IL: Temun ja Sheinin tuotteista löytyi myrkyllisiä aineita
Temu nousi alkuvuodesta suomalaisten eniten käyttämäksi ulkomaiseksi markkinapaikaksi.
Miten ihmeessä nykyaikana ihmiset vielä ajattelee, että olisi turvallista ostaa halpaa tavaraa Kiinasta?
Kommentit (551)
Mun lapsuudessa ainakin Tiimari oli just kiinakrääsää myyvä kauppa ja kaikki siellä onnellisena asioi. Eikä kukaan tutkinut mitään aineosia ja kaikki me kuoltiin.
Ostitko Tiimarista vaatteita? Oletko varma, että et tulevaisuudessa sairastu? Miten muinaisessa menneisyydessä Tiimarissa asioiminen vaikuttaa siihen, että nyt kannattaisi asioida Temussa?
"Mun lapsuudessa ainakin Tiimari oli just kiinakrääsää myyvä kauppa ja kaikki siellä onnellisena asioi. Eikä kukaan tutkinut mitään aineosia ja kaikki me kuoltiin."
Joo mä muistan vieläkin sen hajun, kun astui Tiimarin ovesta sisään :D kunpa vielä olis Tiimari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että kun te Temun ja Shienin asiakkaat sairastutte, että ette rasita julkista terveydenhuoltoa vaan hoidatte homman sitten omilla rahoillanne.
Se, että ette ole vielä sairastuneita, ei tarkoita sitä, että viisikymppisinä teillä ei olisi vaikka syöpää.
Temu- tilaajat voisi lähettää kiinalaisen terveydenhuollon "korjattavaksi". Sitä valtiota (kommunistista diktatuuira) rakastatte ja rahoitatte.
Sinäkö maksat jos ostan kalliita suomalaisia tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisen tuotteen levittämisen lisäksi nämä Temu-pirjot tekevät vastuulliset maahantuojat, varastot ja jälleenmyyjät tarpeettomaksi.
Kuka arvaa miten lopulta käy?
Onko kenellään siellä sen verran järkeä, että miettisi mahdollista lopputulosta?
Onko?
Tämä on poliitikkojen tehtävä myös. Alkaa olla kiire. Temu-tilaajalla ei ole ole mitään vastuuta. Vain niillä on vastuuta, jotka eivät sieltä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon, että kun te Temun ja Shienin asiakkaat sairastutte, että ette rasita julkista terveydenhuoltoa vaan hoidatte homman sitten omilla rahoillanne.
Se, että ette ole vielä sairastuneita, ei tarkoita sitä, että viisikymppisinä teillä ei olisi vaikka syöpää.
Temu- tilaajat voisi lähettää kiinalaisen terveydenhuollon "korjattavaksi". Sitä valtiota (kommunistista diktatuuira) rakastatte ja rahoitatte.
No ihan samalla lailla menee rahat Kiinaan, kun ostat kaupan hyllyltä kiinalaisen tavaran, mikä on aika yleistä nykyään. Menee ehkä vielä enemmän, kun myyjän pitää väärentää tuoteturvallisuustodistuksia, ja laskuttaa siitäkin ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahantuojalla on vastuu tuotteista. Kun vaikka Adidas tilaa Kiinasta EU-markkinoille huppareita, niiden on täytettävä EU-direktiivit. Jos Addu saa sekundaa, se vaihtaa tehdasta.
Kun sinä tilaat itse tuotteita, olet maahantuoja ja vastuussa siitä, että tuote on myrkytön. Koska sinulla ei ole resursseja siihen, sinulle voidaan lähettää mitä tahansa sutta ja sekundaa.
Kunpa joku edes joskus tajuaisi tämän, että kaikki Kiinassa tuotettu ei ole samaa.
Oikeasti jotain Adidasta ei kiinnosta penniäkään, kunhan ei jää kiinni. "Peskää enimmät pois", se siitä. Halpakaupan kiinatuotteet ei varmasti ole tarkistettu millään tavoin.
Et ole sitten liiketaloutta opiskellut? Jos Adidas jää kiinni myrkyllisistä tuotteista ja siitä t
Olisiko mahdollista pitää keskustelu asiallisena? Haukkumalla osoitat vain minkälainen itse olet. Ei tuo keskusteluun tai mielipiteeseen lisäarvoa, vaikka se siltä tuntuisi. Perustelut toimii paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että täällä on jo suomalaiset yrittäjät ja yritysten edustajat suoraan sanoneet että tilaa hyvällä omallatunnolla Suomessa myytävät tavarat suoraan Kiinasta, totuus sattuu ilmeisesti kun nää kimittäjät ei reagoi mitenkään niihin? Minäkin olen sellaisessa firmassa töissä, että kaikki meillä ostetaan Kiinasta. Sieltä saa halvalla. Ja sitten työnnetään ne Kiina-osat meidän tuotteisiin. Näin se nyt vaan oikeesti menee. Ei oo ikinä tulli ottanut mitään kantaa siihen, onko myrkkyjä tai jotain muuta paskaa. Onkohan nämä Kiina-vastustajat missään töissä kun ei tunnu olevan mitään käsitystä tästä prosessista? Nyt tänne kaikki sisäänostajat avautumaan.
