Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olit itse ala-asteella, millaisia synttäreitä pidit?

Vierailija
17.05.2008 |

Auttoiko vanhempasi synttärien pitämisessä (leipoi, keksi ohjelmaa, leikki teidän kanssa)?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en vain muista. Ehkä on taas ollut niin häpeällistä, kun niitä ei ole ollut, etten pysty muistamaan miltä tuntui. Story of my life. Kavereilla kyllä oli ja olin usein kutsuttuna.

Vierailija
2/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet synttärit itse asiassa muistan, oisinko ollu tokalla tai kolmannella ja nekin osaksi valokuvan kautta. Ohjelmaa tuskin oli, mutta äiti tietty huolehti kakun ja keksit pöytään.

Lähempänä yläaste ikää ei edes pidetty kaverisynttäreitä, siis semmosia isompia.

Pitääkö nykyään lasten syntymäpäivillä todella olla jotain järjestettyä toimintaa... ??!! Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten touhuttiin pihalla ihan keskenämme. Ei äiti ja isä höösänneet siinä, onneksi. ;)

Vierailija
4/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista yhtään pidettyä synttäriä. Ainoastaan 4 vuotis synttäreistä on pari kuvaa, jossa saan tutulta rouvashenkilöltä lahjan. Koululaisena kävin juhlissa, mutta omista synttäreistä ei muistoja. Joulukuussa syntyneenä sain monesti yhdistetyn joululahjan esim kummeilta.

Vierailija
5/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen vieläkin vähän harmissani siitä.

Vierailija
6/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oli se perinteinen kuvio; kavereita kylässä ja kakkua pöydässä. Lahjojan avaamista ja muutama leikki. :) Yhdet synttärit oli Mäkkärissä, menivät kyllä tokaluokkalaisilta täysin hukkaan- muistan ettei kukaan jaksanut syödä ateriaansa!

Vierailija
7/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä muutenkaan mitenkään juhlittu. En ole esimerkiksi koskaan saanut vanhemmiltani syntymäpäivälahjaa.

Vierailija
8/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotispäivää vietin kuin mitä muutakin arkipäivää ja alkaa toi 40 pikkuhiljaa tulla vastaan ja tuntuu vastenmieliseltä ajatella juhlivani niitä. Pelkään ettei niihin kukaan tule vaikka kutsuisikin. Muiden juhliin menen mielelläni jos kutsutaan.

Terapian paikka!

t. 5

Vierailija
9/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että synttäreitä juhlii vain lapset. Miehen vaimo juhlii kaikki nimipäivätkin ja ei millään tahdo tajuta, että meillä ei ole mitään superpippaloita kun 2-vuotiaallamme on nimipäivä. Emme edes tietäisi koska se on ellei hän siitä olisi numeron tehnyt.

Vierailija
10/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, nimmarit, synttärit, kaikki kehiin vaan. Se ei jalosta, että elää arkea naama rutussa, mutta se tekee hyvän mielen edes lapsille että kaiken tasaisuuden keskellä on myös juhlia.

Vierailija
11/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lastensynttäreistä tuli mieleen Astrid Lindgrenin ja Enid Blytonin nuortenkirjat. Ei semmoisia tavallisissa Suomalaisissa perheissä juhlittu. Siis leivottu ja laulettu sankarille.

Vierailija
12/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 70-luvun puoliväliä. Itse olen syntynyt heinäkuussa ja vieläkin muistan, kuinka omille synttäreilleni pääsi vain kaksi kaveria. Olenkin siksi tyytyväinen, kun toinen lapseni on syntynyt keväällä ja toinen syksyllä. Juhlat ovat kouluaikaan.

Vierailija
13/13 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman juhlat tekee minut kiukkuiseksi ja hermostuneeksi. Jotenkin ihan hirveää joutua johonkin tilanteeseen missä on pakko juhlia. Ei varmaan ainuttakaan juhlaa ole mennyt niin etten olisi huutanut, kiroillut, lähtenyt ovet paukkuen ja lopulta ottanut pari rauhoittavaa kestääkseni kaiken. Muuten olen sävyisä ja rauhallinen ihminen jopa hiljainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan