Alkuraskauden verenvuotoa, mutta ei ainakaan vielä keskenmeno. Kokemuksia?
Hei!
Olisin halunnut kysellä onko muilla ollut vastaanvanlaisia kokemuksia..?
Kuukautisten aikaan muutama viikko sitten tuli niukkaa, ruskeaa vuotoa, mutta se ei loppunutkaan silloin kun piti vaan on jatkunut nyt kolme viikkoa. Pari viikkoa sitten sain lähetteen sairaalaan, jossa verikokeen jälkeen minulla todettiin raskaus ja todennäköinen keskenmeno. Lääkkeellistä tyhjennystä en kuitenkaan halunnut vielä ja sain uuden ajan vielä varmuuden vuoksi verikokeeseen ja lääkärintarkastukseen.
Viime viikolla lääkärissä ihmeteltiin sitä, että raskaushormooni oli noussut. Kohdusta ei kuitenkaan löytynyt sykettä, joten alettiin epäilemään kohdun ulkopuolista raskautta.
Maanantaina kävin taas verikokeessa ja eilen taas lääkärissä. Raskaushormooni oli noussut ja tällä kertaa kaikkien ihmetykseksi kohdusta löytyi myös syke. Raskaus oli vaan ollut niin alussa ettei näkynyt aikaisemmin. Vuoto on kuulemma hematoomaa, joka on jostain syystä kehittynyt kohtuun ja sen pitääkin vuotaa pois.
Raskaus oli vahinko, mutta siitä huolimatta toivomme kiihkeästi, että kaikki menisi hyvin ja vauva syntyisi syksyllä terveenä. Yritän silti suhtautua varauksella tähän, koska kai tässä kuitenkin on isommat riskit verenvuodon takia.
Olisi kiva kuulla onko jollain ollut samanlaisia kokemuksia (siis syke kohdussa ja siitä huolimatta vuotoa) ja onko kaikki mennyt silti hyvin? Kiitos :-)
Kommentit (2)
Minulla on nyt siis viikkoja virallisesti 7+3 ja ultran mukaan 6+3. Tsemppiä synnytykseen :-)
en tiiä millä viikolla oot? mut mulla oli viikolla 9 verenvuotoa ja kipuja ja siitä terkkari epäili viikolla 10 et sikiö on kohdun ulkopuolella ja sain ajan lääkärille joka teki ultran neuvolassa oisko ollu viikolla 12 ja siellä oli pikkuinen ihan ok. tossa alkuvaiheessa olin kans tosi huolissaan kun vasta viikolla 10 pääsin terkkarille vaikka raskaustestin tein jo viikolla4 kun ei ollu varmaa onko lapsi kohdussa tai ei. mutta kyllähän asia pitää tarkistaa varsinkin jos syke kohdusta löytyy.
toivottavasti kaikki menee hyvin! tsemppiä!!
mulla on menny hyvin ja naperon laskettu aika viikonpäästä.