Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
5181/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi costee fani jankkaa? Se on eniten dumattu biisi koko kattauksesta. Ei todellakaan lähde viisuihin. Ihan sama,jos sen fanit sitä spotifyssä soittaa.

Itse en ainakaan ole mikään Costee-fani, vaikka olen eniten kuunnellut sitä näistä ja tykkään. Kukaan ei kuitenkaan pysty määrittelemään enemmistön mielipidettä, joten turha puhua jostain enemmistöstä. 😁

No aivan varmasti enemmistön mielestä tuo ei ole kattauksen paras.

En ole niin väittänytkään. Tuolla joku (sinä?) kirjoitti näin: "Jaa, no minä kyllä yhdyn siihen enemmistön mielipiteeseen, että Sekaisin on valitettavasti heikoin näistä kuulluista biiseistä". 

Vierailija
5182/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin kiinnostumaan sanoista , tuo viivi siihen minut innosti. On hyvä ymmärtää, että joskus voi elämään tulla muutoksia.

Oisin vuosituhannen voinu odottaa

Jos oisin tienny et sen päätteeksi Mä sut saan.

Ku mun päästä muistot häviää

Tiedä mun sydämessä

Mä olen sun kanssa aina, aina, aina

Onko tämä häämusiikkia vai  ehkä viimeiselle matkalle tarkoitettua.

Käy hyvin kumpaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi costee fani jankkaa? Se on eniten dumattu biisi koko kattauksesta. Ei todellakaan lähde viisuihin. Ihan sama,jos sen fanit sitä spotifyssä soittaa.

Itse en ainakaan ole mikään Costee-fani, vaikka olen eniten kuunnellut sitä näistä ja tykkään. Kukaan ei kuitenkaan pysty määrittelemään enemmistön mielipidettä, joten turha puhua jostain enemmistöstä. 😁

Sama minulla, jota tämä yksi kai aiemmaksi faniksi luulee.

Vierailija
5184/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisu-biisin pitää olla sellainen bängeri, joka tarttuu hattuun kertakuulemalta, tyyliin Cha, Cha, Cha tai Hard Rock Hallelujah. Eihän näistä tähän mennessä kuulluista jää päähän yhtään mitään. Tasapaksua höttöä ilman mitään koukkuja. Miksi kukaan äänestäisi tuollaista Euroviisuissa?

Tuliko teille muuten dark sidesta heti, että nyt kolahti ja tämä lähetetään? se taidettiin julkasta kans jossain puolessa välin?

Kyllä vaan!

Vaikka et ollut kuullut vielä kaikkia biisejä niin silti tuli että tässä se nyt on? koska muistan, että mulle tuli (ja tottakai ccc), mutta muistan myös sen, että yleinen ilmapiiri ei kuitenkaan ollut niin selkeä kuin ccc:n jälkeen. Toki kun kaikki oli julkastu niin se oli selvempää.

Vierailija
5185/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Mä oon ymmärtänyt jotenniin, että alapeukuttaminen on sitä varten, kun viesti on trollahtava tai huonosti argumentoitu. Aina oppii uutta.

Vierailija
5186/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eniten sitä on dumattu. Arvioissa, muualla netissä, youtuubissa, etc. Ei se vaan lähde.

Ja tuohon ikä kysymykseen. Itse esim.viiviä kuunnellessa mietin vanhempiani. En nyt milleniaalina ihan ikäloppunakaan pidä itseäni.

Sen verran olen viisuja seurannut,että tiedän aika tarkkaan ettei joku costee siellä menesty. Tuskin pääsisi edes jatkoon.

Vierailija
5187/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin väittänytkään. Tuolla joku (sinä?) kirjoitti näin: "Jaa, no minä kyllä yhdyn siihen enemmistön mielipiteeseen, että Sekaisin on valitettavasti heikoin näistä kuulluista biiseistä". 

En ollut minä, mutta ainakin kahdessa paikassa on huonoimmat pisteet saanut nyt julki tulleista biiseistä. Toisessa on annettu yli tuhat ääntä ja toisessa vajaa 200.

