Kuka päättää tarjoilut juhliin?
Jos järjestätte (ja maksatte) juhlat esim lapsellenne (rippi/ylppäri) tai vanhemmillenne (pyöreät) niin kuka päättää mitä tarjoillaan jos budjetti on laadittu? Ja laaditteko yleensä edes budjettia?
Vaikuttaako päättämiseen juhlakalun ikä/sukupuoli/sukulaisuussuhde tms. ja miten?
Kommentit (6)
Mä aloitan juhlien järjestelyn nimenomaan päättämällä budjetin loppusumman.
Yhdessä on päätetty. Olen järjestänyt juhlia pääasiassa aina vain lapselleni (isommat juhlat siis rippijuhlat ja lakkiaiset) ja aika pitkälti nuori itse on määritellyt, mitä haluaa tarjota omissa juhlissaan. Koska tämä ei ole ollut kohtuutonta järjestää ja maksaa, olen hyvillä mielin suostunut näihin tarjottaviin. Toki aina joistain yksityiskohdista (esim. määrät) on neuvoteltu.
Maksaja käytännössä tekee lopullisen päätöksen mutta yhdessä keskustellaan ja ideoidaan.
Se joka maksaa, koska rahallahan ne tarvikkeet ostetaan. MUTTA olisi moukkamaista olla kuuntelematta juhlakalun toiveita.
Äiti päättää, koska mun synttärit pidetään porukoilla 😃 Tosin päivääkään ei olla vielä lyöty lukkoon, mutta varmaan joskus ens viikolla