Mutta tämähän ei varsinaisesti tarkoita sitä, että tämän takia kannattaisi alkaa tilaamaan vaikka Temusta?
Ai miksei? Me yrittäjät ja yritykset tilataan, miks yksityinen kuluttaja ei saisi tilata? Ei meillä mitään eri sääntöjä oo.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisen tuotteen levittämisen lisäksi nämä Temu-pirjot tekevät vastuulliset maahantuojat, varastot ja jälleenmyyjät tarpeettomaksi.
Onko kenellään siellä sen verran järkeä, että miettisi mahdollista lopputulosta?
Onko?
Arvioisin jopa miljoona työtöntä, pahimmassa tapauksessa. Ketjureaktiot.
Helsingissä nyt jo 137 liikettä TYHJILLÄÄN, lyhyessä ajassa. Tämä on vasta alkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahantuojalla on vastuu tuotteista. Kun vaikka Adidas tilaa Kiinasta EU-markkinoille huppareita, niiden on täytettävä EU-direktiivit. Jos Addu saa sekundaa, se vaihtaa tehdasta.
Kun sinä tilaat itse tuotteita, olet maahantuoja ja vastuussa siitä, että tuote on myrkytön. Koska sinulla ei ole resursseja siihen, sinulle voidaan lähettää mitä tahansa sutta ja sekundaa.
Kunpa joku edes joskus tajuaisi tämän, että kaikki Kiinassa tuotettu ei ole samaa.
Oikeasti jotain Adidasta ei kiinnosta penniäkään, kunhan ei jää kiinni. "Peskää enimmät pois", se siitä. Halpakaupan kiinatuotteet ei varmasti ole tarkistettu millään tavoin.
Et ole sitten liiketaloutta opiskellut? Jos Adida
Olisiko mahdollista pitää keskustelu asiallisena? Haukkumalla osoitat vain minkälainen itse olet. Ei tuo keskusteluun tai mielipiteeseen lisäarvoa, vaikka se siltä tuntuisi. Perustelut toimii paremmin.
Siinä oli perustelut, ota silmät käteen.
Vierailija kirjoitti:
Miekii tilasin teepaidankii ja heti kuolinkii.
Muu sit muualle kummittelemaan. Täl palstalla on henkiolennot kielletty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö maksat jos ostan kalliita suomalaisia tuotteita?
Pidä huoli tuotteista ja huomat, että ne kestää. Sitten voit myös myydä, jos taloudellinen tilanne menee tiukaksi. Naapureilta voi myös lainata, kaikilla on kaikkea nykyään. Et voi perustella myrkkytuotteiden ostamista kalleudella. Kirpparilta myös ennen löytyi hyvää tavaraa, mutta nyt on kuulemma Temu-roskaa.
Onneksi kapitalismi on keksinyt keinon päästä eroon heikoimmasta aineksesta.
Omalla vastuulla
Talon polttanut laturi. Täyteaineesta muodottomiksi turvonneet huulet. Muuntohuumetta sisältänyt laihdutusvalmiste. Kuristumisnyörit sisältävä lastenvaate. Silmille vaarallisen voimakas laservalo. Nämä kaikki ovat oikeita esimerkkejä siitä, millaisia vaarallisia tuotteita viranomaisten tietoon on tullut, kun kuluttajat ovat ostaneet kaukomailta itse suoraan tavaraa.
Muista: Kun tilaat EU:n ulkopuolelta, vastuu on sinulla. Euroopasta ei silloin löydy vastuutahoa, jolle voisit vaarallisen tuotteen palauttaa ja jolta voisit vaatia korvauksia.
Usean tuoteryhmän kohdalla hinta kertoo jotain myös tuotteen laadusta; pelkkien postikulujen hinnalla tuskin saat kelvollista tuotetta.
Kun myyt eteenpäin
Kun ostat tavaraa EU:n ulkopuolelta tarkoituksenasi myydä sitä eteenpäin, vastuusi kasvaa entisestään. Sinut voidaan katsoa tuotteen maahantuojaksi. Tämä tarkoittaa, että myymäsi tuotteen turvallisuudesta vastaat sinä itse.
Piraattituotteet ja tuoteväärennökset
Tullin postiliikenteen valvonta on päivittäin tekemisissä laittomien tavaroiden kanssa: ase-, huume- ja dopinglöydöt ovat arkea, mutta niin ovat tuoteväärennöksetkin. Nettikaupan kasvu näkyy Tullin tuoteväärennösten pysäytyksissä.
