Mikä on seuraava suurempi muutos elämässäsi?
Mikä ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, mitä muutosta olet tekemässä tai miettimässä?
Kommentit (72)
Se, että asutaan kaksistaan miehen kanssa. Kuopus lähti jo omilleen. 17v vielä asuu kotona, mutta tuskin kovin montaa vuotta. Sitten varmastikin mökillä olo lisääntyy radikaalisti, kun ei töiden lisäksi juuri ole tarvetta olla kaupungissa.
Kuolema..kun ei sitä perintöä tai lottovoittoa ole tullut,antaa tämän paskan sitten olla!
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puhuttu miehen kanssa, että jätetään joulukuussa ehkäsy pois ja aletaan yrittää yhteistä lasta. Mulla itellä on jo 2 lasta entisestä suhteesta, mut oon toivonu jo pidempään lisää lapsia. Miehellä ei oo ennestään lapsia, mut on kanssa niitä pidempään halunnut, mut sovittiin joulukuu ajankohdaks kun mulla on nyt töissä ollut sellanen projekti mitä en halua jättää kesken.
Ja sekö jäisi kesken, jos vaikka heti nyt tärppäisi ja olisit joulukuussa 3-4 raskaus kuukaudella? Todennäköisimmin et edes olisi vielä raskaana joulukuussa, jos nyt alkaisitte yrittämään ja tosiaan vaikka tärppäisi heti tai 1-2kk kuluttua niin vastahan olisit aivan alkuraskaudessa silloin jouluna.
Aloitan avoimessa yliopistossa opinnot työn ohessa muutaman viikon päästä. Jos sujuu hyvin, haen keväällä maisteriohjelmaan. Kuopus menee kouluun vuoden päästä, se on iso muutos, ei enää tarvitse kuskailla päiväkotiin ja muutenkin.
Puolison jääminen eläkkeelle ja muutto.
Lapsi muutta 17 v päästä pois kotoa ja saan taas elämäni takaisin.
Eläkkeelle pääsen näköjään vuonna 2041
Jos en sitä ennen kuole niin suurin muutos on se jos nuorin lapsi muuttaa joskus pois kotoa.
Yllättävää miten kivalle ajatus kuolemisesta tuntuu neljän kympin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eroa ja sitä myöden täysin uuden aloittaminen vuosikymmenten yhdessäolon jälkeen. Vaikeaa, todella vaikeaa.
Sitä järjestelee asioita, niin ettei ensi alkuun ehdi muuta. Välillä on yksinäisyyttä, tuntuu ettei työn määrä helpota, vaikka ei ole muita syömässä ja sotkemassa. Toisinaan tuntee voitonriemua: ostin ikioman asunnon, löysin kivoja huonekaluja, ei tarvitse jos ei jaksa! En pyydä lupaa enkä loukkaa ketään, jos teen niin tai näin!
Ja sitten elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos en sitä ennen kuole niin suurin muutos on se jos nuorin lapsi muuttaa joskus pois kotoa.
Hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Luulen kuolevani aivan lähivuosina. Yksinäisyys on raastanut jo niin kauan, pian kymmenen vuotta, etten tiedä pystynkö tästä nousemaan.
Toivon jaksavani lasten aikuistumiseen saakka.
Eronnut mies
Tahdotko keskustella? T. Nainen
Lappu. Töistä. Sitten jalkaan ja tonttia katsotaan. Tai mereen.
Yllätysvauva.
Olen toivonut sitä 20vuotta.
Vierailija kirjoitti:
"Nukkua pois" ja siirtyä taivaan kirkkauteen. Suunnitelma on noin 10v sisällä luultavasti ihan normaalin poistuman kautta. Ihanaa on sitä odottaa.
Ei ole mitään taivaan kirkkautta, vaan kylmäpimeä maan povi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nukkua pois" ja siirtyä taivaan kirkkauteen. Suunnitelma on noin 10v sisällä luultavasti ihan normaalin poistuman kautta. Ihanaa on sitä odottaa.
Ei ole mitään taivaan kirkkautta, vaan kylmäpimeä maan povi.
Saakelin sieluton ateisti. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
En. Ei ole tarvetta. Ajatus kuolemisesta antaa energiaa ja mielenrauhaa kestää elämää.
Cuubaan sikaritehtaan johtajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Cuubaan sikaritehtaan johtajaksi.
Täytyy ensin vokotella hänen tytär naimisiin ja sitä kautta edetä piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
En. Ei ole tarvetta. Ajatus kuolemisesta antaa energiaa ja mielenrauhaa kestää elämää.
Tarvitseeko tuosta hakea lohtua, kun jokainen kuolee kuitenkin joskus.
Ollaan puhuttu miehen kanssa, että jätetään joulukuussa ehkäsy pois ja aletaan yrittää yhteistä lasta. Mulla itellä on jo 2 lasta entisestä suhteesta, mut oon toivonu jo pidempään lisää lapsia. Miehellä ei oo ennestään lapsia, mut on kanssa niitä pidempään halunnut, mut sovittiin joulukuu ajankohdaks kun mulla on nyt töissä ollut sellanen projekti mitä en halua jättää kesken.