Pakkanen ja astma?????
Pojalla on oireita vain kun on oikeen pahassa flunssassa. Silloin yskä saattaa mennä siihen pisteeseen että kiekkoa tarvitaan (kohtaukseen). Yleensä käytetään vaan sitä hoitavaa kiekkoa flunssan aikana. Nyt aloin miettimään että mitä tuo kylmä ilma voi tehdä? Voiko lapsi saada kohtauksen???? Lääkäri ei maininnut tämmöisestä asiasta kyllä mitään? Tänään oli 29 astetta kun lapsi lähti kävelemään kouluun. Matkaan kuluu 20 minuuttia. Laitettiin kaulaliina mahdollisimman ylös suojaamaan hengitysteitä. Pojalla on flunssaa, oli viikonloppuna kuumeessa mutta nyt tauti on lähtemässä toivon mukaan pois! Mietin tässä vain että miten huomenna kannattaisi menetellä? Yöksi on luvattu 37 astetta pakkasta ja lapsi lähtee kävelemään seitsemän jälkeen kouluun. Joten varmasti on kylmä ilma aamusella... Autolla ei voida viedä ja saattamaankaan en voi lähteä kun itse olen kipeänä :( Jos laitan kiekon varalle reppuun mukaan niin entä kun se jäätyy??? Toimiiko normaalisti vai miten pitäisi toimia?
Kommentit (6)
jo tuo 20 asteen pakkanen henkeen, mutta kaikki astmaatikot ei reagoi pakkaseen eli vaikea sanoa miten on poikasi laita jos teillä ei ole asiasta aiempaa kokemusta. Kannattaa varmasti laittaa ainakin joku huivi tms. nenän ja suun eteen, jotta ei hengitä kauhean kylmää ilmaa.
En tosiaan tiennyt tuota että jos se kiekko jäätyy niin ei enää toimi normaalisti! Ollaan aika ummikkoja koko astman suhteen. Poika ei tosiaan oireile muulloin kuin flunssan aikana ja silloin otetaan kiekot käyttöön. Muuten tukehtuu yskäänsä eikä se lopu sitten niin millään. Yskä saattaa kestää viikkokausia ilman hoitavia " aineita" :( Olikohan se nyt infektioastma joksi tätä kutsutaan???
ap
Itse en uskalla mennä ulos jos on yli -15.
Eilen oli täällä -28 ja kävelin puolen kilsan matkan, ja tuuperruin :(
Olisko mitenkään mahdollista että viet sen pojan kouluun?
Sori, ei saa vitsailla vakavalla aiheella! Niin nelonenko se oliko joka kyseli lapsen viemistä? En tosiaan pääse viemään kun olen itse niin kipeänä että edes postin hakeminen ei nyt onnistu. Hengitys sen verran hankalaa tulehduksien takia :( Ja autolla ei pääse jos en nyt sitten taksia tilaa tuohon pihaan.... Täytyy kysellä pojan vointia tarkemmin kun tulee kotiin koulusta. Jos on ollut vaikeuksia niin huomenna joutuu kyllä kotiin jäämään. Sanokoon opettaja mitä vaan.
ap
Joutuu pakkasilla myös ottamaan avaavaan lääkettä. Nyt on jo sen verran iso että tajuaa itsekin kun rupeaa olemaan paha olo. Mutta joskus vuosia sitten oli niin pieni että ei vielä nähnyt asioiden yhteyttä.
Mä kehoittaisin seuraamaan poikaa ja miten pakkanen häneen vaikuttaa. Ihme että lääkäri ei asiasta mitään puhunut? No, sattuu sitä heillekin unohduksia.
Jos tarkoitat, niin se on sellainen lääke jonka ei saa antaa jäätyä, koska sitten annostelija kastuu ja jauhemainen lääkeaine ei tule enää ulos annostelijasta. Lääke kannattaisi laitta ennemmin takin povitaskuun tms. missä se ei pääse jäätymään.