Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sterilisaatio vei naisen psykiatriselle osastolle "Luulin pääseväni verikokeisiin, mutta sainkin tukun psykiatrisia diagnooseja"

Vierailija
13.08.2024 |

Sterilisaatio vei naisen psykiatriselle osastolle "Luulin pääseväni verikokeisiin, mutta sainkin tukun psykiatrisia diagnooseja"

Sanna Pohjaniemi poistatti Essure-implanttinsa jo vuonna 2015. Sitä ennen oireet veivät hänet psykiatriseen hoitoon.

https://yle.fi/a/3-9782264

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
42/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mihinkään vastuuseen eivät lääkärit ikinä joudu ylimielisestä vatuloinnistaan. Jutun naisella on ne mt-diagnoosit nyt sitten loppuelämänsä kannassa, ei niitä sieltä millään pois saa. 

Eikä myöskään saa tuota viittä vuotta takaisin mitkä menivät sairastaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mihinkään vastuuseen eivät lääkärit ikinä joudu ylimielisestä vatuloinnistaan. Jutun naisella on ne mt-diagnoosit nyt sitten loppuelämänsä kannassa, ei niitä sieltä millään pois saa. 

Uskomatonta idiotismia ja suorastaan t e r r o r i s m i a, että tuolla tasolla ei voida omaan piikkiin edes yrittää korjata itse sössimiään virheitä saati edes myöntää niitä virheitään.

Ei onnistu juuri missään muualla ja virheidensä myöntämättömyys on itsensä ylentämistä JUMALAKSI.

Vierailija
44/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, tässä maassa diagnosoidaan migreenikin skitsofreniaksi, joten en epäile yhtään artikkelin tarinaa. Lääkiksestä valmistuu täysiä uuvatteja.

Vierailija
45/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
46/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, tässä maassa diagnosoidaan migreenikin skitsofreniaksi, joten en epäile yhtään artikkelin tarinaa. Lääkiksestä valmistuu täysiä uuvatteja.

XD

Vierailija
47/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jakavat omia henkilökohtaisia terveystietoja?  

Vierailija
48/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saisivat asiaansa kuuluville. 

Vierailija
49/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä näkyy systeemin nurinkurisuus, ne joiden pitäisi pääsyä hoitoon mt-ongelmien vuoksi eivät pääse ja toisille näitä diagnooseja lätkitään oikein urakalla..onhan näissä jutun kuvissa kun eri ihminen ennen ja jälkeen. Juu hiusväri ja meikki vähän tekee eroa, mutta se että tyyppi näyttää elävältä.

Vierailija
50/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava otti nuo samoihin aikoihin. En muista millaisia oireet oli mutta rajuja, tuttava vaatimalla vaati päästä poisto leikkaukseen ja lopulta pääsi. Kunnallinen puoli ei olisi halunnut tehdä poistoa mutta hänellä ei ollut varaa yksityiseen.

Vierailija
51/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
52/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 80-luvulla gynekologi oli sitä mieltä, että voimakkaat mielialavaihtelut eivät voi johtua e-pillereistä, joiden aloituksen jälkeen oireet mystisesti tulivat. Kokeilin kahta eri merkkiä ja lopulta lopetin niiden käytön kokonaan. Oireet katsosivat ja olin taas normaali itseni. 

Mulle tuli e-pillereistä ihan järjettömiä suihkuvirtaus-menkkoja, jotka kestivät kaksi viikkoa olivat viikon poissa ja alkoivat taas uudestaan. Lääkärin mielestä siinä ei ollut mitään kummallista ja suositus oli etten luovuttaisi noin helpolla 

Tuota samaa naisystävälleni hoettiin, ei pitäisi luovuttaa niin helpolla. Kyllä mun mielestä puolen vuoden taistelu oli ihan riittävä yritys. Asenne oli muutenkin koko ajan ihan käsittämättömän huono lääkäreillä. Semmoista alentuvaa "jos sä nyt täm

Se pilkallinen ja alentuva puhetyyli on ehkä pahinta. Ja se, että lääkäri kuvittelee tietävänsä kaiken oman osaamisalueensa ulkopuoleltakin. Minua painostettiin joskus kierukan laittoon kahdella eri käynnillä. Jälkimmäisellä kerralla tuli juuri tuo alentuva "nooh, jokos se _rouva_ olisi valmis ottamaan kierukan?"  En ole, vastasin. Miksi? Koska minä en halua. Terveydenhuollossa oletetaan automaattisesti ihan liikaa. Nuorimmaista odottaessani minulle työnnettiin nippu esitteitä lapsivesitutkimukseen ihan rutiinina. Työnsin ne takaisin ja sanoin, etten ole menossa. Nippu tuli takaisin saatteella, että niin ne useimmat sanovat, mutta menevät kuitenkin. Nippu lensi taas takaisin pöydän yli, ja sanoin, etten todellakaan ole menossa. Vasta sitten terkkari nosti katseensa ja totesi, että näytän päättäneen asian. 

