Asumistukea ei jatkossa saa jos varallisuus yli 10000e.
Hallituksen budjettiluonnoksessa seisoo näin. Mielipiteitä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ärsyttävää. Itse oon säästänyt lapselle opiskeluja varten rahaa, ettei joutuisi ottamaan opintolainaa. Nyt ne rahat pitää sitten sijoittaa jonnekin muualle, muuten joutuu käyttämään kaikki ne rahat vuokriin.
Saako lapsesi asumistukea, vai miten lapsesi rahat vaikuttavat sinun asumistukeen? Vai tarkoitatko, että olet "säästänyt lapselle" keräämällä rahaa omalle tilillesi.
Ei kumpikaan. En saa itse asumistukea, en ole saanut sitten opiskeluajan. Ja lapsen rahat on ihan hänen omalla korkeakorkoisella tilillään. Hän muuttaa omilleen opiskelemaan -> asumistuen piiriin. Sitten raukka ei saakaan mitään tukea vaan heti pitää säästöt syödä, vaikka opinnot kestää vuosikausia korkeakoulussa. Ei ole hyvä uudistus tämäkään.
Kyllä nimenomaan kaikkien, ei vain omien nuorteni, opiskelua pitää yhteiskunnan tukea! Heissä on tämän maan tulevaisuus. Nyt säästetään taas niin väärästä kohtaa, ettei ole tosikaan. Mutta onneksi tämä nyt uutisoitiin näin selkeästi, ehtii rahat sieltä tililtä vielä sijoittaa muualle.
Ylimääräiset tarvitsee ihan elämiseen, sillä opiskelijoiden tuet on muutenkin jälkeenjääneitä.
Tämän tulee silloin, koskea kaikkia yhteiskunnan maksamia tukia, myös yritystukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ärsyttävää. Itse oon säästänyt lapselle opiskeluja varten rahaa, ettei joutuisi ottamaan opintolainaa. Nyt ne rahat pitää sitten sijoittaa jonnekin muualle, muuten joutuu käyttämään kaikki ne rahat vuokriin.
Saako lapsesi asumistukea, vai miten lapsesi rahat vaikuttavat sinun asumistukeen? Vai tarkoitatko, että olet "säästänyt lapselle" keräämällä rahaa omalle tilillesi.
Ei kumpikaan. En saa itse asumistukea, en ole saanut sitten opiskeluajan. Ja lapsen rahat on ihan hänen omalla korkeakorkoisella tilillään. Hän muuttaa omilleen opiskelemaan -> asumistuen piiriin. Sitten raukka ei saakaan mitään tukea vaan heti pitää säästöt syödä, vaikka opinnot kestää vuosikausia korkeakoulussa. Ei ole hyvä uudistus tämäkään.
Ja sitten kun humanistit valmistuvat korkeakoulusta he odottavat että veronmaksaja maksaa heidän palkkansa virastossa tai järjestössä. Valtion tissiä imetään kohdusta hautaan sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voit maksaa lapselle elatusta ja pidät rahat omassa omistuksessa niin lapsen tuet ei pienene.
Takuuvarma köyhyysloukku. Turha enää tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan onhan se väärin, että ne jotka ovat sössineet raha-asiansa, tuhlaavat heti kaikki rahansa, ovat ulosotossa eivätkä osaa yhtään säästää, niin heitä paapotaan. He saavat vuokriinsa asumistuet ja päälle vielä käyttörahaa eli toimeentulotukea.
Sitten ne, jotka ovat käyneet tai käyvät töissä, silti pienet tulot, niin he joutuvat maksamaan kaiken ja heille jää vähemmän käyttörahaa kuin näille, joita paapotaan.
No vaihdappa osaa sitten heidän kanssaan kun noin ketuttaa.
Eli ei voi hankkia esimerkiksi sähköautoa?
Vierailija kirjoitti:
Takuuvarma köyhyysloukku. Turha enää tehdä mitään.
Epävarmassa työ- ja taloustilanteessa ei kannata omistaa yli 10 000 euron edestä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan onhan se väärin, että ne jotka ovat sössineet raha-asiansa, tuhlaavat heti kaikki rahansa, ovat ulosotossa eivätkä osaa yhtään säästää, niin heitä paapotaan. He saavat vuokriinsa asumistuet ja päälle vielä käyttörahaa eli toimeentulotukea.
Sitten ne, jotka ovat käyneet tai käyvät töissä, silti pienet tulot, niin he joutuvat maksamaan kaiken ja heille jää vähemmän käyttörahaa kuin näille, joita paapotaan.
Tässähän se ärsyttää kun katsoo miten vasemmisto määrittelee "heikoimmassa asemassa olevat" joilta jatkuvasti viedään eikä makseta riittävää toimeentuloa. Todellinen heikoimmassa asemassa oleva on juuri se matalapalkkainen kuukausipalkalla oleva joka saa tosissaan miettiä kuinka rahansa saa riittämään kun jää juuri ja juuri tukien ulkopuolelle.
Miten tyhmää porukkaa täällä on. 🤦🏻 No väänsin tän asian rautalangasta jo yhdelle toiselle, lue siitä.