Tuoteväärennöksistä yli 80 prosenttia tulee Kiinasta tai Hongkongista. Väärennöstä ei välttämättä tunnista halvasta hinnasta, sillä niitä myydään myös pienellä alennuksella, jotta ostaja kuvittelee tehneensä löydön.
Väärennettyjen tuotteiden lista on loputon. Väärennetty laukku tai vaate voi aiheuttaa pahoja terveysongelmia siinä missä feikkimeikkikin, ja puutteellisesti suojattu sähkölaite jopa kuoleman. Väärennetyistä tuotteista ei ole luotettavaa, tutkittua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko?
Arvioisin jopa miljoona työtöntä, pahimmassa tapauksessa. Ketjureaktiot.
Helsingissä nyt jo 137 liikettä TYHJILLÄÄN, lyhyessä ajassa. Tämä on vasta alkua.
Lopputuloksena meillä on sama elintaso kuin Kiinassa. Jotta selviämme kansakunta hengissä. Meillä ei ole enää mitään mikä voittaisi kilpailussa. Aiemmin oli erikoiset investointituotteet kuten risteilyalukset, mutta Kiina ja Aasian maat ovat ottaneet nekin haltuun.
Meille onneksi jää marjasadot. Palaamme takaisi luonnovaraiseen elintassoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samalla lailla menee rahat Kiinaan, kun ostat kaupan hyllyltä kiinalaisen tavaran, mikä on aika yleistä nykyään. Menee ehkä vielä enemmän, kun myyjän pitää väärentää tuoteturvallisuustodistuksia, ja laskuttaa siitäkin ajasta.
No, mä en ainakaan osta. Kaupasta tulee ostettua ruokaa. Vaatteet kestävää luonnonkuitua, kestävät ja kestävät käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että täällä on jo suomalaiset yrittäjät ja yritysten edustajat suoraan sanoneet että tilaa hyvällä omallatunnolla Suomessa myytävät tavarat suoraan Kiinasta, totuus sattuu ilmeisesti kun nää kimittäjät ei reagoi mitenkään niihin? Minäkin olen sellaisessa firmassa töissä, että kaikki meillä ostetaan Kiinasta. Sieltä saa halvalla. Ja sitten työnnetään ne Kiina-osat meidän tuotteisiin. Näin se nyt vaan oikeesti menee. Ei oo ikinä tulli ottanut mitään kantaa siihen, onko myrkkyjä tai jotain muuta paskaa. Onkohan nämä Kiina-vastustajat missään töissä kun ei tunnu olevan mitään käsitystä tästä prosessista? Nyt tänne kaikki sisäänostajat avautumaan.
Mutta tämähän ei varsinaisesti tarkoita sitä, että tämän takia kannattaisi alkaa tilaamaan vaikka Temusta?
Ai miksei? Me yrit
!??
No siis mulla pistää järki vastaan. Haluan pysyä terveenä?
Joku väitti, että on turvallista ostaa Temusta kun käyttää Klarnaa. Miten voi tietää? Tiesittekö, että kiinalainen firma on ostanut osan Klarnasta? Kiinalainen firma on Klarnan yhteystyökumppani.
Minä en tiedä mitä Temun dumppaushinnoilla ajtetaan takaa, mutta selvästi tappiolla myös siellä myydään.
Siksi en osta kun en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi täysin reilua, että näillä olisi paljon korkeammat maksut terveydenhuollossa. Poltatko tupakkaa? Joo. Korkeampi maksu. Ostatko Temusta? Joo. Korkeampi maksu.
Toki kaikista fiksumpaa olisi vaan kieltää nämä tietyt kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä en ainakaan osta. Kaupasta tulee ostettua ruokaa. Vaatteet kest
Kotisi jokainen koje ja vitkutin on todennäköisesti kiinasta, ainakin komponentit. Vaatteiden kangas voi hyvinkin olla kiinalaista tavaraa, siellä on maailman parhaat ja suurimmat kutomot. Tuotepakkaukset kaupassa voivat hyvinkin olla tehty kiinalaisista aineista. Tuotteen saa myydä kotimaisena, kunhan sen arvosta suurin osa on tuotettu Suomessa, ja sehän tapahtuu vaikka tilaisit valmiita vaatteita Kiinasta ja ompelisit niihin vain laput paikalleen, koska työ Suomessa on niin kallista, että lapun ompelu tuplaa tuotteen hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Joku väitti, että on turvallista ostaa Temusta kun käyttää Klarnaa. Miten voi tietää? Tiesittekö, että kiinalainen firma on ostanut osan Klarnasta? Kiinalainen firma on Klarnan yhteystyökumppani.
Minä en tiedä mitä Temun dumppaushinnoilla ajtetaan takaa, mutta selvästi tappiolla myös siellä myydään.
Siksi en osta kun en tiedä.
Chinese payments giant Ant Financial buys a stake in Swedish fintech start-up Klarna
https://www.cnbc.com/2020/03/04/alibaba-fintech-affiliate-ant-financial…ens-klarna.html
Orpo yllättyi!