Tosi blondi kysymys.... lämmitystolpista!
Pitääkö lämmitystolpissa yleensä tehdä mitään muuta kuin laittaa lämmityspiuhan töpseli pistokkeeseen? Eihän niissä siis ole erikseen vielä jotain on-off painiketta? Kun on kyse esim. työpaikan parkkipaikasta tai muista yleisistä parkeista.
Kommentit (16)
Hitto, miksi tämänkin pitää olla niin vaikeaa. Missä se kello yleensä on?
ap
Pitää käydä ruokiksella muka jossain asioilla ja tarkistaa samalla tolpan sisukset. Toivottavasti siinä ei ole mitään toimintoja, joita minun pitäisi osata käyttää.
ap
Osaatko edes lapsiasi kasvattaa sosiaalisiksi?
Osaisiko joku nyt neuvoa, kuinka se toimii:
siinä on kaksi liikkuvaa kehää, sisemmässä on kellonaikoja ja ulommassa jotain muita merkkejä. Sen verran päättelin, että ulomman kehän merkit pitää kaiketi laittaa sille kohdalle, milloin haluaa lämmitystä. Mutta entä sisäkehä? Tietääkö laite, paljonko kello on ja miksi se sisäkehä pyörii?
ap
Mutta tässä mä koetan sua auttaa, kun luulen tietäväni kuinka pitää toimia.
Se ulompi on tosiaan se, mihin laitetaan se aika jona haluaa lämmityksen toimivan (saattaa olla sellasia ylös-alas meneviä nipsuja se kehä täynnä, silloin alhaalla olevat osottaa sen lämmitysajan)
Se sisempi kehä on niinkuin kello, sen pitäis näyttää samaa aikaa kuin normaalikin kello, ja se pyörii samasta syystä kuin se jo mainittu normaali kello. Jos siinä on se aika ihan päin mäntyä, niin pyöräytä vaan se kehä oikeaa aikaa osoittamaan.
Toivottavasti tästä oli edes hitusen apua.
Miten se kello asetetaan oikeaan aikaan? Se siis vaan pyörii... Mistä minä tiedän, milloin se on oikeassa ajassa?
Voi itku miten tumpelo minä olen tällaisten asioiden kanssa. Kumpa en olisi hakenut koko lämmityspaikkaa. Mua oikeesti itkettää melkein ja pää tuntuu ihan muoviämpäriltä, kun en tajua mitään tuollaisista vehkeistä :( Missä mun olisi pitänyt oppia käyttämään lämmitystolppaa, kysyn vaan. Ehkä se on joku synnynnäinen ominaisuus, joka minulta puuttuu.
ap
asetat nuolen nelosen kohdalle. Lämmitys on päällä seuraavat 2 tuntia.
Meillä on sellainen tolppa jossa kaksi kehää joista ulompi osoittaa lämmitysajan. Molemmissa kehissä olevat merkit ovat kellonaikoja ja ne tikittävät eteenpäin samaa tahtia kuin tavallinen kello.
Sisempi kehä laitetaan osoittamaan oikeaa aikaa, siinä pitäisi olla jokin väkänen tai muu merkki joka osoittaa sen kohdan mihin tämänhekinen kellonaika merkitään osoittamaan. Ja siis pyörii vain myötäpäivään eli oikealle.
Ulompi kehä meillä on sellainen että siinä on punainen väli joka kestää kaksi tuntia. Ulompi kehä painetaan pohjaan ja käännetään vastapäivään eli vasemmalle niin, että punainen kahden tunnin väli on se aika jolloin tolppa lämmittää. eli itse laitan sen 14-16 välille.
Ensin siis kello oikeaan aikaan ja sitten lämmitysväli.
Vihjeeksi annan että kysy joltain mieheltä neuvoa. Niin minäkin tein. Sanoin työkaverille että en ole noita koskaan käyttänyt enkä oikein osaa, jos hän voisi neuvoa että tulee oikein.
Lämmitys säästää polttoainetta, öljyjä ja moottoria, eli kannattaa käyttää jos on mahdollisuus.
Tsemppiä!
:DD Miten voi olla vaikeaa käyttää lämpötolpan ajastinkelloa, voi jeesus! Kyllä siitä nyt helvetti ymmärtää miten se toimii, kun vähän katsoo... ;D
Melkonen humanisti...
Lopuksi pieni kaunis niiaus ja voit mennä takaisin sisälle. Muista sitten palata takaisin sulkemaan auton ovet.
tottakai pitää laittaa on-asentoon. mihinkäs se siitä muuten lämpenisi!!
En mäkään osaa käyttää noita erilaisia lämpötolppia. Yleensä olen sitten ihan kysynyt joltain ohimenevältä, jos siinä on joku lähellä. Naurakoot vaan, mutta mieluummin selvitän asian niin, niin saan varmasti oikeaa tietoa. Tavallista tolppaa osaan tietty käyttää, mutta jos siinä on vähänkin muita nappuloita, niin olen ihan pihalla.
Tsemppiä ap, turhaa tosiaan itket, kyllä meitä muita yhtä tumpeloita on varmasti pilvin pimein:)
tolppa, johon pitää laittaa, kuinka monen tunnin kuluttua tarvii autoa. alkaa sit 2 tuntia ennen sitä lämmittää. ei siis laiteta mitään kellonaikaa, vaan pitää ite laskea jäljellä olevat tunnit siihen aikaan, jolloin tarvii autoa
Mutta onhan niissä tolpissa yleensä käyttöohje. Esim meillä lukee jotain " Siirrä kiekkoa nuolen osoittamaan sunntaan niin, että valittuna on aika, jonka kuluttua lähdet ajamaan" . Eli jos kello on kahdeksan ja lähden neljältä, laitan kelloon 8 h. Lämmitys alkaa 2 h ennemmin, tai miten nyt onkin säädetty.
Mun mies kävi asentamassa ajastimen kohdalleen...
Sille joka kehotti minua jättämään myös autolla ajamisen, koska en osaa käyttää lämmitystolppaa: miten sinun mielestäsi lämmitystolpan käyttäminen on yhteyksissä autolla ajamiseen niin, ettei voisi osata ajaa autoa, jos ei osaa käyttää lämmitystolppaa? Vai oliko teillä autokoulussa inssiajon ensimmäinen tehtävä lämmitystolpan käyttäminen?
On paljon muitakin asioita, joita en ole ikinä ennen tehnyt ja laitteita, joita en ole käyttänyt. En mielelläni ala kokeilemaan mitään uusia vekottimia, koska olen ihan onneton kaikkien laitteiden kanssa, ennen kuin minulle opetetaan, kuinka niitä käytetään. Ja totta, olen humanisti :)
avusta kiittäen
ap, jonka auto on viimeinkin oikeaoppisesti kiinni lämmitystolpassa ja joka ei pärjäisi millään ilman ukkokultaansa tässä tekniikan luvatussa maassa
Jos lämmityskello, niin väännät siihen ajan jolloin alkaa lämittää ja jos ei ole kelloa, niin heti kun töpselin kiinni laitat niin lämmitys alkaa tai kaikki tolpat voi olla ajastettu samaan aikaan lämmittämään .