Mutta on toisenlaisiakin kokemuksia. Eräs gynekologi aloittaa vastaanottonsa kysymällä, miten minä voisin sinua auttaa. Siinä olisi esimerkkiä monelle.

Vierailija
53/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
54/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin kohtaa oireet olivat alkaneet käytännössä heti Essuren asentamisen jälkeen. Ei kyllä kerro mitään muuta kuin kovaa tahtoa nähdä kaikki naiset hysteerisinä mt-tapauksina, kun on loogisempi passittaa osastolle ja keksiä kaikenmaailman sopeutumishäiriö-diagnooseja, kuin edes alkaa selvittämään sitä ilmeisintä.

Voi kuule 😂 Mä olen 2 vuotta kärsinyt esivaihdevuosista ja vasta nyt otti lääkäri tosissaan. Yhden reseptin kirjoittamisen sijasta  minua on hyppyytetty tk:ssa 4 kertaa, gynekologisella polilla kahdesti, koko vartalo tt:ssä, sisätautien polilla, ja onkologiapolilla vain jotta on voitu todeta että terve nainen se on 😂 Oireet estävät edelleen normaalielämän sekä mm työnteon, mutta vasta nyt yli 2v myöhemmin sain reseptin hormonivalmisteeseen, jota nyt jonkin aikaa käytettyäni olen voinut mm palata töihin.

Ei naisia viitsitä hoitaa sillä ilmeisimmällä, vaan aina on jossain muualla se vika, yleensä tietenkin päässä. Jokainen pystyy laskemaan kuinka paljon rahaa minun ns hoitoon ja tutkimiseen käytettiin, vs yhden reseptin kirjoittaminen.

Vierailija
55/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen av-mamma...

Tyypillinen yle-hesariaihe. Mistä ne kaivaa näitä?

Vierailija
56/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 80-luvulla gynekologi oli sitä mieltä, että voimakkaat mielialavaihtelut eivät voi johtua e-pillereistä, joiden aloituksen jälkeen oireet mystisesti tulivat. Kokeilin kahta eri merkkiä ja lopulta lopetin niiden käytön kokonaan. Oireet katsosivat ja olin taas normaali itseni. 

Mulle tuli e-pillereistä ihan järjettömiä suihkuvirtaus-menkkoja, jotka kestivät kaksi viikkoa olivat viikon poissa ja alkoivat taas uudestaan. Lääkärin mielestä siinä ei ollut mitään kummallista ja suositus oli etten luovuttaisi noin helpolla 

Tuota samaa naisystävälleni hoettiin, ei pitäisi luovuttaa niin helpolla. Kyllä mun mielestä puolen vuoden taistelu oli ihan riittävä yritys. Asenne oli muutenkin koko ajan ihan käsittämättömän huono lääkäreillä. Semmoista alentuvaa "jos sä nyt täm

Niinpä! Mä kiellän erikseen jokaista lääkäriä kirjaamaasta faktaa sanalla potilas kokee. Jos kärsin kivusta tai jalkani on poikki, niin ne ovat faktoja eikä kokemuksia. Samoin jos en saa apua kipuun mielensairauslääkkeistä, niin en silloin KOE etteivät ne auttaneet, vaan ne eivät vain tosiasiassa toimineet 🤷

Vierailija
57/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä myöskään saa tuota viittä vuotta takaisin mitkä menivät sairastaessa.

Itse halusi implantit, sitten meni valittamaan erinäisistä oireista, ne tutkittiin, tehtiin diagnoosit niiden mukaisesti,  mitä valittamista tuossa on?  Hoitohenkilöstöön projisoidaan kaikki turhautumiset ja pettymykset. 

Vierailija
58/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoittaakseen muita ja kertoakseen muille samassa tilanteessa oleville, että ratkaisu/syy oireiluun löytyi. 

Vierailija
59/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä potilas kokee korviensa välissä ei ole sama mitä tapahtuu lääketieteellisesti elimistössä.  Omakantakirjauksetkin on hoitotilanteita varten, ei potilaan itsetunnon ylläpitämiseksi jos se niistä merkinnöistä riippuu.  Pieleen menee jo lääkäri alkaa mennä täysin potilaan tahdon mukaisesti. 

Vierailija
60/67 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen pelottava ajatus, että sisäelimiin on asennettu sinua myrkyttävä asia, eikä kukaan lääkäri ota asiaa tosissaan. Vastauksena vaan vääriä diagnooseja ja oletettavasti monta turhaa lääkitystä. 

Muistakaa, että lääkärit tuputtavat ehkäisykeinoja siksi, että lääkebisneksen kannalta jokainen lisääntymisikäinen nainen on potentiaalinen asiakas💰