Jermun siskolle nimi..
Eli ongelmana on keksiä nimi tyttövauvallemme. Veljensä nimi on Jermu Benjamin ja haluaisin tytölle nimen samalla kaavalla. Eli siis etunimi vähän erikoisempi suomalainen nimi ja toinen nimi saisi sitten olla kansainvälisempi.
Itsellä on mietittynä vaihtoehtoina seuraavat:
Sinna Aurora/Amanda
Mona Aleksandria
Iisa Ellen
Kertokaahan mielipiteenne/mielikuvanne näistä nimistä ja uusiakin saa ehdottaa jos jotain keksii.. Tyttömme on siniharmaasilmäinen ja vaaleatukkainen. :)
Kommentit (41)
myös Mandi Isabella on aika kiva..
Ihmellisesti jotkut oman ikäluokkani nimet ovat alkaneet kuulostaa kivalta, kuten Terhi. Sirkku ja Martta on kans ihania.
Jadesta mulle tulee mieleen jotain timanttista tai hohtavaa. Ajatuksena säde, kide...jne. Ihana nimi. Raikas, naisellinen nimi. Selkeän lyhyt ja sopisi monien nimien kanssa toiseksi nimeksi. Ehkä ei kuitenkaan noitten edellä mainittujen kanssa ole paras mahdollinen.
Ebba
Tekla
Essi
Elma
Assi
Ansa
Ja toiseksi nimeksi:
Ulrika
Imogen
Isolde
Viola
Matilda
Onneksi on vielä aikaa miettiä!:) Ehkäpä tässä kun alkaa paremmin tyttöön tutustumaan alkaa tuo nimikin selkiytyä.. ainakin toivomme niin!;)
Lisääkin ehdotuksia otamme vastaan, jos jollakin vielä jotain on mielessä..
Ja kiitos jo kaikille nimiä ehdottaneille! Kaikki ehdotukset ovat mietintämyssyyn lisätty ja toivon että sieltä joku sopiva yhdistelmä löytyisi!:)
Kriteereihin lisäys: toivoisimme etunimen olevan kaksitavuinen ja toisen nimen olevan kolmitavuinen niin kuin esikoisellakin!
Marju Isabella
Rianna Isabella
Maaru Isabella
Terja Isabella
Mulle tuli vielä mieleen Maiju..minusta se on aivan ihana ja sopis hienosti Jermun siskolle, joten sitä oli pakko tulla vielä ehdottamaan ;o)!!
Jermu Benjamin ja Maiju Isabella..oih!!
Myös Kaisu ois kiva Jermun siskolle ;o)..
3-tavuisia:
Josefin
Mirella
Miranda
Melissa
Isabel
Annika
Rebekka
Bianca
Camilla
Cassandra/Kassandra
Lilian
Vivian
Melinda
Marleena
Linnea
Adele
Lumia
Minea
Tosin nuo muutamat viimeiset aika lyhyitäkin, jos pidempää etsitte 2.nimeksi, mutta tavuja kumminkin se 3!
Eli siis tuo 2 ja 3 tavua ei ole mitenkään ehdoton, vain suuntaa-antava.. Tarkoitus siis, että etunimi olisi lyhyempi kuin toinen nimi. :) (anteeksi jos hieman epäselvästi asian olen ilmaissut)
Tuo Isabella siis on meillä yksi suosikki toiseksi nimeksi!:)
Ja noista ehdotuksista tuo Lumia ja Minea olisi enemmänkin mietinnässä etunimeksi vaikka niissä onkin tuo kolme tavua!;)
Lumia Isabella on ihana nimi mutta minua hairitsisi etta se on kuin eri maasta ja maailmasta kuin Jermu-nimi. Siksi Maiju ja Kaisu tai Sanni on samaa tyylia ja maailmaa. Jermusta tulee sota-aika mieleen joten siksi Lottakin olisi sopiva.
