Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon joka perjantai noin 15-20 annosta. Muuten en.

Vierailija
20.08.2024 |

Onkohan tämä pidemmän päälle vaarallista? En vain osaa nollata viikkoa muuten

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain, että mielummin känni kerran viikossa kuin joisi saman määrän useampana päivänä. Näin maksa ja elimistö muutenkin saa säännöllisesti tauon alkoholista eikä se lillu koko aikaa enemmän tai vähemmän sen vaikutuksen alla.

Mitenhän paljon suomalaisissa suosituksissa on mukana sitä, että täällä on taipumusta alkoholisoitumiseen, ja yritetään toppuutella katuoja-alkkikseksi päätymistä. 

Kuningatar Elisabet otti joka päivä 4 drinkkiä, pitkin päivää. Ensimmäisen lounaalla. Joka ikinen päivä. Ja aika pitkän ja terveen elämän eli. Suomessa hän olisi ollut alkoholisti. 

Vierailija
22/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joskus mietin että moni ehkä tissuttelee pitkin viikkoa jopa ton määrän. En sit tiedä kumpi on vaarallisempaa.

Vaari kuoli maksasyöpään tolla tavalla. Joka päivä bissen kaks

Vaari otti varmasti jotain muutakin, tuolla määrällä ei kukaan maksaansa pilaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan kaatokännissä ja örväät ja sammallat? Toivottavasti asut yksin ettei tuota showta tarvitse kenenkään muun katsoa. 

Enkä minäkään absolutisti ole, mutta tuollaiset kertamäärät on älyvapaita. 

En mä ainakaan. Juon jostain klo 16:sta aamukuuteen, pelailen tietokoneella, saatan istua kesäaikaan jossian puistonpenkillä lukemassa kirjaa, katson leffoja tai sarjoja. Ihan itsekseni ja rauhassa olen, enkä örvää enkä sammalla. Joskus jos on ollut stressiä töissä, voin nukahtaa kesken juomisen, mutta sitttenpä jääkin juotu määrä pienemmäksi. Jos ei väsytä, juon aamukuuteen rauhallisesti tissutellen, enkä ole mitenkään edes tolkuttoman humalassa. Toki sen itse tuntee, että on euforinen nousuhumala päällä, mutta jos esim. joku soittaa, ihan selvästä menen, ei edes äitini huomaa että olen ottanut puhelimessa.

- eka vastaaja

Vierailija
24/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä uskalla urheillakaan, jos on alkoholia veressä. En minä ainakaan, kuusikymppinen nainen. Menisi viikonloppu löhöilemiseen. Inhoan krapulan tunnetta. Vaikka sillointällöin viini ja shamppanja hyvässä seurassa maistuukin.

Vierailija
25/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v nainen olen juonut noin ehkä 30 vuotta. Eipä ole mitään haitannut. Jonkun sitä täytyy vanhaa duunariperinnettä pitää yllä tässä yhä kuivemmaksi käyvässä maassa :D

Mutta sinäkin varmasti tiedät että suositukset kerralla juotavista määristä on paljon pienempiä, ja netistä löytyy perusteluja miksi ei kannattaisi juoda kerralla niin paljon vaikkei viikkoriskirajat ehkä ylittyisikään. Itse en jaksa välittää, pois täältä kuollaan jokainen, mieluummin lyhyt ja hauska elämä kuin pitkä ja kuiva.

Eipä ole mitään haitannut? Ei varmasti ole. Yhtään ei tunnu missään, ei näy eikä kuulu. Onko sinulla hauskaa? Onko perheelläsi hauskaa? Totta kai haluat kuolla siihen että maksasi poksahtaa.

Mulla on hauskaa. Perhettä mulla ei ole, ei ole koskaan ollut miestä eikä lapsia. Olen näin ihan tietoisesti valinnut, että saan elää vapaata ja rentoa boheemielämää. Tosin töissä olen hyvinkin kurinalainen ja mulla on tavoitteita urallani vieläkin. Mutta ei se perjantain känni niitä estä. Maksa-arvoissa ei ole ollut mitään vikaa työterveyshuollon ikäkausitarkastuksissa, kuten ei missään muissakaan veriarvoissa, verenpaineessa, kolesterolissa. 

Vierailija
26/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä uskalla urheillakaan, jos on alkoholia veressä. En minä ainakaan, kuusikymppinen nainen. Menisi viikonloppu löhöilemiseen. Inhoan krapulan tunnetta. Vaikka sillointällöin viini ja shamppanja hyvässä seurassa maistuukin.

Krapula tulee vain amatööreille. Mulla ainakaan ei tule tuollaisesta määrästä yhtään mitään. Joskus voi päätä vähän särkeä kun herää ekan kerran, otan buranan ja menen takaisin nukkumaan ja siinä oli se krapula.

Vierailija
27/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientähän tuo on..huoletta voi vaikka tuplata määrän..

Vierailija
28/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan kaatokännissä ja örväät ja sammallat? Toivottavasti asut yksin ettei tuota showta tarvitse kenenkään muun katsoa. 

En mä ainakaan. Juon jostain klo 16:sta aamukuuteen, pelailen tietokoneella, saatan istua kesäaikaan jossian puistonpenkillä lukemassa kirjaa, katson leffoja tai sarjoja. Ihan itsekseni ja rauhassa olen, enkä örvää enkä sammalla. Joskus jos on ollut stressiä töissä, voin nukahtaa kesken juomisen, mutta sitttenpä jääkin juotu määrä pienemmäksi. Jos ei väsytä, juon aamukuuteen rauhallisesti tissutellen, enkä ole mitenkään edes tolkuttoman humalassa. Toki sen itse tuntee, että on euforinen nousuhumala päällä, mutta jos esim. joku soittaa, ihan selvästä menen, ei edes äitini huomaa että olen ottanut puhelimessa.