Vierailija
5188/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ole, ulkkiksetkin osa ihmettelee huonoja arvosteluja. 

Joo ihmettelee. Ja sitten laittaa omallakin umk listalla sen tyyliin vikaksi... heh.

Vierailija
5189/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eniten sitä on dumattu. Arvioissa, muualla netissä, youtuubissa, etc. Ei se vaan lähde.

Ja tuohon ikä kysymykseen. Itse esim.viiviä kuunnellessa mietin vanhempiani. En nyt milleniaalina ihan ikäloppunakaan pidä itseäni.

Sen verran olen viisuja seurannut,että tiedän aika tarkkaan ettei joku costee siellä menesty. Tuskin pääsisi edes jatkoon.

Ainakaan minä en ole sanonut, että Costee pitää valita vaikka onkin paras tähän mennessä minusta. Ei se Viivin tylsä balladikaan pääsisi finaaliin. Ei mitään mikä jäisi siitä mieleen, ei hyvää melodiaa eikä vahvaa lauluääntä.

Vierailija
5190/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tuosta enemmistöstä. Myönnettäköön että oli huonosti muotoiltu tuo, että enemmistö pitäisi kappaletta kattauksen heikoimpana. Sen voisi laittaa oikeammin niin päin, että enemmistö ei pidä kappaletta julkaistuista parhaana tai voittajaehdokkaana. Moni kyllä pitää sitä myös heikoimpana.

Vierailija
5191/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en odota "kreisipartya" tai "ultimaattista bängeriä". En välitä en minkään vertaa mikä genre meitä edustaa ja millä artistilla. Hyvät sanat on vain kiva bonus. Hyvä äänikin olisi ihan kiva. Mutta h*lvetti eikö suomessa osata tehdä tarttuvaa melodiaa enää?? Mulla on 24/7 lauluja soimassa päässä ja muistan yleensä helposti kuulemani biisit, eikä yksikään näistä jää soimaan päähän. Ehkä mulla on vaan itsellä puuroa korvissa ja olen turhan negatiivinen, mutta olen joka päivä vaan entistä pettyneempi. Enkä näin 25v liian vanha ole nykymusiikillekaan. Ja yleensä euroviisuissa rakastan hyvin tehtyjä balladeja siinä missä muitakin hyvin tehtyjä biisejä. Mutta jos biisi on tylsä niin se on tylsä. Tylsän biisin voit laulaa kovaa ja korkealta, mutta se tulee aina pysymään tylsänä.

Vierailija
5192/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK on aina pieni kurkistus suomalaiseen musiikkiin. Itse en juuri kuuntele suomalaisia artisteja. 🤭

Varför inte?

-winner-

Suomen Spotifylistan biiseistä ainoa, jota kestää kuunnella on Rosen APT. Siinä ei tarvita älynystyröitä eikä sanojen merkitystä tarvitse analysoida. Aapatti apatti aapatti apatti.

Mun inhokkibiisi

Just eilen mietin, että APT olisi täydellinen viisubiisi. Hokema, jota laulaa mukana + ne käsiliikkeet. Tarttuva melodia, nousee loppua kohden.

Vierailija
5193/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivin pitää laulaa biisi englanniksi niin saa laajemmin ymmärrystä. Taidan kuunnella kaikki biisit ja nyt sanoihin keksittyen.

Vierailija
5194/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hehkutetaan Costeeta ja dumataan Viiviä mutta Viivin video on jo nyt mennyt YouTubessa Costeen ohitse katselukerroissa. Eiköhän tämä debytoi huomenna Spotifyssa ohitse Costeen. 

Hehkutetaanko palstalla tätä? Muualla ainakin Costeen biisi on saanut reilusti tylyimmän vastaanoton tähän mennessä julkaistuista.

Tietenkin, kun on paras näistä. On myös ihan postivistakin vastaan ottoa Youtubessa ja kommenteissa Costeesta, niissä dissaajissa näytti olevan aika moni suomalaisia ikävä kyllä.

Tuohon että dissaajissa aika moni suomalaisia, niin minä en tajua mitä täällä aina itketään sitä että suomalaiset haukkuu näitä meidän omia biisejä youtubessa.

