G: rv ja paljonko supistaa?
Pistänpä gallupin pystyyn, niin osaisi vähän arvioida omaa tilaa...
Nyt rv 23+0 ja kivuttomia suppareita ollut jo kauan, mutta ihan muutamaa per päivä. Nyt viimeiset pari viikkoa ollut hektistä ja stressaavaa ja supisteluja tihenevässä tahdissa. Edelleen kaikki kivuttomia, mutta runsaus mietityttänyt. Sain lääkärin kontrolin vasta parin viikon päähän. Ihmeellisintä se, että herään aamulla levon jälkeen tosi napakkaan suppariin.
Esikosta en juurikaan muista kovia supisteluja vielä näillä viikoilla.
Mites muilla?
Kommentit (10)
Ei ainuttakaan supparia koko raskausaikana.
Ja nyt vasta pari pienen pientä " vatsan kovettumista" ollut. Liekö ne sitten supistuksia..??? Eli voisin myös sanoa, että ei yhtään. Ainakaan sellaisia kivuliaita/häiritseviä.
Pi-Ki
nyt rv 20+6 ja noi kivuttomat kovettumiset alkoivat vajaa viikko sitten. Levossa ihan ok, mutta eipä tartte juuri mitään tehdä kun alkaa vaivata. Toista odotan ja esikoinen syntyi rv 35+5, silloin ainoana enteenä oli nää samanmoiset :( Silloin vaan en osannut kiinnittää niihin yhtä lailla huomiota, mutta arvelisin etteivät näin aikaisin silloin alkaneet. Täytynee minunkin huomenna soitella neuvolaan.
Ekassa raskaudessa supistuksia ei juurikaan ollut, nyt on " vatsa kovana" koko ajan, vaikka vältän kaikkea fyysistä rasitusta. Stressi on mulla selvästi se mikä niitä aiheuttaa, ja lääkäri just äsken puhelimessa mainitsi jostain kevyestä verenpainelääkityksestä, jolla supistuksia voisi hillitä. Menen maanantaina kättärille aiheen vuoksi. Nyt viikkoja 21 tasan.
Eilen illalla kun olin juuri oksentanut ja ripuloinut 6 tuntia, niin oli eka supistus joka oli kipeä ja koko kohdun alueelta, muuten supistukset ovat olleet kivuttomia mutta hankalan tuntuisia (lähinnä haittaavat kävelyä). Olis kyllä kiva jos ton supistelun saisi asettumaan, kun olisi muutto tehtävänä huhtikuussa ja muutenkin olisi kiva pitää kuntoa yllä liikkumalla, nyt se on aika mahdotonta jos haluaa supistelua välttää. Anitan tukivyö pikkasen helpottaa asiaa.
SM + Aatu rv21
Juuri eilen soittelin tästä asiasta neuvolaankin ja tänään otettiin bakteerinäte. Kohdunsuun tilannetta ei kuulemma mielellään tässä vaiheessa tarkisteta. Supistuksia on tuntunut mullakin jo kauan, vaikka viikkoja nytkin näin vähän. Supistuksia tulee useita päivässä, jopa useita tunnissa, niitä tulee sekä levossa että liikkuessa. Pääasiassa ovat kivuttomia, mutta välillä on samaanaikaan selkä- ja vatsasärkyäkin. En vaan osaa erottaa ovatko supistukset kipeitä vai onko vatsa/selkä kipeä ja siihen päälle tulee sitten supistuksia. Rakenneultra vajaan parin viikon päästä, jos siellä sitten selviäisi onko mitään tapahtunut kohdunsuulla. Esikoiselta olin saman vaivan takia sairaalassa pari viikkoa, viikoilla 27-29, toista odottaessani en välittänyt supistuksista, koska esikoisenkin synnytys lopulta jouduttiin käynnistämään. Nyt pääasiassa olen yrittänyt olla välittämättä, erona on ollut kuitenkin nyt tuo kipu, aiemmin ainoastaan synnytyssupistukset sattuivat, siksi nyt otin yhteyttä neuvolaan.
Nyt 19+5 ja kyllähän noita on ollut useemman viikon. Viime viikolla kipeitäkin, jamoin viime yönä ihan heräsin siihen, jotenk pakko vaan olla levossa. Mulla on vähän sama juttu, en tiedä onko supparit itsessään kipeitä vai vihlooko muuten vaan samalla kylkiä, vatsaa, selkää.. Olin yön yli viime viikolla seurannassa, rämpivät kohdunsuuta kyllä kahteenkin kertaan. Jospa tää tästä alkas rauhottua.. Pitää relailla oikeesti.
Minulla kivuttomia supisteluja ollut vkolta 20 lähtien. Sen verran vaikuttaneet että viime viikolla kohdunkaula oli lyhentynyt reilusta 4 sentistä 3 senttiin. Olen ollut suppareiden takia sairaslomalla vkolta 23 lähtien, lääkäri kirjoitti tuolloin koko loppuajaksi sairaslomaa.
-Eikka ja nöpönenä 29+6-
ja nyt meneillään rv20+0. jäin sairaslomalle pariksi viikoksi kohdunsuun pehmentymisen vuoksi.. stressaavaa, vaikka nyt nimenomaan pitäisi ottaa " iisisti" . minulla myös ongelmana, kun en tiedä onko osa supistuksista kipeitä vai onko maha ja selkä erikseen kipeinä?? ota nyt näistä raskausoikuista selkoa..
Esikoisestakin alkoi vasta 6h15min ennen neidin syntymää! =)
Neljäs raskaus menossa, ja mulla supistuksia tulee vasta kun synnytys alkaa. Taidan olla poikkeusyksilö ;) Teen lumityötkin, eikä sekään vaikuta mitään.