G: Mitä vuodenaikaa " elät" nyt vaateostoissa?
Itseä hirvittää, kun nyt jo helmikuussa mietin kesävaateasioita :). Välikausivaateasiat alkaa olla jo kunnossa, ja sisävaatteissa ei nyt suurta eroa onko talvi vai (alku)kevät.
Voih, kun nuo kesämekot näyttävätkään NII-IN ihanilta näin talvella ja kovalla pakkasella ;)!
Kommentit (18)
Kovasti täälläkin kevät- ja kesätunnelmissa jo. Talvialet ei jaksa enää innostaa yhtään vaan väkisinkin mieli hakeutuu jo kesään :)
Jonkinverran kesävaatteita lapsille jo ostanutkin....tosin välillä mietin että olenko ihan pimee kun ulkona kuitenkin reilu 30astetta pakkasta ;)
80cm haalaria ensi talveksi ;)
mami, 36+3
...että kovalla tohinalla suunnittelette kevät/ kesävaatteita ja hommatte sävy sävyyn asusteet. Sitten kun tulee oikea ajankohta käyttää niin oletkin itse JO NIIN KYLLÄSTYNYT VÄRIIN/ MALLIIN että ottaa pattiin oikein ankarasti.
Tästä seurauksena, että kohta huomaat (erityisesti tytölle) tulee hommattua kahdet vastaavanlaiset kamppeet. Niitä mekkojakin on jo kaapissa 20-30 kpl, mutta kun näkee jotakin aivan ihanaa niin saatava on... :D
Jos vertaa esim. tyttöni ja poikani paitapinoa tai housupinoa niin tytöllä kaksinkertainen (ellei kolminkertainen) määrä verratuna pojan pinoon. Onnekkaita olette te poikien äidit... vai miten? Minulla tämä vaatehamstraus liittyy nimenomaan tyttöön... kevättakkejakin on jo varman 5 erilaista... oikein hävettää... ylenpalttinen tuhlaus siis rahojen ja voimavarojen kun näiden vaatteiden ympärillä ajatukset pyörii...
... oma pukeutuminen ei kiinnosta yhtään... pääasia että lapsilla riittää, koska sitä osaisi panostaa itseensä? Ehkä se minunkin aikani vielä tulee...
Lisäksi vielä meidän ekavekara ei tunnu lainkaan kasvaneen viime kesästä, joten kaikki samat kesävaatteet mahtuvat edelleen hänelle... SIIS KUN EN OLISI JAKSANUT ENÄÄ NOITA SAMOJA. Tuntuu hullulta sanoa, mutta enhän ole ainoa näin " hullu" - ENHÄN???
kun on kaksi poikaa (kolmas tulossa), eikä yhtään tyttöä :) Siitä syystä olen aina kiertänyt tyttöjen vaatteet kaukaa ja hamstrannut niitä poikien vaatteita senkin edestä. Ihan liikaa ryysyjä molemmilla (tai siis kaikilla kolmella)!
Se kun on niin katsojan silmässä; tyttöjen vaatteet ovat tämän mamman silmissä tylsiä, suorastaan rumia ja poikien NIIN ihkuja väreiltään yms. Kaupoissakaan niitä tyttöjen vaatteita ei tule juuri edes vilkaistua. Vaaleanpunainen ei sytytä :) Joskus ehkä vaan käynyt mielessä, että kyllä kai se olisi hankalaa, jos pitäisi tytölle ostaa. Kiinnostaisivatko ne vaatteet sitten edes yhtä paljon, kun ei pojalle ostaisi..
Kun on pienille pojillekin vaikka mitä ihanaa! Minulle, jolla ei ole veljeäkään, nuo poikien vaatteet mahdottoman mielenkiintoisia :). Mies raukka puettu varsinkin töihin ihan oman makuni mukaisesti krakan sävyä myöten, poika voisi vähän helpottaa tilannetta..
