Kahdeditko ystävän tai sukulaisen ökyelämäntyyliä?
Mä myönnän julkisesti et kadehdin enkä siedä tätä ihmistä yhtään.
Ei tarvii käydä oikeissa töissä vaan voi harrastaa koko päiväisesti juttuja, joista saa sitten vielä hyvät tulot.
On niin kultalusikka persiissä tyyppi kuin vain voi olla. Opiskellut monta tutkintoa ja asunut ulkomailla tekemässä jotain liiba laaba töitä. Mut rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja omaisuus on yksin hällä jotain 2,5 miljoonaa vähintään.
Asuu maalla hienossa kartanossa ja omistaa asuntoja mm Ullanlinnassa ja Eirassa.
Ajelee täyssähköautolla ja vaihtaa uuteen aina ennen ekaa katsastusta. Eivät tee ukkonsa kanssa mitään itse, mm renkaan vaihtoon viedään auto pajalle.
Ja käyvät ulkomailla ja monta kertaa vuodessa kylpylöissä ja regatoissa Suomessa.
Ai et mua korpee miten voi elää tollasta elämää Suomessa. Ei oo tietookaan tasa-arvosta kyllä.
Joo ihan julkisesti kehtaan sanoa et inhoon tärä ns ystävääni
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Eikö renkaiden vaihtaminen itse ole lähinnä nuorten ja amisten juttu? En tunne yhtään keskiluokkaista 30+ joka vaihtaisi itse renkaat.
Minä vaihdan, noissa liikkeissä ylikiristävät pultit
Joo, etenkin kolmea eri leikkelettä ökykaupasta
Kadehdin korkeintaan positiivisella tavalla niitä, joilla on sellainen helppo työ, että kunhan muutamaan sähköpostiin vastaa päivän aikana ja palkkaa tippuu joku 5 tonnia. Työajat joustavat ja muutenkin rento elämäntyyli, kun rahaa ja vapaa-aikaa riittää. En toivo heille mitään huonoa, vaan mietin että kunpa kaikilla olisi mahdollisuus samaan.
Vierailija kirjoitti:
'harrastaa kokopäiväisesti juttuja joista saa vielä hyvät tulot'
Mistä harrastamisesta saa hyvät tulot? Mikä estää sinua tekemästä samaa?
No nää maalaisjutut niinku hevoset ja jotain vihanneksia ja kukkia kasvattavat. Ja koiria ja kaikkee mitä maalla tehdään. Ja tuo maahan jotain harrastevälinöitä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö renkaiden vaihtaminen itse ole lähinnä nuorten ja amisten juttu? En tunne yhtään keskiluokkaista 30+ joka vaihtaisi itse renkaat.
Minä vaihdan, noissa liikkeissä ylikiristävät pultit
????????
Mä oon silleen outo, et mua ei kiinnosta muiden elämä pätkääkään. Niin en sit kadehdikkaan.
Olemme itse onnellisia juuri nyt tai heitämme sen onnen jorpakkoon ja lähdemme kerjäämään ::D:DDDD
Ei ole yhtään tuttua, jonka elämää kadehtisin. Tietysti kukapa ei ottaisi miljoonia omaan käyttöönsä. Helpottaisi elämää kummasti. Renkaiden vaihdattaminen liikkeessä ei ole mikään rikkaiden juttu. Vaihdatan itsekin ja olen ollut sekä työttömänä että pienipalkkaisessa työssä.
Minimalistina en kadehdi materiaa. Kartanossa tosin olisi mukava vaikka kesällä asua.
Eihän yleensä ihan eri elintason tyypit viihdy keskenään, eikä pysty samoihin harrastuksiin. Antaa välien hiipua kokonaan jos on tullut iso elintaso ero.
Miksi kiusata itseään sivusta seuraamalla kateellisena jos jonkun elämä on ihan erilaista omaan verrattuna.
Kateelliset luuserit kannattaa pitää etäällä elämästään. Monella heistä ei ole käsitystä siitä, että vaatii melkoisen ponnistelun hankkia useita tutkintoja ja työkokemusta ulkomailta. Toden näköisesti et tiedä heidän elämästään mitään- itsekin julkaisen somessa lähinnä perus elämää ja lomia sun muuta- en koskaan laita mitään kitinää sinne kun niihin negatiivisiin asioihin ei vaan kannata tuhlata energiaa.
Vaikutat raskaalta tyypiltä joka keskittyy negatiivisiin asioihin ja odottaa että muut kustantavat elämänsä ja olemisensa.
Keskity omiin positiivisiin asioihisi ja unohda kateus.
Ei kai se raha itsestään tulvi ovista ja ikkunoista? Ilmeisesti ystäväsi osaa tehdäkotain, josta raha tulee?
En kadehdi, pikemminkin vähän säälin. Jotenkin monet ovat ihan omassa kuplassaan, eivätkä ymmärrä muunlaista elämää. Mustavalkoista ajattelua asioista.
Mutta toki näihinkin mahtuu monenmoista.
En. Sitäpaitsi ne on tyhmiä uusrikkaita, sivistymättömiä. Tavarat ja timantit vain merkitsee ja koulutustasot. Nii ja mikä auto on.
En kadehdi. Tyhjää elämää hienosta pinnasta huolimatta.
En. Hämmästelen ja säälin lapsia. Jos nelikymppinen haluaa elää kuin kardashianit, ei ole ihan tervettä touhua.
Tää aloitus on niin suomalainen kuin olla ja voi. Keskitytään siihen kadehtimiseen, vihaamiseen ja kyräilyyn kun voisi saman energian käyttää siihen että miettisi, miten sitä itsekin menestyisi.
Tämä on se syy miksi Suomi ei menesty. Tämänlaisia ihmisiä on koko maa täynnä.
ps. Itse olen ihan normikeskituloinen ihminen, sairaanhoitaja, ja vaihdatan renkaat ja pesetän auton. Miksi ihmeess tekisin nämä itse?
Vierailija kirjoitti:
En. Sitäpaitsi ne on tyhmiä uusrikkaita, sivistymättömiä. Tavarat ja timantit vain merkitsee ja koulutustasot. Nii ja mikä auto on.
Kyllä kahdehdit kun tuollaista juttua tulee. Kateellinen ihminen on pahansuopa, niinkuin sinä.