylsä, ääniala suppea, ok radiosoittoon

5. Viivi - unettava balladi josta ei jää mitään mieleen, klipeissä mekko näytti hienolta

6. Costee - jopa pop-biisiksi aivan luokattoman huono

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15003/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole järkkää, ääni menee Nelli/Neea/Viivi/Goldie osastolle. Näistä eniten ehkä haluisin Goldien voittavan. Viivin kappale on mun mielestä paras, mutta Goldie on enemmän kokonaisuus. Erika/Costee ei vaan iske.

Vierailija
15004/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin harkkaklipit, ja pakko sanoa että Neean puvustus oli täysin kuin kuvittelin, eli sataan kertaan nähty. Jotenkin yllätyin ettei mitään mielikuvitusta oo käytetty. Noin perus biisi ois tarvinnu muuta kuin klisettä.

Vierailija
15005/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin sulle linkin.

No joo, Ruotsi taas ykkösenä oddseissa. Lupaan ja vannon, että jos Ruotsi taas viisut voittaa, en enää ikinä niitä katso!

Joo siis KUKAAN ei jaksa Ruotsia enää ykkösenä. Ja tämä ei ole suomalaisten juttu pelkästään. Asun ulkomailla ja katson viisut joka vuosi todella kirjavassa porukassa - kaikilla meni hermot jo Loreenin voittoon. Jos Ruotsi voittaa TAAS, menee viimeinenkin kuppi nurin. Varsinkin jo Månsista pelataan tuomariäänillä tuplavoittaja.

Loreenin voitto oli ymmärrettävä ja ennustettava, vaikka mieluummin mä olisin nähnyt Käärijän ykkösenä. Tänä vuonna tuskin tulee Tattoon veroista ns varmaa voittajaa, ja jos joku Kamikaze Life, The Voice of Silent tai Hush Hush menee voittamaan, voidaan jo 100% sanoa pelin olleen likaista. Ei vttu ole vaan mahdollista ilman vilunkipeliä.

Vierailija
15006/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen goldieducks? 

Veikkaisin viittaavan klassikkotarinaan The Goose That Laid the Golden Eggs. En vain tiedä miten se liittyy UMKhon.

Vierailija
15007/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Goldien asussa on säilytetty kiinnostava ja hauska jättivetoketju. Uuden asun värityskin on todennäköisesti lavalla paremmin erottuva, vaikka videon asu sopikin täydellisesti minikaupunkiin, jota ikävä kyllä mitä ilmeisimmin ei ole lavaesitykseen saatu.

Vierailija
15008/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turisteille tehdyssä katugallupissa kukaan ei tykännyt Erikan biisistä. "Don't like" oli yleisin kommentti. 

Ihan sama fiilis siitä on tullut lähes jokaiselle ensikuulemalta, ja juuri sen takia ei olekaan paras valinta viisuihin, joissa valtaosa äänestäjistä kuulee ehdokkaat nimenomaan vain sen yhden kerran.

Vierailija
15009/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt näin asut. En tykkää yhdestäkään. Heh, Viivin ja Nellin ehkä vähiten hirveet. Neealla aivan kamala tekele, joten kyllä hänen mahdollisuudet tähän kaatui. Erika peruskamaa mitä odotin.

Vierailija
15010/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neea on varmasti ammattitaitoinen lauluntekijä ja laulaja, mutta jotain nepotismia on syytä epäillä jos pääsi tällä Saara Aalto-toisinnolla  mukaan. Esitys voi olla "ihan hyvä" mutta en ymmärrä miksi se vie yhden esiintymispaikan kun menestysmahdollisuuksia itse viisuissa ei ole nimeksikään, tuo genre + stailaus kombinaatio on ollu niin monesti, kuin myös valoshow. 

Ehkäpä suomen markkinoille yrittää laulajana? Kenties onnistuukin mutta tuntuu että täälläkin tuo habitus on nähty.

Vierailija
15011/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se Neean biisi hyvä. Stailaus ei ole onnistunut yhtään.

Vierailija
15012/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt näin asut. En tykkää yhdestäkään. Heh, Viivin ja Nellin ehkä vähiten hirveet. Neealla aivan kamala tekele, joten kyllä hänen mahdollisuudet tähän kaatui. Erika peruskamaa mitä odotin.

Goldien asuhan on onneksi ihan vastaava kuin videolla ja tosiaan värityskin vaikuttaa paremmalta, sopii hyvin hänen hiuksiinsa. Harjoitusklipeissä nähtyjen renkaiden tarkoitus ei ihan aukene ja jossain näytti olevan mukana ihan perustylsiä tanssijoitakin, joten täydellisen musavideon jälkeen tuo live-esitys hieman kyllä mietityttää.

Vierailija
15013/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita klippejä näkee

Vierailija
15014/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti pidä Neean biisistä kun on niin perusviisu. Onkin ollut vähän yllättävää kun ulkomaisia klippejä selaillessa siitä on kovasti pidetty juurikin sen perussoundin vuoksi. Ja tuo puku. Tulee mieleen Dannyn ja Armin lasershow-ajat. Ja itse asiassa joku lavamies paljastikin että lasershowta on tulossa. Neealla?? Tuo biisi on just semmoinen jonka arvaan saavan yllättävän paljon pisteitä suomalaisilta. Ei kylläkään minun.

Vierailija
15015/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noita klippejä näkee

Instassa ja TikTokissa.

Vierailija
15016/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti pidä Neean biisistä kun on niin perusviisu. Onkin ollut vähän yllättävää kun ulkomaisia klippejä selaillessa siitä on kovasti pidetty juurikin sen perussoundin vuoksi. Ja tuo puku. Tulee mieleen Dannyn ja Armin lasershow-ajat. Ja itse asiassa joku lavamies paljastikin että lasershowta on tulossa. Neealla?? Tuo biisi on just semmoinen jonka arvaan saavan yllättävän paljon pisteitä suomalaisilta. Ei kylläkään minun.

Se on saanu kehuja juurikin siksi kun on ihan jees ja soljuu kelvosti. Kukaan ei biisiä inhoa mutta tuskin viisuissa kymmenien muiden seasta äänestääkään. Itse kallistun aina johonkin vähän mielenkiintoisempaan viisuun silläkin riskillä että jakaa mielipiteitä, mutta makuja on monia. 

Lasershow taas oli mm. Melodifestivalenissa viime vuonna, se biisi oli hyväkin ( maria sur- when i'm gone). 

Viime vuoden Itävallan reivi-biisistä tykättiin kovasti, mutta ääniä ei saanut koska todella basic sitten viisulavalla.

Vierailija
15017/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Viivi

2. Nelli

3. Goldielocks

4. Neea river

5. Costee

6. Erika

Hehe, mun on

1. Erika - vahva, musiikillisesti erilainen ja mielenkiintoinen

2. Nelli - söpö, koskettava, en usko pärjäämiseen mutta omalla listalla kuitenkin toka

3. Neea - voimakas mutta samalla perus

4. Goldielocks - aivan liian tylsä, ääniala suppea, ok radiosoittoon

5. Viivi - unettava balladi josta ei jää mitään mieleen, klipeissä mekko näytti hienolta

6. Costee - jopa pop-biisiksi aivan luokattoman huono

Minulla 1. Erika, 2. Costee, 3. Viivi, 4. Nelli, 5. Goldielocks ja 7. Neea

Vierailija
15018/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VarjoUMK:sta tehty Hesariin juttu https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011015051.html

Vierailija
15019/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekää winner v ttuun täältä.

Ens vuonna nähdään viisuissa :DDDDD Odotan kannustustasi UMK 2026 -ketjussa.

-winner-

Vierailija
15020/21056 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldien asuhan on onneksi ihan vastaava kuin videolla ja tosiaan värityskin vaikuttaa paremmalta, sopii hyvin hänen hiuksiinsa. Harjoitusklipeissä nähtyjen renkaiden tarkoitus ei ihan aukene ja jossain näytti olevan mukana ihan perustylsiä tanssijoitakin, joten täydellisen musavideon jälkeen tuo live-esitys hieman kyllä mietityttää.

Tanssijat näemmä näkyy ihan vilahdukselta harkkapätkässäkin ja niillä onkin sama näyttävä vetoketjuasu kuin Goldiellakin. Upea musa ansaitsee upean esityksen, ja tuosta pienestä välähdyksessä tulikin taas tunne, että juuri tuolla esityksellä voitaisiin päästä Euroviisujen tulostaulukossakin korkealle. Toivottavasti hiukset ei näytä tökeröiltä peruukeilta, vaan tanssijoista on saatu aidosti Goldien klooneja, mikäli se on tarkoitus kuten vaikutttaa.

Ketju on lukittu.