Onko täällä muita naisia, jotka ei sauno?
Kommentit (17)
Minä saunon.
T: Jarkko Eerik 72v, nykyään Jaana Eerika
No enpä juuri. Turhankin matala verenpaine niin ei tunnu kovin hyvältä.
Lopetin vuoden alussa saunavuoron kun tuli maksulliseksi, kesällä en aiemminkaan jaksanut saunoa, talvella tykkäsin, rahat tiukilla niin tein tämän ratkaisun.
Menee hengitys lukkoon saunassa, ja haluan pysyä hengissä, joten en sauno.
Ei ole omaa saunaa, enkä ota saunavuoroa kun on rahasta tiukkaa.
Joo ei kaikki tykkää. Kylpyamme on se oikea paikka missä ollaan monta tuntia. Vaahdossa. Toki kalkkikloori vesi on kuivattavaa iholle. Järvellä ja merellä saa ihoon pehmeyden. Saunassa käydään mökillä maaseudulla ellei vain uimassa. Ulkomaalaisia tunkeutuu kerrostalojen saunavuoroille nykyään ne vaan tulee niihin. On hankittu oikein metalliset vetolukot oviin että saa saunoa rauhassa koska ne kulkee ovista miten huvittaa myös siivoojat. Löylyssä ei happea vaikka hikoilu on ihanaa niin kuumassa kärsii keuhkot.
Meidän uudessa talossa ei ole saunaa edellisessä oli. Nyt käydään vain kylpylöissä eikä sielläkään ole enää ammeita. Ammeessa ihokin puhdistuu ja pehmenee.
Mun fibromyalgia on semmonen että tulen ihan hirveän kipeäksi löylyissä niin en voi. Pakko voida kävellä seuraavana päivänä, joten ei enää yli 10 vuoteen. Tosi kurjaa.
Mä taas en vois elää ilman saunaa, just hetki sitten tulin saunasta.
En tykkää saunasta, huono olo tulee siellä.Lopetin vuosia sitten.Mamma 80 v.
Täällä kun joku päättää jotain siitä tulee pakkomielle. Mitään järkeä pakottaa kaikista samanlaisia. Pitkät ammeet ja poreammeet vaan reilusti takaisin asuntoihin. Oltava vaihto ehtoja. Nyt ihmiset joutuu ulkona kylpypaljuun kun ammeet puuttuu. Ammeen reunassa oli patterit keskuslämmityksessä oli hyvä miellyttävä lämmin kylpeä.
Talvella kun on kylmä niin voin mennä saunaan.
Muuten en.
Sauna on parhaita elimistön puhdistamoa rentouttavia,omiin ajatuksiin uppoutumisen paikkoja tai syvällisen keskusteluiden paikkoja. Jos ei olemterveysestettä saunomiselle,kuinka kukaan voi olla siitä pitämättä? Turkkilainen sauna sopii terveydellisesti heikommille yksilöille ja on myös keuhkoille erittäin tervehdyttävää.
Täällä. Saunaa ei voi täällä käyttää erinäisistä syistä. Ja sitten lämpötilavaihtelut eivät sovi aina migreenitaipuvaiselle. Ehkä kokeilisin jos joku sauna toimisi että mikä nyt tilanne.
On.