Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi raitistunut alkoholisti?

Vierailija
13.08.2024 |

Itse tunnen muutama vuosi sitten raitistuneen alkoholin suurkuluttajan, joka ei osaa olla hetkeäkään paikallaan. Tekee paljon töitä ja on vaikka missä projekteissa mukana. Liikkuu kaikki jäljelle jäävät hetket. On kertonut jatkuvan liikkumisen auttaneen eroon päihteistä. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joitain vuosia sitten jatko-opinnoissa, ja siellä oli mies joka oli  entinen alkoholsti.

Oli ollut pakko valita viina ja kuolema tai sitten täysraittius.  Oli valinnut raittiuden.  Haima oli sanonut sopimuksen irti.  Äkillinen henkeä uhkaava haimatulehdus.

Ei ollut edes vanha mies, alta nelikymppinen.  En huomannut hänessä mitään erityistä, en olisi edes tiennyt koko asiasta  jos ei olisi kertonut.

Vierailija
22/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äitis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itse ihan omalla päätöksellä perheen takia. Olin mokaillut juttujani jo useamman vuoden ja käyttöä oli monta kertaa viikossa. Ei lääkitystä eikä korkeampia voimia.

Ensimmäinen puoli vuotta oli kohtuu helvetillistä aikaa - viina oli mielessä milloin milläkin intensiteetillä ja usein varoittamatta. Suunnittelin välillä tapoja alkaa juomaan salaa tai sitten tilaisuuksia, joissa olisi "oikeus" juoda. Pysyin kuitenkin selvänä vaikka en pitänyt siitä pätkääkään. Sitten alkoi pikku hiljaa helpotta ja myöskin tuolla oman mielen puolella alkoi tapahtua asioista. Olin juonut ennen lopettamista 30 vuotta ja täysverinen alkoholisti olin kymmenisen vuotta.

Katson olevani nykyisin avoimempi ihminen. Osoitan tunteitani helpommin ja liikun enemmän. Vaikea nähdä mitään huonoa tässä ratkaisussa. En käytä alkoholia lainkaan.

Vaihtoehtona oli jatkaa pullon kanssa kahdestaan ja siinä tapauksessa olisin tällä hetkellä joko vakavasti sairas orpo piru tai hengetön.

Vierailija
24/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön kauhu, valitti kaikesta mahdollisesta, jopa hautajaisvieraiden pysäköinnistä, koirista, kunnostautui nimettömien valituslappujen liimailijana ym. paskaa. Sain osani näistä lapuista, pidin äijälle puhuttelun, jossa lupasin läskin tummuvan, jos homma ei rauhoitu.

Tehosi, ei enää aiheettomia lappuja ja valituksia. 

Vierailija
25/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunnen samanlaisen kuin ap. Koko ajan menossa, vapaaehtoisena joka paikassa. Koko ajan pieni kiire päällä.

Yksi tuntemani ex-alkoholisti aloitti avantouinnin ja lenkkeilyn. Muuten ei kyllä hötkyile joka paikkaan. 

Vierailija
26/26 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tänä päivänä rauhallinen, tasainen ja hyväntuulinen. Kohtaa vastoinkäymiset suhteellisen kevyesti eikä puhu pahaa kenestäkään.

Alkoholisti voi olla raitis, mutta ei täysin toipunut. Riippuu onko tehnyt tunnetyöskentelyä raittiutensa eteen, vai onko vain "sinnillä" lopettanut itse juomisen jolloin tunne-elämä on edelleen yhtä sotkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi