Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhutaan sisustuksesta! Tykkään sisustuksesta jossa on värejä ja aika paljon tavaraa. Esim sivupöydät ei voi olla ikinä tyhjiä

Vierailija
13.08.2024 |

Lipaston päällä pitää olla esim kaitaliina ja joku lasimaljakko. Takanreunalla tuikkulyhtyjä. Samoin ruokapöydällä ja muutamassa muussakin paikkaa. Ei niin että joka paikka on täynnä mutta kyllä koriste-esineitä saa olla. Mattojen pitää olla isoja villaisia persialaismattoja ja verhojen samettia tai silkkiä. Kokopitkiä tietenkin. Kodin väritys on oltava tummahkoa, mustaa löytyy ripauksina monesta kohtaa. Seinillä tapetit, William Morris-tyyliset. valaistus muodostuu kokonaan jalkalampuista ja pöytälampuista. No keittiössä on työtasovalot, nekin niin että ei paista silmään. Se, että valaisimen lamppu on suoraan näkyvissä on mulle kauhistus! Kattovalot on mutta ei ne ole ikinä päällä. 

Millainen sisustus sinua miellyttää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään väreistä, mutta aika rajatusti ja vain tietyistä sävyistä (neutraalien, mustan ja puun sävyjen ohella tummanpunainen, terrakotta, tummanvihreät, salvia, ripaus oranssia) 

Pidän tammesta, tiikistä ja mustaksi tai mustanruskeaksi käsitellyistä huonekaluista sekä messingistä ja muista kellertävistä metalleista. Valko-harmaa masentaa, mutta toisaalta en tykkää myöskään monista kirkkaista tai pastellisista väreistä :D

Tykkään siitä että sisustuksessa on ajallisia kerrostumia sekä omasta elämästä että pidemmältä ajalta. Olen onnekas, että olen perinyt ja saanut muuten vaan läheisiltä kivoja huonekaluja ja esineitä. 

Kodin täytyy tuntua hyvältä ja toimia: tuolit oltava hyviä istua, asunnossa mahduttava liikkumaan ilman että pitää väistellä pöydän kulmia, valaistus kuhunkin paikkaan tarkoituksenmukaisesti jne. 

Vierailija
2/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään väreistä, mutta aika rajatusti ja vain tietyistä sävyistä (neutraalien, mustan ja puun sävyjen ohella tummanpunainen, terrakotta, tummanvihreät, salvia, ripaus oranssia) 

Pidän tammesta, tiikistä ja mustaksi tai mustanruskeaksi käsitellyistä huonekaluista sekä messingistä ja muista kellertävistä metalleista. Valko-harmaa masentaa, mutta toisaalta en tykkää myöskään monista kirkkaista tai pastellisista väreistä :D

Tykkään siitä että sisustuksessa on ajallisia kerrostumia sekä omasta elämästä että pidemmältä ajalta. Olen onnekas, että olen perinyt ja saanut muuten vaan läheisiltä kivoja huonekaluja ja esineitä. 

Kodin täytyy tuntua hyvältä ja toimia: tuolit oltava hyviä istua, asunnossa mahduttava liikkumaan ilman että pitää väistellä pöydän kulmia, valaistus kuhunkin paikkaan tarkoituksenmukaisesti jne. 

Juu, en minäkään kaikista väreistä tykkää. Sellaiset syksyn ja ruskan värit on kauniita. Murretut. Aika samat kuin sinullakin. En myöskään pidä kirkkaista, puhtaista väreistä sisustuksessa. Meillä on myös perittyjä juttuja ja joistain olen luopunut kun eivät ole kumminkaan oikein istuneet muuhun sisustukseen tai jostain syystä eivät ole tuntuneet koskaan omilta. Nuorempana varsinkin yritin kovasti jostain velvollisuudentunnosta saada noita perintökaluja sopimaan huusholliini vaikka en oikeasti niistä pitänyt. Samoin säilöin kaikenlaista vanhaa lasitavaraa yms jota en ikinä käyttänyt. Tässä 4-5v sisään on tapahtunut selkeästi herätys sen suhteen että kaiken kodissa olevan tavaran on oltava oikeasti mieluista molemmille asujille. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytälamppuja rakastan. Ei oo mullakaan kattovalot ikinä päällä, vaan "hätätapauksessa". Erilaisia  pöytälamppuja on joka huoneessa.

Uusi sohvani on roosan värinen, nojatuolini puna/kerma-ruutuinen, perinteisen mallinen. Sohvalle aion hankkia kaikenlaisia koristetyynyjä, himoan tyynyjä. Sekä nukkuessa että olohuoneessa. Olisipa vaan rahaa saada kerralla kaikki mitä nyt haluaisi ja tarvitsisi saada, mutta pikkuhiljaa täytyy hankkia.

Kaikki vanhat huonekalut hävitin lutikkaongelman takia.

Muutin ja nyt alotan uutta elämää 5kymppisenä. Ihan kuin nuorena, silti hienoa kun pääsi vanhoista roinista eroon ja nyt hankkii uutta minkä  pystyy.

Olen himoinnut myös kukkakuvioverhoja jo pitkään. Makuhuoneessa on nyt kukkaverhot. Ja mitään mustaa en enää halua minnekään, kaikki musta ärsyttää. Olen koko elämäni piehtaroinut siinä värissä, riittää jo. 

Vierailija
4/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytälamppuja rakastan. Ei oo mullakaan kattovalot ikinä päällä, vaan "hätätapauksessa". Erilaisia  pöytälamppuja on joka huoneessa.

Uusi sohvani on roosan värinen, nojatuolini puna/kerma-ruutuinen, perinteisen mallinen. Sohvalle aion hankkia kaikenlaisia koristetyynyjä, himoan tyynyjä. Sekä nukkuessa että olohuoneessa. Olisipa vaan rahaa saada kerralla kaikki mitä nyt haluaisi ja tarvitsisi saada, mutta pikkuhiljaa täytyy hankkia.

Muutin ja nyt alotan uutta elämää 5kymppisenä. Ihan kuin nuorena, silti hienoa kun pääsi vanhoista roinista eroon ja nyt hankkii uutta minkä  pystyy.

Olen himoinnut myös kukkakuvioverhoja jo pitkään. Makuhuoneessa on nyt kukkaverhot. Ja mitään mustaa en enää halua minnekään, kaikki musta ärsyttää. Olen koko elämäni piehtaroinut siinä värissä, riittää jo. 

Meillä taas kaikki verhot yksivärisiä noiden kuviotapettien ja persialaismattojen vuoksi. Koen että kuviolliset verhot on liikaa tuossa yhdistelmässä. Kauniita ne kuviollisetkin ovat, en minä sillä. Ap

Vierailija
5/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun heikko kohtani mitä sorrun ostamaan on valaisimet. Ja sohvat🙈 Meillä on varastossa kolme sohvaa odottamassa paikkaa. Ap

Vierailija
6/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on turkoosi matto ja turkoosit verhot. Sellanen kiiltävä pintainen turkoosi matto. Mitäs siihen sanotte? On keski-ikäinen..

Vierailija
7/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistinen, mutta ei askeettinen. Keittiön tasot aina tyhjät ja pöytäliinoja ei tähän talouteen tuoda. Ikinä ei myöskään ole esillä mitään lippuja ja lappuja esim. jääkaapin ovessa ja mattoja on vain 2 kpl koko asunnossa. Kaikki tavarat säilytetään kaapeissa ja mitään "kivoja avohyllyjä" en harrasta.

Vierailija
8/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalistinen, mutta ei askeettinen. Keittiön tasot aina tyhjät ja pöytäliinoja ei tähän talouteen tuoda. Ikinä ei myöskään ole esillä mitään lippuja ja lappuja esim. jääkaapin ovessa ja mattoja on vain 2 kpl koko asunnossa. Kaikki tavarat säilytetään kaapeissa ja mitään "kivoja avohyllyjä" en harrasta.

Mä taas tykkään että on kodikasta kun keittiön tasoilla on jotain. Avohyllykin löytyy keittiöstä ihan vaan siksi että siihen oli kiva laittaa arabian voipyttyjä. No okei on niillä tarkoituskin olemassa muukin kuin koristeellinen, niissä on sipuleita yms ruuanlaitossa käytettyjä juttuja. Samalla hyllyllä on myös kahvipurkki. Ja hyllyn alapuolelle on asennettu työtasovalaisin. Ap

Vierailija
9/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään että on kodikasta kun keittiön tasoilla on jotain. Avohyllykin löytyy keittiöstä ihan vaan siksi että siihen oli kiva laittaa arabian voipyttyjä. No okei on niillä tarkoituskin olemassa muukin kuin koristeellinen, niissä on sipuleita yms ruuanlaitossa käytettyjä juttuja. Samalla hyllyllä on myös kahvipurkki. Ja hyllyn alapuolelle on asennettu työtasovalaisin. Ap

Mä taas inhoan kaikkea tuollaista eikä niistä tule kodikas vaan sotkuinen vaikutelma. 

Vierailija
10/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen himoinnut myös kukkakuvioverhoja jo pitkään. Makuhuoneessa on nyt kukkaverhot. Ja mitään mustaa en enää halua minnekään, kaikki musta ärsyttää. Olen koko elämäni piehtaroinut siinä värissä, riittää jo.&nb

Kyllä minä ottaisin mieluummin kuviolliset tapetit, kuin verhot. Semmoisista olen aina haaveillut, varsinkin pitkään kukkatapeteista. Niin kuin englantilaisissa vanhanajan dekkareissa. Mutta aina on ollut omissa kodeissani tylsän yksiväristä seinää. Nyt on sentään olkkarin tapetti hieman persikan värinen, olen aina kammonnut tota väriä, mutta sitten päätin että sekin voi olla ihan kiva kun hankin sohvan ja nojatuolin jotka jotenkin sopii siihen jotenkin. Lattia on onneksi tummanruskea täällä.

Kun asun vuokralla niin  verhoilla ja tyynyillä yritän saada kuvioita, kun seinissä ei niitä ole. 😪🙂

T. Se kelle vastasit

Vierailija
11/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen himoinnut myös kukkakuvioverhoja jo pitkään. Makuhuoneessa on nyt kukkaverhot. Ja mitään mustaa en enää halua minnekään, kaikki musta ärsyttää. Olen koko eläm

Kyllä minä ottaisin mieluummin kuviolliset tapetit, kuin verhot. Semmoisista olen aina haaveillut, varsinkin pitkään kukkatapeteista. Niin kuin englantilaisissa vanhanajan dekkareissa. Mutta aina on ollut omissa kodeissani tylsän yksiväristä seinää. Nyt on sentään olkkarin tapetti hieman persikan värinen, olen aina kammonnut tota väriä, mutta sitten päätin että sekin voi olla ihan kiva kun hankin sohvan ja nojatuolin jotka jotenkin sopii siihen jotenkin. Lattia on onneksi tummanruskea täällä.

Kun asun vuokralla niin  verhoilla ja tyynyillä yritän saada kuvioita, kun seinissä ei niitä ole. 😪🙂

T. Se kelle vastasit

Ehkä myös tauluja seinille reilusti? Olen itse vähän huono noiden taulujen kanssa just noiden tapettien vuoksi. Ap

Vierailija
12/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavalla on turkoosi matto ja turkoosit verhot. Sellanen kiiltävä pintainen turkoosi matto. Mitäs siihen sanotte? On keski-ikäinen..

Kerro ennemmin mitä sun kotoa löytyy. Ap

Vierailija
13/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen himoinnut myös kukkakuvioverhoja jo pitkään. Makuhuoneessa on nyt kukkaverhot. Ja mitään mustaa en enää halua mi

Tuli mieleeni, että mitä jos kiinnittäisit mielitapettiasi esim. öljyvärimaalauspohjaan ja kiinnittäisit seinälle kuin taulun? Niitä on isompiakin taulukokoja tai voisi vaikka laittaa useammasta tapettitaulusta sommitelman. Myös ihanasta verho- tms. kankaasta voisi saada pingottamalla vastaavanlaisen hienon taulun. 

Vierailija
14/20 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tällaisia stick and peel-tapetteja on olemassa, väittävät että on helppo poistaa. En ole kokeillut 

https://www.wallshoppe.com/collections/removable-wallpaper-panels

Ap

Vierailija
15/20 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
16/20 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pölytöntä ja helposti siivottavaa. Ei mattoja, eikä verhoja ja sohva keinonahkaa, jotta voi pyyhkiä.

Tavaraa on kyllä liikaa ja nurkat täynnä. Olisi ihanaa, jos saisi tasot tyhjiksi ja tavarat kaappeihin, mutta kaapit ovat täynnä roinaa. Pitäisi siis siivota ja karsia, tuntuu vaikealta luopua ns tarpeellisesta.

Tämä on aika pieni kerrostaloasunto ja lapsiperhe. Värimaailma on aika harmonisen vaalea, tykkäisin väreistä, mutten osaa käyttää niitä ilman, että näyttää sekavalta varastolta.

Vierailija
17/20 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä millaisesta sisustuksesta tykkäisin:( Haluaisin runsaasti puuta ja tunnelmaa mutta en oikein osaa määritellä tarkasti.

Vierailija
18/20 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman pölytöntä ja helposti siivottavaa. Ei mattoja, eikä verhoja ja sohva keinonahkaa, jotta voi pyyhkiä.

Tavaraa on kyllä liikaa ja nurkat täynnä. Olisi ihanaa, jos saisi tasot tyhjiksi ja tavarat kaappeihin, mutta kaapit ovat täynnä roinaa. Pitäisi siis siivota ja karsia, tuntuu vaikealta luopua ns tarpeellisesta.

Tämä on aika pieni kerrostaloasunto ja lapsiperhe. Värimaailma on aika harmonisen vaalea, tykkäisin väreistä, mutten osaa käyttää niitä ilman, että näyttää sekavalta varastolta.

Tavaran karsiminen on loppujen lopuksi aika mukavaa puuhaa, kunhan alkuun pääsee. Se aloitus tuntuu ainakin minulle vaikeimmalta, että mistä ja miten aloittaa, sitten kun siitä pääsee yli niin jää ihan koukkuun siihen järjestelyyn. Ap

Vierailija
19/20 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran karsiminen on loppujen lopuksi aika mukavaa puuhaa, kunhan alkuun pääsee. Se aloitus tuntuu ainakin minulle vaikeimmalta, että mistä ja miten aloittaa, sitten kun siitä pääsee yli niin jää ihan koukkuun siihen järjestelyyn. Ap

Miksihän sitä tavaraa pitää hankkia niin että pitää ruveta karsimaan?

Vierailija
20/20 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän sitä tavaraa pitää hankkia niin et

Sitä vaan kertyy vuosien mittaan. Mulle tuli kahdesta kuolinpesästä esim. Ap