Tuo " tytöille vain vaaleanpunaista" on niin harhaa. Meillä tytöllä oli ihan vaaleanpunainen vaatekaappi vain ensimmäiset kaksi kuukautta. Nykyään lempparisävyjä vahva fuksia ja lime. Neiti sai onneksi äidiltänsä ruskeat silmät ja isältänsä " aina ruskettuneen" ihonsävyn, niin vahvat värit sopivat jo ihan pienestä.
Tuohon kyllästymiseen; itse laitan aikaiset ostokseni aina superpiiloon. Hiplailen ja ihailen niitä päivän tai kaksi, ja sen jälkeen laitan ne pois näkyvistä ennen suunniteltua ajankohtaa. Sen takia meillä vaatteet superlajiteltuja, ettei äiti unohda niitä piilostansa ottaa ;). Tällä menolla ainakaan en itse pääse pahasti kyllästymään, kun niitä ei tule jokaikinen päivä vaatekaapissa katsottua. Jemmat on kuitenkin pitänyt pitää samana, ettei unohda niin olemassaoloa :)
Vk-asuista viimeisen ostin viime viikolla nettikaupasta.
Jos jotain kivaa tulee vastaan, ostan sen - oli se sitten ensi kevääksi tai täksi tai seuraavaksi talveksi. Tosin talvihaalareita en enää tälle talvelle osta, mutta muutoin kaikki käy.
t kaupoissa. Kiva katella kevätvaatteita! :-)
Joku kirjoitti että lapsille on kaikkea, mutta ei itselle? Hmm...joskus ihan oikeasti kannattaisi panostaa itseensäkkin. Piristää kummasti ostaa itsellekkin jotain kaunista, käydä kampaajalla, ostaa uusia meikkejä, hoidattaa kynnet, jalat, kasvot...hieronta, kuntosalikortti yms. Turhan usein näkee lapsia puettuna viimeisen päälle kuin linnanjuhliin menossa ja vanhemmat vierellä " ryysyissään" ...jotenkin se näyttää hullulta.
Meillä eletään ehdottomasti kevättä! Kesä ihan hitusen mielessä :)
käytän paljon kirppareita ja jos keskellä talvea näkyy hyviä kesävaattteita ostan...... nyt olisi hakusessa pojalle ensi talveksi 110 haalari jos alesta sais kivan vielä..... kevät vermeinä löytyy jo kaks haalaria ja pari kaks osasta puolet käytettynä ostettuja /saatuja ja uudet taisi poika saada nyt jouluna ja viime kesänä.... eli pipo hanska osioon pitänee panostaa.... pikkukakkoselle ostan välikausi haalarin kun tiiän kumopi on..... nyt on hiukan tyttömäinen toi perintöhaalari et jos poika ni kyl jonkun muun hommaan....
Tuntuu ihan perverssiltä, että nyt pitäisi äkkiä ostaa Benettonin tikkitakki kevääksi että saa sen värin minkä haluaa, argh. Ja pakkasmittari näyttää_te_tiedätte_mitä...Ja tämä tietysti korostui eilen kun kävin taas Pikku Kipparissa joka suorastaan tursui vielä niitä Poivre Blanceja ja siinä rinnalla oli Benettonin kevättikkitakit rivissä.
Mutta myönnettäköön että eilen kävin läpi Bodenin katalogin ja ruksasin ne vaatteet mitä lapsille tilaan/mitä he toivoivat ja kevät/kesä vaatteitahan ne kaikki olivat.
Minä en protestoi. Tein eilen ihan samaa kuin edellinen eli ruksailin Mini Bodenia. Tosin olemme mitä todennäköisimmin vielä menossa lomailemaan joten kesävaatteita tarvitaan jo silloin. Minulle syys-, talvi-ja kevätulkovaatteet ovat pakollinen tylsä ohjelmanumero, kesävaatteet ovat oikeasti hauskoja.
kaupoissa on kuin pula-aikana eli jos ei nyt helmikuussa osta toukokuussa tarvittavaa, ei saa sitä mitä haluaa.
