Kuinka usein mummin kuuluu mielestäsi saada nähdä lapsenlapsiaan?
Kommentit (11)
Kerta viikkoon on ihan ookoo, kerran kuussa liian harvoin. Jos siis aidosti on kiinnostunut lapsen kehityksestä.
Jos mummo osoittaa mielenkiintoa ja lapsi sinne mummolaan itse haluaa, niin miksi ei voisi olla vaikka viikoittain?
Jos tulee edes jotenkuten toimeen, niin kyllä voisi antaa tavata. Muutaman kerran vuodessa? Kerran kuukaudessa? Ja jos kyseessä on tuore anoppi, niin usein ajankuluminen rauhoittaa.
Eiköhän ne ole sinun ja miehesi lapsia, joten te päätätte, mitä niiden kuuluu ja mitä ei!
siis isovanhemman. Meillä toiset soittelee joka toinen päivä ja juttelee lasten kanssa ja sit käyvät joka toinen viikko. Ja lapset välillä heillä yökylässä. Mut sitten anoppi käy synttäreiden lisäksi 1-2 kertaa vuodessa, eikä mekään juuri siellä.
Välillä tiheämmin ja välillä harvemmin. Ei ole oikein lasta kohtaan, että eristetään mummusta, jos nyt äiti tai isä ei tulekaan hirmu hyvin anopin kanssa toimeen.
oma anoppi käy meillä kerran viikossa ja oma äitini n. kerran kuussa. Ite ei paljon kyläillä. Kerran viikkoon on ihan ok, mutta joskus tekee parin viikon väli ITSELLE ihan hyvää. Mutta lasten eteen täytyy joskus vähän " kärsiäkin" ;).
Mutta meillä isovanhemmat (kaikki) nähneet lapset viimeksi jouluna. Välimatkaa on 140km eikä olla ehditty käydä mummoloissa viime aikoina, eikä sieltä kukaan ole tullut meille.
Me ei ikinä mietitä mitään tuollaista, ollaan sanottu kaikille että meille saa tulla milloin vaan käymään ja itse käydään mummolassa viikonloppukylässä jos vain mahdollisuus tulee.
Jos välimatkaa paljon, silloin sen riippuu ihan siitä, miten te jaksatte ajella kylään (tai mummi käydä teillä). Mutta vaikka sinä et anopista pitäisi, niin se on OIKEASTI lapsen etu, että saa läheisen suhteen isovanhempiinsa.
Meillä anoppi ei käy meillä juurikaan kylässä (tosin en kyllä kutsukaan) ja aina välillä soittelee, että minun pitäisi vielä lapsia sinne kylään. Olen sanonut, että jos ei mieheni (siis hänen oma poika) saa vietyä lapsia kyläilemään tai hän vaivaudu meille, niin sitten saa olla. Ei sitten olla nähty joulun jälkeen.
...eikä ole edes epämielyttävä anoppi. Kai se kerta vuoteen on aika kohtuullinen. Jos harvemmin, niin sit pitä ehkä olla jo joku syy miksi...