Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

82-vuotiaalla äidilleni tullut eilen vatsan alue kipeäksi, oksensi kahdesti

Vierailija
13.08.2024 |

Kuumetta ei ole, mutta verenpaine on koholla. 

Voiko ajatella että vain mahapöpö, vai pitääkö alkaa jo mennä päivystykseen? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyse vanhuksesta niin veisin lääkäriin tai konsultoisin terveysneuvontaa. 

Vierailija
22/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetelkaa  soittamaan päivystysapunumeroon, kun pitää alkaa arpomaan itse, että pitäisikö lähteä päivystyksee vai ei. Siellä on ammttilainen vastaamassa ja osaa kertoa sen hetkisen tilanteen mukaan mitä kannattaisi tehdä.  tulee hirveän kalliiksi yhteiskunnalle, jos olikin jotain, joka menee ajan kanssa vain huonommaksi ja lopulta potilas pitää viedä hätäleikkaukseen tai laittaa teholle. Paljon parempi, että menee ajoissa päivystykseen silloin kun sinne pitää hakeutua ja oiekasti se päivystysapunumero auttaa tuossa pähkäilyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla sydänkohtaus. Naisilla oireilee se vatsavaivoina ja närästyksenä.

Vierailija
24/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin 116117, mutta käskivät vain äitini itsensä soittaa, koska eivät voi avata äitini tietoja minun soittoni perusteella.

No, toivottavasti äiti nyt soittaa. 

Minä olen joskus soittanut tuonne niin, että ilmoitin äitini puhelinnumeron ja he soittivat hänelle suoraan.

Vierailija
25/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka aortan repeämä, ei niin kaikkiin saman tien kuole.

Vierailija
26/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esitä äitiäsi,joskus ainoa keino,jos et pääse paikanpäälle

Vierailija
27/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisin syy iäkkään koko mahan kipuihin, joka aiheuttaa oksentelua, on joko sappitulehdus tai suolitukos. Kumpikin vaatii erikoissairaanhoitoa.

Sydänkohtaus oireilee yleisimmin rinnassa, käsivarren kipuna ja on äkillinen, pakottaa istumaan tai pitkälleen potilaan. Aivohalvauksessa oireet nopeita ja ihminen ei pysy tolpillaan.

Vierailija
28/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisin syy iäkkään koko mahan kipuihin, joka aiheuttaa oksentelua, on joko sappitulehdus tai suolitukos. Kumpikin vaatii erikoissairaanhoitoa.

Sydänkohtaus oireilee yleisimmin rinnassa, käsivarren kipuna ja on äkillinen, pakottaa istumaan tai pitkälleen potilaan. Aivohalvauksessa oireet nopeita ja ihminen ei pysy tolpillaan.

---

Kyllä, mutta nimenomaan naisilla siihen voi liittyä vatsakipua, kuvotusta ym. epätyypillisiä oireita. Heti lääkäriin! Tsemppiä hurjasti!!!

Vierailija
29/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin päivystykseen. Neuvovat kyllä sieltä. En viivyttelisi vanhuksen vaivojen kanssa.

Vierailija
30/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan seutu edelleen siis kipeä, rintalastan alareunasta noin napaan asti. Niin kipeä, että kävelee kuulemma kumarassa. 

Mun isällä oli suolen kiertymä ja kuoli siihen, kun ei hoidettu ajoissa. Lääkäriin!!! 

Vierailija
31/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin olisin yli 80 v, niin mieluummin saisin sydänkohtauksen kuin viruksen liikuntakyvyttömänä jollain vanhainkodin osastolla pari vuotta märissä vaipoissa odottamassa kuolemaa. 

Vierailija
32/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin olisin yli 80 v, niin mieluummin saisin sydänkohtauksen kuin viruksen liikuntakyvyttömänä jollain vanhainkodin osastolla pari vuotta märissä vaipoissa odottamassa kuolemaa. 

Siitähän tässä ei ollutkaan kysymys.

Vierailija
33/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin on unohtunut kolmen päivän sääntö? Pienistä vaivoista alusta 3 päivää ja sit lääkäriin, jos ei helpota.

82-vuotiaalla?

Joo, vatsapöpö, pari oksennusta ja PÄIVYSTYKSEEN? Ilmankos on tukossa lääkäripalvelut.

Vierailija
34/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä oireilee noin sydänkohtaus, ei naisilla.

Vierailija
35/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin päivystykseen. Neuvovat kyllä sieltä. En viivyttelisi vanhuksen vaivojen kanssa.

Näin juuri. Soittaa ja kertoo vanhuksen oireista. Kyllä neuvovat, eikä tarvitse ketään muuta esittää, vaan kertoo kuka on.

Vierailija
36/36 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet