Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella loppuun vai keskeyttää?

Vierailija
13.08.2024 |

Varhaiskasvatuksen opettajaa minusta ei tule, vaikka alaa opiskelen. Mitä muuta tutkinnolla voi sitten tehdä? Tiedostan, että ei tämä hyvältä kuulosta, mutta käytännössä ala on aivan jotain muuta kuin mitä hakuvaiheessa luulin. 

Kiitos

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy loppuun, jos puuttuu vain vähän.

Vierailija
2/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytä vaan. Täältä vauvapalstalta kaikki vastaa että keskeytä kun kysyit .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi varhaiskasvatuksen opettajien opettaja?

Vierailija
4/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytä hyvä ihminen ja mene kortistoon

Vierailija
5/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin opiskelemaan jotain muuta jos opintoja vielä paljon jäljellä. Jos vain vähän opiskelisin loppuun. 

Vierailija
6/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy loppuun tai sellaiseen vaiheeseen, jossa tehdyt opinnot eivät vanhene, esim. joku opintokokonaisuus. 

Vierailija
7/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon opintoja jäljellä? Jos nostat opintotukea ja tai lainaa niin se menee kankkulan kaivoon. Itse opiskelin sosionomiksi ja kaduttaa että sen takia 10k opintovelka joka ei sen alan pienipalkkaisissa duunieissa kovasti pienentynyt ja nyt raadan kokopäivätyön ohella toista tutkintoa.

Vierailija
8/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaalakoulujen toimintaan tarvitaan kaltaisiasi. Opiskele valmiiksi ja täydennä vaikka opiskelemalla psykoterapeutiksi niin olet aina työllistetty. Psykoterapeutiksi voit opiskella työn ohella.

Vierailija
9/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy loppuun. Jos et halua olla alalla, opiskele toiselle, haluamallesi alalle. Eihän Suomessa käsittäkseni nykyään saa opiskella useita tutkintoja? Ei kai niitä ainakaan tueta. Tietysti voi omakustanteisesti opiskella vaikka viisi eri alan tutkintoa jos niistä on hyötyä.

Vierailija
10/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritetut tutkinnot vaikuttavat, ainakin tälllä hetkellä, eläkkeen suuruuteen. 

Ylempi korkeakoulututkinto kasvattaa eläkettä 50 eurolla kuussa, ammattikorkeakoulututkinto 40 eurolla kuussa. Alempi korkeakoulututkinto ja ammatillinen perustutkinto palkitaan 30 euron eläkelisällä. Näin ollen maisterinpaperien hankkiminen tuo vuositasolla 600 euron lisän eläkkeeseen.13.7.2012

Vierailija
11/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai sinut miettimään keskeyttämistä? Kiinnostaa kun itse mietin toisen alan keskeyttämistä ja yrittää tota.

Vierailija
12/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vika siinä itse opiskelussa, vai työssä, johon pätevöidyt?

Vierailija
13/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten paljon opintoja jäljellä? Jos nostat opintotukea ja tai lainaa niin se menee kankkulan kaivoon. Itse opiskelin sosionomiksi ja kaduttaa että sen takia 10k opintovelka joka ei sen alan pienipalkkaisissa duunieissa kovasti pienentynyt ja nyt raadan kokopäivätyön ohella toista tutkintoa.

Sinulle sanon saman psykoterapeuttiopinnoista. Itse opiskelin avoimessa yliopistossa psykoterapeuttiopintoihin kuuluvia kursseja. Kurssin opettaja sanoi jo heti alussa, että toivottavasti mahdollisimman moni innostuu tästä opintokokonaisuudesta jatkamaan psykoterapeutiksi. Ja kyllä: sosionomi voi opiskella psykoterapeutiksi. 

Opinnot vaativat luonteen, jossa ihmisellä ovat jalat maassa. Moni psykoterapeutti voi sairastua tavallaan myötätuntouupumukseen ja sijaistraumoittuu sen sijasta että pystyisi auttamaan asiakasta pääsemään kriisissään eteenpäin ja löytämään taas arjen turvaa elämäänsä.

Vierailija
14/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa loppuun. Sen jälkeen voi pyrkiä johonkin sivuavalle alalle tai jopa erilaiselle alalle, mutta tuon tutkinnon myötä saat ainutlaatuisen yhdistelmän joka toimii hyvänä kilpailuvalttina työelämässä.

