Kauheeta jos työkkärin täti soittaa taas tänään 3 kk jälkeen!!!!
jospa se ei soita eikä tule niitä kahta työhakuvelvollisuutta taas, viimeksi laitoin vuokrafirmaan ja jouduin jopa haastatteluun. huh.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalinta mitä ihmisen elämässä voikaan tapahtua; joutua töihiin! Huhhuh, kyllä tästä jo näkee vähintään painajaisia. Kai olet muistanut ilmoittaa miten hyväksyt vain sellaiset kivat työt, jota voi tehdä sängyllä piereskellen yhden tunnin per kuukausi ja palkka vähintään 8000 verottomana?
Kun sieltä työkkäristä saisi töitä niin se olisi todella hyvä asia. Nyt sieltä saa karensseja millä tahansa (teko) syyllä. Lisäksi voi joutua 9 euron orjaksi josta kieltäytyminen johtaa karenssiin. Joko alat ymmärtää miksei työkkäriin haluta olla yhteydessä?
Huhhuh, kyllä kuulostaa aika raskaalta ilmoittaa noinkin usein kuin 3 KUUKAUDEN välein onko hakenut paikkoja vai ei. Jaxuhaleja, toivottavasti selviät tästä raskaasta urakasta <3
Vierailija kirjoitti:
Kamalinta mitä ihmisen elämässä voikaan tapahtua; joutua töihiin! Huhhuh, kyllä tästä jo näkee vähintään painajaisia. Kai olet muistanut ilmoittaa miten hyväksyt vain sellaiset kivat työt, jota voi tehdä sängyllä piereskellen yhden tunnin per kuukausi ja palkka vähintään 8000 verottomana?
Ministeri Satosen työ?
Kuntakokeilu on todennut, että olen toivoton tapaus ja että en monista ongelmistani johtuen työllisty, mutta en kuitenkaan pääse eläkkeelle, eikä kuntakokeilu suostu edes edistämään mitenkään tätä asiaa. Onneksi sentään en ole joutunut hakemaan yhtään työpaikkaa. Heti kun tämä työnhakuvelvoite lätkäistiin sanoi kuntakokeilu kohdallani sen olevan 0 työpaikkaa. En itse yrittänyt mitenkään tähän vaikuttaa. Olen saanut kaksi diagnoosia ja kärsin myös mielenterveysongelmista, joista ei kuitenkaan ole diagnoosia. Muitakin ongelmia on paljon.
Oletko osa-aikatyössä jos soittaa 3kk välein? Yleensä täysin työttömillä se on kuukauden välein ja hakuvelvollisuus 1-4 paikkaa ja osa-aika työtä tekevillä se on 1 paikka ja soittaa 3kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Oletko osa-aikatyössä jos soittaa 3kk välein? Yleensä täysin työttömillä se on kuukauden välein ja hakuvelvollisuus 1-4 paikkaa ja osa-aika työtä tekevillä se on 1 paikka ja soittaa 3kk välein.
Näinhän se menee. Osa-aikatyö ja velvollisuus hakea yhteen paikkaan 3kk aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että yhden 5 päivän mittaisen työnhaku kurssin mikä lie olen käynyt koska tarvitsin apua cv:n tekemiseen.
Kurssi oli etänä koska mulla on tuo osa-aikatyö ja työvuoroja siten etten pääsisi läheskään joka kerta lähiopetukseen ja kuntakokeilun virkailija sanoi että työvuorot menee kaiken edelle. Eli jos työvuoro menee päällekkäin jonkun vaikka kurssin kanssa niin työvuoro on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että yhden 5 päivän mittaisen työnhaku kurssin mikä lie olen käynyt koska tarvitsin apua cv:n tekemiseen.
Kurssi oli etänä koska mulla on tuo osa-aikatyö ja työvuoroja siten etten pääsisi läheskään joka kerta lähiopetukseen ja kuntakokeilun virkailija sanoi että työvuorot menee kaiken edelle. Eli jos työvuoro menee päällekkäin jonkun vaikka kurssin kanssa niin työvuoro on tärkeämpi.
Ensiapukoukuyuskin olis hyvä käydä vaikka ei niitä asioita enään viikon päästä koulutuksen jälkeen muista enkä näin ollen osaisi toimia tositilanteessa mutta ne koulutukset työkkärin kautta menee aina päällekkäin jonkun työvuoron kanssa niin en voi mennä. Tiedän että voi käydä myös etänä mutta en ala itse maksamaan sitä koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä joudun käymään paikan päällä työkkärissä. Viimeksi jouduin käymään 3 kuukautta sitten ja nyt taas. Soitto olisi pienempi vaiva. Tuo on aivan turhaa touhua ei niillä käynneillä tai soitoilla kukaan työllisty. Suomi on kuin n saksa byrokratian kanssa. Kukaan ei ole syyllinen mihinkään. Kaikki vain noudattavat sääntöjä ja käskyjä.
Heil ek suomen todellinen johto.
Väärin, sillä niillä soitoilla työllistyy te-keskuksen väki.... ihan turhia työntekijöitä ovat.
Kuinka monta karenssia pitää saada työttömille että saa palkkaan bonuksia? Mitä muita kannustimia on työkkärin tädeille?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan helppoa on saada merkintä et ei työnhaku velvoitetta.
Pari henkilö tiedän olevan työkkärin kirjoilla mut ei tarvitse hakea töihin.
Pystyviä ihmisiä.Päivittäin pyöräilevät, jopa kymmeniä kilometrejä.Ei sairaat pystyisi.
Fysiikat täysin kunnossa, lenkkeilyä.
Siivoushulluja.
Tupakalla parikertaa tunnissa.
Töihin eivät pysty.Onkohan näin toimivia paljon?
Itse haen vain yhtä paikkaa kuukaudessa. Kysyin kerran virkailijalta, onko pakko hakea sitä yhtäkään. Sanoi että silloin täytyy olla jokin terveydellinen syy ja lääkärintodistus sekä Kelan suostumus. Terveitä ja pystyviä eivät tosiaankaan ole nuo mainitsemasi.
Niin, eihän nämä tuki petterit ja päivit mitään töitä haluakkaan, eli näiden tuista voidaan raakasti vähentää. Suomalaiset pitää turvavyötäkin poliisin takia, ei oman turvallisuuden takia ja lähettelee työhakemuksia työkkäriä varten, ei oman työlistymisen toivossa. Tuet pois vain!