Syksy alkamassa ja sen mukana tulloo lenkkeilyyn maittavat ilmat !!!
Muistakaahan ihmiset liikkua kun pimeys taas valtaa Suomen hetkeksi.
Syökää myös hyvin ja ottakaa vitamiininne.
Kylmä ilmahan ei aiheuta mitään viruksia ihmisissä. On tyhmä sanoa, että "mä vilustuin" tai jotain sellasta. Se mikä ihmisen laittaa sairaaksi juurikin syksyllä, on vaatteiden pukeminen päälle ja Dvitamiini-arvojen lasku. Oikeastihan ne virukset pyörii paremmin lämpimässä, ei kylmässä.
Syökää hyvin ja liikkukaa!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tykkää vesisateessa, lumituiskussa, liukkaalla tai loskassa ulkoilla niin sitten. Itse sulkeudun sisätiloihin kun ulkoilukelit loppuvat.
miten nää syksyyn liittyy? Ei syksyllä mitään loskaa tai lumisadetta ole, eikä liukasta.
joillakin on heti liukasta jos ei ole +30 lämmintä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, täytyy koittaa liikkua. Eilen kävin juoksemassa löysän kympin vajaaseen tuntiin, tänään vauhdikkaampi, lyhyempi juoksu.
Kymppi tuntiin on hyvä aika :)
Kiitos! :) Se oli vielä löysä veto. Viimeisellä 2 kilometrillä vasta löin isompaa vaihdetta. Olisi pystynyt jo aiemmin. Enkä pahemmin hengästynyt. Oon kyl aika innostunut nyt liikunnasta, ja nastalenkkarit saatava talveksi.
Kyllä syksy vielä menee, vaikka parhaat goflkelit alkaa olla takanapäin mutta talvi ei houkuttele lenkille.
Hyvä että kannustat ihmisiä. Kylmä ilma voi laskea joidenkin puolustuskykyä jos ei lämmin tule sisälle, mutta kaulaliina. Ja lisäksi nyt ei ole vielä niin viileää ulkona. On hyvät lenkkeilysäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, täytyy koittaa liikkua. Eilen kävin juoksemassa löysän kympin vajaaseen tuntiin, tänään vauhdikkaampi, lyhyempi juoksu.
Kiitos! :) Se oli vielä löysä veto. Viimeisellä 2 kilometrillä vasta löin isompaa vaihdetta. Olisi pystynyt jo aiemmin. Enkä pahemmin hengästynyt. Oon kyl aika innostunut nyt liikunnasta, ja nastalenkkarit saatava talveksi.
Nastalenkkarit muuten hyvät mutta varo hyvä ihminen kaivonkansia yms metallista, nastat muuttuvat luistimiksi.
Pimenevän syysillan hämärtyessä on ihana mennä lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastalenkkarit muuten hyvät mutta varo hyvä ihminen kaivonkansia yms metallista, nastat muuttuvat luistimiksi.
Kiitos vinkistä! Olisivatko tavalliset lenkkarit talvella paremmat?
Otin vitamiinit aamulla ja lähdin metsälenkille. Tuli kuuma ja oli pakko istua kaatuneelle puunrungolle istumaan (neurologinen sairaus sairaus aiheuttaa uupumusta). No siinä kuuntelin linnunlaulua hetken. Pinkasin ylös, horjahdin puunrungon yli selälleni, jalat taivasta kohti 😁. Tietty katsoin näkikö kukaan (hirvet ja peurat?!) 🤦. Hihitellen lähdin eteenpäin, hiukan niska kivistellen. Mutta ihana lenkki noin muutoin. Suosittelen.
Juu ei kiitos. Mulla loppuu ulkona lenkkeily tasan siihen paikkaan kun lämpötila droppaa alle +15 asteen. Sen jälkeen tamppaan juoksumattoa lämpimässä olohuoneessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Opettele vaan vakioreitilläsi olevat vaaranpaikat ulkoa niin ei tule ikäviä yllätyksiä. Talvilenkkeilystä kokemusta Helsingin kantakaupungissa niin kyllä ne kaivonkannet ja raitiovaunukiskot oppii ulkoa. Nastakengät ovat parhaimmillaan kovaksi painuneella lumipinnalla, seuraavaksi jäällä ja huonot loskassa/sulalla.
Vielä kun löytyisi nainen lenkkikaveriksi, mutta on se kivaa yksinkin. m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Hih, vai talvilenkkeily ja Helsinki. Tervemenoa kokeilemaan talvilenkkeilyä vaikka pohjoiseen, on vähän eri meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Olisivatko tavalliset lenkk
Pohjoisessa paljon helpompaa, nastalenkkarit toimii aina.
Pukeutumiskysymys minulla aina ongelmana syksyllä. Syysvaatteet ja on liian kuuma. Kesävaatteet ja on liian kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumiskysymys minulla aina ongelmana syksyllä. Syysvaatteet ja on liian kuuma. Kesävaatteet ja on liian kylmä.
Jos liian kylmä niin lisää nopeutta kunnes ei palele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liian kylmä niin lisää nopeutta kunnes ei palele.
Sit kun ne jalat alkaa reistailee ei jaksakaan
Tänäänkin lähes paskahellettä. Ei syksystä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin lähes paskahellettä. Ei syksystä tietoakaan.
mut ei onneks +30 paahdetta.pari viikkoo niin on mukavia ilmoja n +15
Kesä ja syksy sais vuorotella. Aina jokunen kuukautta kesää, sitte pari kuukautta syksyä. :D
Näin kai tavallaan monessa maassa onkin, missä ei talvea ole eikä okein kevättäkään.