Nolita:
Minä en protestoi.
unne, että kaikkeen on taas varauduttu :-). Eikä niin, että kun tuleekin " yllättäen" helle toukokuussa, niin pitää lähteä tuulispäänä juoksemaan kaupoista kesävaatetta. Mutta mulla on tota sota-ajan hamstraajan vikaa kai muuten; pakastimessa pitää olla aina jotain, kosmetiikkaa, sukkahousuja, ym. pitää olla avaamattomia pakkauksia, ym. Ja mies vitsailee just noin, että ei sitä tiedä, vaikka tavara loppuis kaupoista!? ;-)
Nojoo, mutta Angelinakon kommenttiin, että: " Ostakaa itsellenne myös" - niin olen samaa mieltä. Ja ostan kyllä, tosin vähemmän, mutta kalliimpia kuin lapsille.
Gloria:
kaupoissa on kuin pula-aikana eli jos ei nyt helmikuussa osta toukokuussa tarvittavaa, ei saa sitä mitä haluaa.Nolita:
Minä en protestoi.
tuota toukokuun vaatepulaa, mutta nyt kun tähän vaate/muotimaailman nopeaan kiertoon on tottunut, niin yritän vaan elää sen mukaan. Olisihan se vaatteiden ja etenkin kenkien sopivuuden kannalta hyvä että ne löytyisi juuri silloin kun niitä aiotaan käyttää. Toisaalta on ihan hyvä pointti tuo että ei niitä sitten toukokuun yllätyshelteillä halua lähteää etsimään.
Ensi kesän vaatteet löytyy jo. Kevätvaate-ostoksia vielä täydennetään, samalla ajatellen jo syksyä. Ensi talven peruskamatkin on hankittu, ne täydennetään/tarkastetaan kokojen ja tarpeen mukaan syksyllä.
Oli ihan -angelinakon- kommentin takia pakko tilata H&M:ltä itselleni jotain ;) siitä hyvä pulju kun sieltä löytyy noita kokoja jopa meikäläisellekin...
Kevätvaatetusta mietin, kesävaatteita olen jo muutaman ostanut ja vaikka kuinka vannoin etten osta ensi talveksi haalaria, niin 2 haalaria on odottamassa. Tukholman Ticketiltä tarttui mukaan turkoosi haalari ensi talveksi, toivottavasti nyt meni koko oikein. Kesäksi olen ostanut T-paitoja, housuja, farkkutakin jne. Aina kun jotain kivaa on löytynyt niin mukaanhan se on lähtenyt. Tunnustan kyllä, että lapsilla on aivan liikaa vaatetta.
Samaa mieltä muiden kanssa - itseensä pitää myös panostaa. Itselleni ostan ehkä vähemmän, mutta on kyllä sitten arvokkaampaa kuin lapsille. Työmatkoilta, viimeistään lentokentältä (yleensä kun työmatkalla ei kauppoihin ehdi kun pitää töitäkin tehdä) tarttuu itselleen jotain mukaan. Jo yksi uusi huulipuna tax freestä piristää kummasti nuutunutta reissuäitiä.
Periaatteessa on vk-asut suht ok, mutta oikeastaan tarvittaisiin yhtä sun toista, en vain osaa päättää mitä...
Kesävaatteita olen jo katsellut jonkin verran, mutta täytyy vielä tarkistella mitä kaapin uumenista löytyy. Pojalle menisi varmaan kaikki mitä viime kesänäkin (siis t-paidat ja shortsit), mutta tytölle nyt ainakin TÄYTYY hankkia vaikka mitä. Ja kyllä pojankin vaatetusta tulee aika paljon uusittua.
Tänään kävin yhdessä lastenvaateliikkeessä ja kyselin vk.vaatteista ja myyjä (=liikkeen omistaja) kertoi siinä sivussa että Lennen ensi talven mallisto on tosi ihana. Vähän jo alkoi " jännittää" ensi talvikin... ;) Noh, katsotaan nyt nämä kevään mallistot ensin loppuun asti...