Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonot käytöstavat uusia ihmisiä kohdattaessa on nykyisin se normi

Vierailija
17.08.2024 |

Olen tehnyt sen valitettavan havainnon, että nykyisin uusia ihmisiä kohdattaessa huonot käytöstavat ovat se normi. Tällä on kiinnostavia seurauksia.

Kun on menossa ensitreffeille, on oletuksena se, että jollakin tavalla vastapuolen käytös on huonoa. Jo sovittua tapaamista siirretään viime hetkellä, ei tulla paikalle ollenkaan, tullaan paikalle myöhässä, katsellaan seinille toisen puhuessa tai räplätään kännykkää, vastaillaan sanalla tai kahdella tai jollain muulla tavalla ei vain olla niin sanotusti läsnä. Joskus jopa pukeutuminen ja henkilökohtainen hygienia kielivät siitä, ettei tapaamiseen ole panostettu lainkaan.

Kun sitten molemmat osapuolet käyttäytyvät normaalisti (eli siis asiallisesti ja kunnioittavasti niin kuin on jo koulussa ja kotona opetettu), tekee se aivan uskomattoman suuren vaikutuksen. Eihän sen näin pitäisi tietenkään mennä, vaan hyvien käytöstapojen pitäisi olla se, josta lähdetään liikkeelle.

Ylivoimaisesti suurimman vaikutuksen tekee, kun kysytään silmiin katsoen mitä sinä haluat? Näin tapahtui kesällä 2022, ja menin aivan lukkoon pitkäksi aikaa: tuijotin tyhjällä katseella eteeni hiljaa suu tiukkana viivana. Edellisen kerran kyseinen kysymys esitettiin varmasti ehkä 20 vuotta sitten. Olin täydellisesti tottunut siihen, että minulle kerrotaan vain vaatimukset, joita minulta edellytetään.

Kun sitten aikanaan kohtasin leidin, joka osasi käyttäytyä ja kysyi, mitä minä haluan, erehdyin pitämään hyviä käytöstapoja merkkinä romanttisesta kiinnostuksesta. Neljännellä tapaamisella hän sitten onneksi sanoi kautta rantain ja edelleen sivistyneesti, että ei ole kipinää. Toivottavasti olemme jatkossakin jollakin tavalla yhteydessä, sillä tuollaisia hyvin käyttäytyviä tapauksia ei usein vastaan tule.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/2 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5