Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asianajajaksi vai psykiatriksi?

Vierailija
17.08.2024 |

Elikkäs, oon tällä hetkellä vielä 9 luokalla, mutta oon jo alkanut miettimään tulevaisuutta pidemmälle ja haluaisin vähän lisää tietoa. Oon tässä kahden vaiheilla, haluaisinko psykiatriksi vaiko asianajajaksi. Molemmat kiinnostaa.

Kumpaan olisi täällä Suomessa paremmat työllistymismahdollisuudet ja palkka suhteutettuna koulutuksen vaikeuteen yms.? Ja entä pääseekö helposti työskentelemään ulkomaille, esim. pääseekö EU:n sisällä helpostikin töihin vai tarviiko erinäistä kielitaitoa Englannin lisäksi? Tai tarvitseeko käydä jotkut koulut siellä ulkomallakin vielä. Tai entä Yhdsvaltoihin? Siellä on ainakin hyvät palkat, mutta sen perusteella mitä tiedän niin pakko käydä kouluja sielläkin.

Ja saa vaikka ehdottaa jotain ammattivaihtoehtojakin, mitä vaan!

Auttakaa!!

Vaihtoehdot

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajaja helpompi pääsyä ja enemmän vaihtoehtoja mitä tehdä ja parempi liksa.

Vierailija
2/5 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosantisi viittaa vahvasti politiikkaan. 👍 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma noissa on se että molemmissa voi tehdä epäeettisiä asioita tietämättään, jos vimmalla noudattaa niitä säännöksiä vaan. Vaikka luulisi tietävänsä. Asianajaja olisi ehkä vähän turvallisempi tavallaan, riippuen mitä tekee. Omassa toimistossa voi ehkä valita tietyt osat mitä tekee ja mitä ei, jos miettii etiikkaa. En suosittele sekaantumaan ihan kaikkeen, vaikkapa holhoamisasioihin tai jotkut rikosten lajit. Ehkei ole pakko olla rikosten kanssa tekemisissä erityisesti. Ositukset ja perunkirjoitukset kenties leppoisampia, jos menee hyvin ja on niksit hoitaa kivasti se. Myös asiantuntemus lakiasioissa ja neuvonta.

Vierailija
4/5 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/5 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajajana ehdottomasti paremmat työmahdollisuudet ja varsinkin liksat.

Haittapuolena se, että saat olla jatkuvasti kysymysten kohteena, että kun tässä nyt tavattiin näin tädin synttäreillä, niin kysympäs tässä sellaista, että mitenkä se oikein lain mukaan menekään tämmöinen tilanne kun Pälä pälä Pälä Pälä ja mitenkäs sitten mun siskon tapauksessa kun kävi tämmöinen tapaus että pölö pölö pölö pölö jne?

Ja sukulaiset kaikki ottaa yhteyttä ja pyytää sua hoitamaan asuntokauppansa, naapuririitansa, perunkirjoituksensa, kirjanpito- ongelmansa, valituksensa siitä sun tästä,  anomuksensa, huoltajuus kiistansa jne ja tietenkin olettaa, että sukulaiskauppaa eli hyvinkin halvalla ja vapaa-ajallasi.  Mieluiten ilmaiseksi.

Psykiatrit tuskin kohtaa tämmöistä, ennemminkin ihmiset välttelee sua, kun pelkää että sulla on joku ammatillinen kyky nähdä ihmisen sisälle ja niiden ajatukset ja salaiset heikkoudet jne.

Tee niin kuin sydämesi sanoo.  Onnea elämääsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi