Mikä on seuraava suurempi muutos elämässäsi?
Mikä ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, mitä muutosta olet tekemässä tai miettimässä?
Kommentit (72)
Aloitan opiskelun ammattikorkeakoulussa ensi maanantaina, 45-vuotiaana. Jännittää kovasti, sekä itse opintojen sujuminen että niiden sovittaminen yhteen perhe-elämän kanssa. Tehdään sitten läksyjä yhdessä lasten kanssa, he ovat vielä ala-asteella.
Poistun lähiaikoina, oman teon seurauksena. Koko elämäni on ollut pimeä keskiaika.
T. M50
Vierailija kirjoitti:
Poistun lähiaikoina, oman teon seurauksena. Koko elämäni on ollut pimeä keskiaika.
T. M50
Ja siirrät traumat muiden taakaksi?
Vanhemmilla on jo aikalailla ikää, joten kauhulla odottelen heidän poismenoaan. Asun itse pysyvästi ulkomailla, eikä minulla ole sisaruksia. Perintöön liittyvien käytännön asioiden setviminen Suomessa tulee olemaan valtava prosessi, varsinkin kun kyseessä on paljon kiinteistöomaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
T. M50
Ei kannata. Yksikin mahtava ihminen kun osuu kohdalle, alkaa aurinko paistaa eri lailla.
Uskon et sulla muuttuu vielä tunnelmat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. M50
Ei kannata. Yksikin mahtava ihminen kun osuu kohdalle, alkaa aurinko paistaa eri lailla.
Uskon et sulla muuttuu vielä tunnelmat!
Höpömlöpö. Elämässä parasta on kuolema.
Terapian aloittaminen.
Tiimin ja työtehtävien vaihto myös vakavassa harkinnassa.
Toiveissa muutto toiseen kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
muutaman vuoden päästä eläkkeelle, jollei viikatemies ehdi ensin
Vajaa vuosi mulla aikaa... siis eläkkeeseen. Viikatemiestä en toivo kylään hetimiten, mutta on vähän kutsumaton vieras...
Mistähän tulee sanonta viikatemies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muutaman vuoden päästä eläkkeelle, jollei viikatemies ehdi ensin
Vajaa vuosi mulla aikaa... siis eläkkeeseen. Viikatemiestä en toivo kylään hetimiten, mutta on vähän kutsumaton vieras...
Mistähän tulee sanonta viikatemies?
Keskiaikaisen viikatemiehen hahmon on arveltu perustuvan kreikkalaiseen Kronos-titaaniin tai Ilmestyskirjan kohtaan 14:15-20, jossa enkelien kerrotaan niittävän kuolleiden sielut. Sana viikatemies alkaa kuitenkin esiintyä Kuoleman nimityksenä vasta 1800-luvulla. Wikipedia
Raamatussahan on kyllä monia muitakin (esim Jeesuksen puheissa) vertauksia ja kohtia niittämisestä ja sadon korjuusta, kun puhutaan kuolemasta. Ja viikatteellahan niitä satoja aikanaan niitettiin.
En tiedä mutta senhän näkee pian, töissä alkoi muutosneuvottelut. Ehkä työttömäksi siirtyminen on seuraava muutos. Johan tuota onkin pian 40 vuotta työuraa takana enkä ole tähän mennessä ollut koskaan työttömänä. Nyt ikää jo sen verran että jos nyt joutuu työttömäksi, niin en usko että ennen eläkeikää löytyy uutta työtä. Kun viiskymppisilläkin on vaikeaa löytää töitä niin kuuskymppisillä se taitaa olla jokseenkin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cuubaan sikaritehtaan johtajaksi.
Täytyy ensin vokotella hänen tytär naimisiin ja sitä kautta edetä piireihin.
Höh, Kuubassa sikaritehtaat on valtion omistuksessa. Siellä päästään johtajiksi muilla keinoilla. Che, che!
Niin siis mähän vaan sanoin millon aletaan yrittämään. Sillon lähtee kierukka pois. Jos nyt hormonikierukan läpi yhtäkkiä tärppäis niin ei sitä keskeytettäis ja yrittämään alkaminen ei tosiaan tarkoita myöskään sitä, että olettais olevansa heti raskaana. Joulukuu on vaan aika jolloin ehkäisy on päätetty jättää pois ja aletaan yrittämään.
Jännä miten väärin osasitkin ymmärtää, vaatii jo aikamoista taitoa.