Tuo Lotta on kyllä sinänsä kiva, mutta ehkäpä meille hieman liian ' tavallinen' .. mutta mitä mieltä olette nimestä Lotte? Kuulostaako se jotenkin ' väkisin väännetyltä' ?
Olen kyllä samaa mieltä että tuo Lumia Isabella on aivan ihana yhdistelmä!:)
ettei jää Jermun jalkoihin. Ja toisaalta mikä olisi herttaisempi ja sydämellisempi, ja siten naisellisempi nimi kuin Hertta?
Terttu on aika harvinainen nykyään, sillä 2000-2006 on annettu vain 60.
Herttaa samana aikana 239 (vertaa Kerttu 1033).
Harkitsemistanne Mineaa ei varmaan enää voi pitää ainakaan harvinaisena, sillä sitä on annettu 590.
Ja tuo Terttu on jo suvussa + kuulostaa mielestäni ' vanhan naisen' nimeltä (ehkä siksi että suvun Tertulla on jo ikää), joten sekin on pois laskuista..
Tuon harvinaisuuden olen katsonut tuolta väestörekisterikeskuksen sivuilta sillä perusteella paljonko ko. nimeä on koskaan annettu, eli se lukema saisi olla kaiken kaikkiaan pieni, ei vain viime vuosina. :)
Mitä mieltä olet nimistä Isla ja Mila?
Heippa!
Meilläkin oli pari kuukautta sitten etsinnässä Jermun siskolle nimi :)
Meidän Jermun siskosta tuli Ronja ja on kyllä niin valloittava parivaljakko :o)
Meillä oli mietinnässä oikeastaan vain R-nimiä. Jotenkin kolahtaa meihin molempiin ja haluttiin tytöllekin " ponteva" nimi.
Mutta tästä ei nyt ollut paljon apua, mutta oli pakko kommentoida kun kuitenkin tuo Jermu on niin harvinainen nimi. Onnea nimenpäätökseen :)
Camelot, Jermun (3v) ja Ronjan (4kk) äiti
Meillä on kyllä todella samanlainen nimimaku, sillä minunkin ykkössuosikki olisi tuo Ronja, mutta kun sisko nimesi koiransa viime kesänä Ronjaksi, niin ei oikein enää voi itse sitä käyttää. :( Nyt siis keksittävä jotain muuta!
Meidän Jermutkin on muuten lähes saman ikäisiäkin, kuten myös nämä sisaretkin!;)
Mitä R-nimiä teillä oli mietinnässä muita?
KESÄHEINÄ: Tuo Rianna olisi mielestäni kiva, mut mies juuri kommentoi, että liian pitkä. :/
Aika hauska sattuma :)
Meillä oli mietinnässä
mm.
Kiira,
(Siiri ja
Hertta,
Kerttu jne...)
Mutta ihan ykkös suosikki oli siis tuo Ronja. Ei tarvinnut enempää miettiä kun oli niin selvä tuo nimi.
:) Kiira oli kans mietinnässä, mutta kun tuo Ronja iski niin se iski, ei oikein muut tuntunut ollenkaan niin hyvältä :)
Jermu ja Kaisu
Jermu ja Erika
Jermu ja Frida
Jermu ja Heta
Jermu ja Mitra
Jermu ja Virve
Jermu ja Irene
Jermu ja Jessi
Jermu ja Prita
Jermu ja Raisa
Jermu ja Serja
Jermu ja Rita
Jermu ja Rosita
Jermu ja Ruusa
Jermu ja Sandra
Jermu ja Santra
Jermu ja Tarita
Jermu ja Taru
Jermu ja Tamara
Jermu ja Sirja
ja sitten hoksasin ettta sehan saattaisi sopia teidan tyyliin. Se ei kasittaakseni ole suomalainen vaannos Dianasta vaan ihan nimi Kristiana-nimesta eli lyhennos lopusta. Sita on myos muodossa Tianna tai sitten samantyylinen on havaijilainen nimi Kiana jonka merkitysta en tosin muista.