No tottahan toki, jos käydään keskustelua biiseistä! Ei se ole mikään edustusalusta jossa kuuluu näyttää kaikki vain ah-niin-ihanaa-ja-positiivista-me-ollaan-parhaita! -valossa. Siellä voi analysoida biisejä ja esittää omat mielipiteensä kuten missä tahansa, mutta kansainvälisen porukan keskuudessa, ihan rehellisesti. Tai ainakin minun mielestäni. En käsitä miksi missään pitäisi sitten esittää pitävänsä jostain mistä ei pidä, tai olla vain hiljaa ettei kukaan vain tiedä että kaikki ei yksimielisesti rakastanut tätä ehdokasbiisiä!

Ei kai se nyt yksin ulkomaalaistenkaan asia ole meidän karsinnan biisejä arvioida

Vierailija
5195/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa näin, että One Morning Left, Goldielocks ja Vikman saavat kukin ruutata ulos aivan hirveät kappaleet, jotta tän vuoden kattaus saataisiin yhtä huonoksi kuin UMK 2024. Toistaiseksi jokainen julkaistu ehdokas olisi ollut heittämällä viime vuoden paras biisi.

Vierailija
5196/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK on aina pieni kurkistus suomalaiseen musiikkiin. Itse en juuri kuuntele suomalaisia artisteja. 🤭

Varför inte?

-winner-

Suomen Spotifylistan biiseistä ainoa, jota kestää kuunnella on Rosen APT. Siinä ei tarvita älynystyröitä eikä sanojen merkitystä tarvitse analysoida. Aapatti apatti aapatti apatti.

Silti kuuntelet Suomen Spotifylistaa, vaikket juurikaan kuuntele suomalaista? Nyt on aika jännä vastaus ;D

Enkä ainakaan minä kuuntele musiikkia sen älykkyyden takia.

Ja... en ole kuunnellut Rosen APT:tä, miltään listalta.

-winner-

Vierailija
5197/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäänsanomattomia tekeleitä!

Nyt kyllä sanoit aika pahasti tästä ketjusta, vaikka tavallaan oikeassa kyllä olet ;D

-winner-

Vierailija
5198/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Viivi voisi menestyäkin. Ainakin,jos taas käy niin ettei ole paljon balladeja tarjolla. Minulle siis tällä hetkellä menestys ei ole yhtä kuin voitto. Toki livet ratkaisee paljon. Itselleni tuli mieleen Johanna kurkela. Jotenkin keijukaismainen teema. Ja tuomaristo voi antaa pisteitä. Eikä Viron Alikakin ollut joku 8. Tms?

Itselleni kolahti. Paskana taas ei kolahtanut yhtään viime vuonna. (En kyllä haukkunutkaan täällä Saraa, oli itselle ihan sama kuka voittaa, taisin äänestää Cyan kicksiä itse).

Vierailija
5199/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisufanikuplassa voi unohtua, että arvosteluja tekee vain tosiviisufanit/erittäin kiinnostuneet katsojat. Suuri massa ja sen mielipiteet on sitten erikseen. Minua ei ainakaan kiinnosta esim. Youtube-kommenttien lukeminen ja niistä päätelmien tekeminen massan mielipiteistä. 🤭 Suuri osa katsoo vasta UMK-lähetyksen ja perehtyy silloin ehdokkaisiin.

Vierailija
5200/21056 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä hehkutetaan Costeeta ja dumataan Viiviä mutta Viivin video on jo nyt mennyt YouTubessa Costeen ohitse katselukerroissa. Eiköhän tämä debytoi huomenna Spotifyssa ohitse Costeen. 

Viivillä on fanikuntaa jo muutenkin enemmän kuin Costeella.

Mä olen kuunnellut Viiviä varmaan jo 6 kertaa. Ihan uusi artisti itselleni. En siis mikään "fani". 

Costeeta En jaksa kuunnella. 3 kertaa riitti. (Se on se minimi,jonka kuuntelen kutakin biisiä).

Ketju on lukittu.