Vierailija
15/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe/elämäntilanteesta riippuen voisit olla yksityisopettaja. Ihan suomenkielinen. Ulkomailla asuvat perheet näyttää tasaisin väliajoin hakevan varhaiskasvatuksen opettajaa ja palkka on useammassakin ollut 3-5k + asuntoetu. Ja lapsia vain sen yhden perheen verran eli yleensä 1-4. Toki usein toivovat väh. 2 vuoden kokemusta, mutta pitkään nuo työpaikkailmoitukset näyttävät olevan esillä, joten vähimmäisvaatimus on ollut koulutus, jotta sua edes harkittaisiin. Hyvän perheen osuessa kohdalle voisi olla ihmisestä riippuen aika mukava työ, erityisesti kun vertaa Suomen päiväkotimeininkiin.

Vierailija
16/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vika siinä itse opiskelussa, vai työssä, johon pätevöidyt?

Varhaiskasvattajana töitään tekevä kaverini totesi sitä, että nykyään vanhemmat eivät uskalla vaatia lapsiltaan mitään. Halutaan olla kavereita. Sitten lapset oireilevat sen sisäisen turvattomuutensa vuoksi. Lapsikin väsyy siihen, että joutuu tavallaan päättämään vajavaisella elämänkokemuksellaan kaikista asioista eikä hänellä ole kotona turvalliseksi kokemaansa aikuista. Päiväkodissa ei riitä aikuisilla aika olla melkein jokaiselle olla se turvallinen aikuinen. Sitten oireillaan lisää.

Vierailija
17/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun ehdottomasti, mikäli et ole aivan alussa opintojasi. Toki sinun pitää sitten luovia, että löydät mieleistäsi työtä. Erilaisilla muunto- ja lisäkoulutuksilla saa uusia mahdollisuuksia (mikälli nyt ei tuo hallitus ehdi romuttaa kaikkea, mutta eipä heitä uudelleen valita tämän jälkeen). 

Vierailija
18/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai sinut miettimään keskeyttämistä? Kiinnostaa kun itse mietin toisen alan keskeyttämistä ja yrittää tota.

Olen tehnyt sijaisuuksia päiväkotimaailmassa sekä yksityisellä että julkisella puolella jo useamman vuoden. Ajattelin aina, että vielä tulee vastaan paikka, jossa kaikki on ns. kunnossa. Ei ole tullut. Henkilöstöpula on aivan järkyttävä ja työn arki on niin kiireistä, että ahdistun. Olen herkkä ihminen ja pidän paljon lasten kanssa olemisesta, mutta päiväkotipäivän aikana ei aidosti ehdi olemaan kenellekään läsnä. Vanhemmat vaativat ihmeellisiä asioita ja nepsy-ongelmat ryhmissä lisääntyvät kun erityisryhmiä ei käytännössä ole. Resurssien vähäisyys on johtanut tilanteeseen, jossa mitään ei voi hankkia. Lisäksi mulla on huonoja kokemuksia työkavereista ja erityisesti esimiehen toiminnasta. Työ on lisäksi minulla liian fyysistä nosteluineen ja seisomisineen. 

Ap

Vierailija
19/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt sijaisuuksia päiväkotimaailmassa sekä yksityisellä että julkisella puolella jo useamman vuoden. Ajattelin aina, että vielä tulee vastaan paikka, jossa kaikki on ns. kunnossa. Ei ole tullut. Henkilöstöpula on aivan järkyttävä ja työn arki on niin kiireistä, että ahdistun. Olen herkkä ihminen ja pidän paljon lasten kanssa olemisesta, mutta päiväkotipäivän aikana ei aidosti ehdi olemaan kenellekään läsnä. Vanhemmat vaativat ihmeellisiä asioita ja nepsy-ongelmat ryhmissä lisääntyvät kun erityisryhmiä ei käytännössä ole. Resurssien vähäisyys on johtanut tilanteeseen, jossa mitään ei voi hankkia. Lisäksi mulla on huonoja kokemuksia työkavereista ja erityisesti esimiehen toiminnasta. Työ on lisäksi minulla liian fyysistä nosteluineen ja se

Joo, tuolla tutkinnolla ei pääse työttömänä olemaan

Vierailija
20/46 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskeytä, voit jatkaa luokanopettajaksi kun suoritat koulun loppuun. Kandin tutkinto on sinulla silloin valmiina ja saat maisteriopinnoilla luokanopettajan pätevyyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi