En käsitä tätä työpaikalla lusmuilua.
Venytetään taukoja, käydään jatkuvalla syötöllä omilla asioilla työaikana, vältellään työntekoa kaikin voimin ja saikutetaan joka toinen viikko. En tarkoita että pitäisi sata lasissa suorittaa kokoajan, mutta ihmetyttää ettei aikuisilla ihmisillä ole enää mitään työmoraalia, mutta vain työttömät saavat haukut, vailla olisivat olleet kuinka tunnollisia työtekijöitä töissä ollessaan.
Kommentit (17)
Mikähän työpaikka tuollaista vetelehtimistä nykyaikana katselee? Taitaa olla provo.
Töitä ei kannata tehdä liian tehokkaasti tai saa kentkää. YT:n iskiessä päälle se joka on tehnyt hommansa loppuun saa lähtöpassit. Muilla kun on vielä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan vika, jos suostuu katselemaan moista "työntekoa".
Totta tämäkin. Tuntuu vain että pitää suunnilleen kavaltaa työnantajalta rahaa ennenkuin saa potkut. Kyllä ihmisillä itselläänkin pitäisi olla joku ymmärrys siitä, että jos työmotivaatio loppuu niin sille pitäisi varmaan tehdä jotain eikä kaataa omia töitä muiden niskaan.
Työnantajan vika jos laittaa koeajalla kaikki vähänkin hyvät ulos ja vain umpisurkeat jää.
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei kannata tehdä liian tehokkaasti tai saa kentkää. YT:n iskiessä päälle se joka on tehnyt hommansa loppuun saa lähtöpassit. Muilla kun on vielä tekemistä.
Väitätkö tosiaan että kenkää saa se joka tekee aina työnsä tunnollisesti, ja jäädä saa sarjasaikuttaja jonka työajasta puolet menee kaikkeen muuhun kuin työntekoon?
Saikutus on kyllä paha virhe koska siitä jää jälki. Muutenkin kannattaa vetelehtiä siten että vaikuttaa kiireiseltä.
Tämä on lopputulos, kun palkataan lähinnä sosiaalisia huuliveikkoja. Työnantaja jopa avoimesti vihaa parhaimpia työntekijöitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö tosiaan että kenkää saa se joka tekee aina työnsä tunnollisesti, ja jäädä saa sarjasaikuttaja jonka työajasta puolet menee kaikkeen muuhun kuin työntekoon?
Työnantaja tai esimies ei monessakaan työssä tiedä yhtään mitään siitä mitä alaisensa tekee. Tunnollinen jolla ei ole projekti päällä YT:n sattuessa saa monoa ja hidastelija jatkaa tyytyväisenä töissään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on lopputulos, kun palkataan lähinnä sosiaalisia huuliveikkoja. Työnantaja jopa avoimesti vihaa parhaimpia työntekijöitään.
Ruskeakielisyys on aina kannattanut.
Kerroin kerran tuosta lusmuilusta pomolle niin minä sain haukut. Sitten ne lusmut oli väittäneet että minä en tee töitä ja työpaikka erotti minut. Oikeudessa kuitenkin minä sain korvaukset koska todistaja kertoi että olin aina töissä jopa ruokatunnilla. Sitten muutama työntekijä oli ihmetellyt kun sovittuja töitä ei oltu tehty sen jälkkeen kun minut erotettiin.
Mä itse teen asiantuntijatyötä. Olen paljon tehokkaampi, jos teen järkevän määrän töitä ja pidän paljon taukoja. Työkavereille tämä on jotenkin vaikeaa käsittää, että toiset vaan on tehokkaampia. He ihmettelevät yksinkertaisia asioita vaikka koko päivän ja se on sitten ahkeraa työntekoa...
Vierailija kirjoitti:
Mikähän työpaikka tuollaista vetelehtimistä nykyaikana katselee? Taitaa olla provo.
Et ilmeisesti ole koskaan ollut HUS:illa töissä?? Ei ne irtisanomiset ole ihan tuulesta temmattuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuleppas vaan katsomaan pk-seudulle erään sSsuuren logistiikkayrityksen työn"tekijöitä" 🤭🤭
Ei sellaisia ole. Kaikki työntekijät on täydellisiä ja virheettömiä, sillä palstan mukaan parhaat osaajat saavat aina työpaikan. T. virheetön osaaja
Vierailija kirjoitti:
Mä itse teen asiantuntijatyötä. Olen paljon tehokkaampi, jos teen järkevän määrän töitä ja pidän paljon taukoja. Työkavereille tämä on jotenkin vaikeaa käsittää, että toiset vaan on tehokkaampia. He ihmettelevät yksinkertaisia asioita vaikka koko päivän ja se on sitten ahkeraa työntekoa...
Sama juttu. Ei ne hitaat tajua, että meillä on sama määrä töitä, mutta teen ne kolme kertaa nopeammin. Siksi mun pitkät tauot tai kännykän selailu ei näy tuloksessa. Ja kun oma työ on osin riippuvaista siitä, että etanat saa omat hommansa tehtyä, niin mulla on töissä paljon luppoaikaa.
Meillä koko ajan mitataan työtehokkuutta, ja pomo saa siitä kaaviot. Joka kuukausi niitä tuijotetaan, ja pitää keksiä, miten voisi olla vielä nopeampi ja parempi. Työpäivän jälkeen on ihan naatti, kun yrittää olla mahdollisimman tehokas, ettei olisi pahnan pohjimmainen. Ja niin, yt odottaessa. Ei ole yhtään varmaa, kenelle tulee se kengän jälki hanuriin. Nykyinen työelämä on kyllä armoton välillä..
Työnantajan vika, jos suostuu katselemaan moista "työntekoa".