- eka vast

Luulet ettei kukaan huomaa kun kukaan ei kehtaa sanoa asiasta. Kyllä sen huomaa puhelimessa jos toinen on humalassa. 

Vierailija
29/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Itse tissuttelen melkein joka pv (varsinkin kesällä ja joulun alla) ja se ehkä pahempi. Mutta nautin siitä silti :D

Ei ole yhtään parempi

Kuka tässä on väittänyt, että olisi parempi?

Vierailija
30/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo siinä pisteessä, että jos jättää juomatta tulee tärinöitä tai muita vierotusoireita? Eli vaatiiko elimistö tietyn säännöllisen alkoholiannoksen?

Vierailija
31/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole todellakaan örvellyskunnossa. Katselen vaikka leffaa, kuuntelen musiikkia, siivoilen. Kaksi viinipulloa ja jotain muuta päälle.

sulla on toi toleranssi kasvanut . monilla se puolitoista 13 pr viinipulloa on yhdeksi illaksi ok. mutta jos aloitat aamulla vaikka 8, just riittää iltaan asti,ok silloin,jakautuu koko pv. mutta eikös tee huonot yöunet ja normit vasta ti-ke

Vierailija
32/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokoma vasta-alkaja tuohan on aamupäivä annos. Ruo'an jälkeen ruvetaan vasta juomaan.

>simiti<

Vierailija
33/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapula tulee vain amatööreille. Mulla ainakaan ei tule tuollaisesta määrästä yhtään mitään. Joskus voi päätä vähän särkeä kun herää ekan kerran, otan buranan ja menen takaisin nukkumaan ja siinä oli se krapula.

Krapula tulee aina jos juo humalaan asti. Mitä enemmän se humalaan pääseminen vaatii sitä pahempi krapula siitä tulee. Kun sanotaan että sillä se krapula lähtee millä se tulikin niin sama juttu pätee koviin huumeisiin. Sitähän se alkoholi on ominaisuuksiltaan, kova huume vaikka onkin laillinen päihde. Järjettömäksi homman tekee se kun sata kertaa vähemmän haitallinen päihde on samaan aikaan laiton huume. Ei järjellä eikä logiikalla vaan tunteella ja kaksinaismoraalilla.

Vierailija
34/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viikot töissä ja viikonloput krapulassa niin tylsää on elämä.

Vierailija
35/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot juo ei se kenellekkään kuulu paljonko joku juo.

Vierailija
36/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole todellakaan örvellyskunnossa. Katselen vaikka leffaa, kuuntelen musiikkia, siivoilen. Kaksi viinipulloa ja jotain muuta päälle.

Jos joisin kaksi viinipulloa päivässä/illassa, olisin ihan konttauskunnossa ja mahdollisesti päivystyksessä. Jo yksi pullo alkaa olla liikaa.

Vierailija
37/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä määrä, järki käteen nyt tai päähän ennemmin. Liuotinta aivot ja muu kehi täysi niin kyllä se järjenjuoksussa näkyy, samoin muistisairauksina vanhuudessa. Rasvoittunut ja ehkä kirroottinen maksa, sekä joku syöpätauti on myös peruskauraa alkkiksilla jo aika nuorenakin.

Vierailija
38/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollata? Mitä helvetin nollaamista se on että myrkyttää aivonsa ja koko elimistönsä? Olet vain yksinkertaisesti alkoholisti. Sulla on addiktio. Sun aivot huijaa sua ajattelemaan että sä et pysty "nollaamaan" tai ylipäätään on  tarvetta nollata yhtään mitään, koska sun aivot haluaa sitä myrkkyä vaikka se myrkky tappaa sun aivot. Montaako muuta keinoa "nollata" olet kokeillut? Alkoholi on myrkky, ja humala on myrkytystila, myös silloin kun et humalaa enää edes huomaa koska toleranssi on kasvanut.

Kyllähän sitä voisi vaikka jollain rotanmyrkyllä ja syadinilla nollata...

Minä nollaan kun en kestä viikottaista vaimon nalkutusta ja pojan nössöilyä ja itkua. Olen myös katkera kun palkastani menee kolmasosa näiden vätysten elätykseen. Yhtään ei jää sukanvarteen kun nollaamiseen menee loput rahoista pakollisten menojen ja perheen kustannusten jälkeen. Haluaisin joskus matkustaa ulkomaillekin, mutta ei oo varaa

Vierailija
39/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä määrä, järki käteen nyt tai päähän ennemmin. Liuotinta aivot ja muu kehi täysi niin kyllä se järjenjuoksussa näkyy, samoin muistisairauksina vanhuudessa. Rasvoittunut ja ehkä kirroottinen maksa, sekä joku syöpätauti on myös peruskauraa alkkiksilla jo aika nuorenakin.

Kaksinaismoraalilla alkoholin määrillä voi leuhkia ja samaan aikaan paheksua kannabiksen viihdekäyttöä. 

Vierailija
40/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin joskus mietin että moni ehkä tissuttelee pitkin viikkoa jopa ton määrän. En sit tiedä kumpi on vaarallisempaa.

Yhtenä päivänä on varmaan vaarallisempaa, jos ajattelee onnettomuuksien kannalta. Sitä en sitten tiedä, että kumpi on huonompi terveyden kannalta. Riippuvuusmielessä kyllä väittäisin vahvasti, että päivittäinen juominen on pahempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi