Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysytäänkö Eezyn työnhakulomakkeessa suosittelijaa? Entä jos ei ole ketään siihen laittaa?

Vierailija
19.08.2024 |

Kysytäänkö Eezyn valmiissa työnhakulomakepohjassa (jonka kautta heudän liki kaikki paikat näyttää tätä nykyä olevan) suosittelijaa?

Jos ei ole ketään suosittelijaksi laittaa, olematon työkokemus ja omaishoitajana/kotiäitinä olo taustalla, niin jätänkö suosittelijakohdan vaan tyhjäksi vai yritänkö siihen perustella jotenkin miksi kohta on tyhjä?

Ja älkää aloittako selittämään kuinka jokainen nyt jonkun siihen keksii, tässä tilanteessa ei oikeasti ole ketään suosittelijaa laittaa. 

Onko joku saanut työpaikan vaikka ei ole ollut suosittelijaa laittaa vaikka sitä kysytty? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän aina tyhjäksi sen kohdan. Viimeinen työsuhteeni kesti 20v. ja esimieheni suuttui kun halusin irtisanoutua. Joten ei ole mullakaan ketään suosittelijaa. 

Vierailija
2/5 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tyhjäksi vaan. Minä olen saanut monta kertaa töitä vaikkei ole ollut suosittelijaa.  

Yksi haastattelija sanoi, että kannattaisi hankkia suosittelija, mutta sain silti paikan. 

Nykyään minulla on suosittelija, mutta aiemmin olin töissä isoissa paikoissa, joissa ei juuri tullut tutuksi esimiesten kanssa. Olisi tuntunut hölmöltä pyytää, kun eivät he minusta muuta tiedä kuin että olen hoitanut työni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kysymykseen ole vastausta, ei vastauksettomuutta tarvitse perustella. Se se vasta noloa on, jos rupeaa perustelemaan.

Kysy jotakuta suosittelijaksi, ihan sama ketä... 

Mullakaan ei ole suosittelijaa. Enkä edes ymmärrä näitä suosittelija-kysymyksiä. Mulla on kyllä muutama suorasanainen työtodistus, joissa on aika kiittävät lausunnot. Mutta ne eivät varmaankaan käy suositteluksi, kun ovat jo vanhoja.

Ja se, että ihmisellä on kaikki todistukset, opintotodistuksia myöten kiittäviä, niin.... eikö se kerro jotain silloin ihmisestä. Ja se, että opintotodistukse ovat kiittäviä - ihan sama onko se kiitettävyys jotain luontaisen lahjakkuuden ja ihmeellisen älyn vai kovan lukemisen ja opiskelun ansiosta - etenkin jos se lukemisen ansiota, niin sehän kertoo, että ihminen on halukas tekemään...

Mut ei... Kysytään suosittelijat, kysytään kaiken maailman passit ja henkkarit ja kaikkea kummallista.. Mutta ei sitten osata lukea tällaista asiaa kuin juuri esim. kiittävät todistukset, mitä ne kertovat!

Vierailija
4/5 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko tässä mielessä outo, mutta minua aina nolottaa kysyä suosittelijaa. Jopa silloin jos kysyn sitä tuoreesta työsuhteesta. En tiedä, miksi yhteydenotto entiseen työpaikkaan on kiusallista. Vaikka työtodistuksessa olisi kehuja ja olisin päässyt samaan paikkaan kahtena kesänä. 

Olen myös ollut paljon kesätöissä niin isoissa firmoissa, etten ole tavannut esimiestä koko kesän aikana. 

Vierailija
5/5 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää vaan kohdan tyhjäksi, eiköhän tuolla taustalla rekrytoijakin ymmärrä mistä suosittelijoiden puuttuminen johtuu. En usko että siitä jää työpaikan saanti kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän