Dissosiaatio ja kamala ahdistus. Miten tän saa pois?
Jotenkin ihan liikaa on ollut nyt kaikkea ja olo on ihan hirveä ja epätodellinen.
Kommentit (9)
Maadoita itsesi. Oletko saanut ohjeet siihen? Istu tuolissa ja tunne tuolin selkänoja, molemmat jalkapohjat maahan, hengittele ja etsi katseelle jokin kiintopiste.
Mulla dissosiaatio kesti monta viikkoa ja meni lopulta niin pahaksi, että jouduin psykiatriselle avo-osastolle. Aloitin tuolla SSRI-lääkityksen minkä ansiosta dissosiaatio väistyi (mulla on myös muuta ahdistuneisuushäiriö-taustaa). En väitä että kaikilla lääkitys auttaisi, mutta itse sain siitä apua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla dissosiaatio kesti monta viikkoa ja meni lopulta niin pahaksi, että jouduin psykiatriselle avo-osastolle. Aloitin tuolla SSRI-lääkityksen minkä ansiosta dissosiaatio väistyi (mulla on myös muuta ahdistuneisuushäiriö-taustaa). En väitä että kaikilla lääkitys auttaisi, mutta itse sain siitä apua.
Lääkitys auttaa ahdistukseen, ei dissoon. Disso voi helpottua kun ahdistus helpottaa. Dissoon lähinnä traumaterapia tai emdr terapia, koska disso on traumoista lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Maadoita itsesi. Oletko saanut ohjeet siihen? Istu tuolissa ja tunne tuolin selkänoja, molemmat jalkapohjat maahan, hengittele ja etsi katseelle jokin kiintopiste.
En ole valitettavasti saanut ohjeita mihinkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole valitettavasti saanut ohjeita mihinkään.
Ap
Tossa mä annoin sulle ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Viinin vetäminen edesauttaakin huonossa liitossa. Hyvä Susanna että jaksat esittää Jannelle. Voimia Vantaalle!
https://www.ymparistoahdistus.fi/harjoitukset/maadoitus/
Tässä yksi tapa jota voit kokeilla.
Itse kävelen paljon metsässä kiireettömästi ja rauhassa ja katselen ja tunnen ja rauhoitun.
Avaa ikkuna, syö kunnolla ja hengitä syvään