Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihan normaalikasvoiset ihmiset eivät halua näyttää kasvojaan videotapaamisissa?

Vierailija
12.08.2024 |

Mitä he oikein häpeävät?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera on yleensä epäedullisessa kulmassa kasvoihin nähden. Kuva alaviistosta kohti ikääntynyttä silmälasipäistä taikinanaamaa ei kohota mielialaa. Tietysti kameran sijaintia voi säätää edullisemmaksi.

Vierailija
22/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, että häpeäisin kasvojani, mutta en halua kenenkään näkevän ilmeitäni, kun yleensä teen samalla töitä. Meillä erityisesti sisäisissä palavereissa puhutaan yleensä paljon asiaa, joka ei kosketa minua, joten riittää kun tiedän suurin piirtein missä mennään ja keskityn täysillä vasta, kun käsitellään minua koskevia asioita ja sitten taas moni muu voi tehdä samalla muuta. En ymmärrä, miksi kamerat pitäisi pitää päällä, en halua mitenkään erityisesti nähdä myöskään mitä muut palaverin aikana puuhaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäluonnollinen tapahtuma.

Itseä häiritsee myös ajatus, että kaikkea tätä käytetään tekoälyn luomiseen. 

Vierailija
24/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nyt vaan eiole näyttelijän lahjoja, tyypillinen ekstrovertti ei tajua että on myös introvertteja olemassa.

Vierailija
25/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on haukuttu naamaa ja siitä on jäänyt ikävät muistot.

Vierailija
26/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miksi niitä pitäisi koko ajan esitellä tai katsella. Mikä pakkomielle sinulla on minun kasvoistani?

Vierailija
27/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon usein olutta etäkokouksen aikana, niin siksi. Joskus kun on pidettävä kamera päällä kaadan kaljat kahvikuppiin ja olen muina miehinä juovinani khvia.

Vierailija
28/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuorovaikutusammatissa toimiva tuttu, joka alkoi neljänkympin jälkeen aivan yhtäkkiä tuntea vastenmielisyyttä juurikin tällaisia juttuja kohtaan. Ei hänen kasvoissaan ollut mitään vikaa, mutta hän ei kokenus itseään enää kauniiksi eikä vetovoimaiseksi. Ehkä tuttuuni iski ikäkriisi. Mene ja tiedä.

Vierailija
29/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös nämä epänormaalin kasvon omaavat, jotka puolestaan aina näyttävät naamansa

Vierailija
30/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vuorovaikutusammatissa toimiva tuttu, joka alkoi neljänkympin jälkeen aivan yhtäkkiä tuntea vastenmielisyyttä juurikin tällaisia juttuja kohtaan. Ei hänen kasvoissaan ollut mitään vikaa, mutta hän ei kokenus itseään enää kauniiksi eikä vetovoimaiseksi. Ehkä tuttuuni iski ikäkriisi. Mene ja tiedä.

Rupsahda rauhassa, rakkaani mun.

Vierailija
31/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla meillä on kuule rajoitteita!

Vierailija
32/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska (monet) ihmiset tallentavat  videoneuvotteluja eikä sitten itse voi kontrolloida yhtään sitä mihin niitä taillenteita käytetään tai mihin niitä levitellään

Vierailija
33/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niiden videostriimien välittäminen on aivan turhaa luonnonvarojen tuhlaamista, liikkuva kuva vaatii hemmetin paljon enemmän kaistaa ja resursseja kuin pelkän äänen ja lopputuloksena ei juuri still-kuvaa kummempi naama välity kenellekään. Kun 100 typpiä striimaa teamspalsussa yhtäaikaa tympeää pärstäänsä niin luonto ei siitä kiittele, eikä ne teamsosanottajatkaan kun alkaa äänikin pätkiä resurssien naukuessa hoosiannaa. Ne on ne päivittäiset ekologiset valinnat joilla on merkitystä eikä ne someen postatut hyveposeeraukset, jos tätä maapalloa halutaan pelastaa.

Vierailija
34/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kamerahan vääristää naamaa joten aivan sama.En tunnistaisi ketään niistä jos kadulla tulisi vastaan.

Vierailija
35/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on tärkein, tuskin sillä miltä kukakin näyttää. Ja kaikki eivät halua työkaverien näkevän kotiinsa.

Vierailija
36/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä häpeän? Itseäni ja rumaa naamaani. 

Laitan kyllä kameran päälle jos sitä vaaditaan, mutta sitten en pystykään koko palaverin aikana keskittymään mihinkään muuhun kuin siihen omaan rumaan naamaani Teamsin kulmassa. 

Joo, olen masentunut ja itsetunto-ongelmainen, mutta myös ihan oikeasti ruma. 

Vierailija
37/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En häpeä, mutta en ole koskaan tykännyt kameroista. En valokuvattavana enkä videokuvattavana olemisesta.

Lisäksi minua häiritsee ihan hirveästi, kun joutuu katsomaan omia kasvojaan tietokoneen ruudulta.

Miksi katsot omia kasvojasi ruudulta? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Itselläni on tapana pitää kamera päällä palavereissa, joissa odotetaan vuoropuhelua, koska en ole puhelias. Palaveria vetävä henkilö näkee nyökkäyksistäni, hymyilystäni tai luista eleistäni, että kuuntelen ja olen tilanteessa läsnä. Vastaan kyllä, kun kysytään tai minulla on asiaa.

En koe tarpeellisena katsoa omia kasvojani, enkä myöskään ole henkilö, joka ottaa itsestään kuvia usein. Ei tässä iässä niin paljon enää muutu, etteikö joku kuvasta tunnustaisi, joka minusta on viimeisten vuosien aikana otettu. Mainitsen siksi, etten ole erityisen esillä oleva henkilö, mutten

Miksi ihmeessä sen palaverin vetäjän täytyy nähdä että olet läsnä sen enempää, kuin että se sun nimikirjain- tai kuvapallo näkyy osanottajalistalla? Kyllä työpalavereissa yleensä oletetaan, että osanottajat on läsnä eikä siellä tarvi tuollaista showta vetää, että yrittää vakuuttaa vetäjä että katsopas kun ihan oikeasti seuraan, nyökkäilen ja hymyilen yms. Se on sitä paitsi itse asiassa ihan ok olla seuraamattakin joskus, jos asia koskee vain löyhästi itseä, ja on kuulolla samalla kun tekee itse työtä. 

Ja puheenvuoroja voi pyytää ainakin Teamsissa valitsemalla sen "viittauksen", jos ei uskalla suoraan vaan alkaa höpöttämään muiden päälle. Meillä jotkut pyytää puheenvuoroja, jotkut puhuu spontaanisti. Kameroja ei käytä koskaan kukaan. Erittäin miesvaltainen it-alan firma.

Vierailija
38/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kyllä kameran päälle jos sitä vaaditaan, mutta sitten en pystykään koko palaverin aikana keskittymään mihinkään muuhun kuin siihen omaan rumaan naamaani Teamsin kulmassa. 

Tämä etäily on muuten kyllä aivan mainio tasoittamaan esim. rumien, vanhojen tms. asemaa tiimeissä! Itse olen sekä ruma että vanha, nuoruutta ihannoivalla alalla. Mutta: esim. nykyisessä projektitiimissäni kukaan ei tiedä minkä ikäinen tai näköinen olen, ja siksi minua kohdellaan erittäin hyvin, eikä ollenkaan asenteella "jaa tuollainen joku harmaa seniori, varmaan hidas ja odottelee vaan eläkkeelle pääsyä, tuskin on enää nykytekniikoiden osaaja".

Vierailija
39/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä etäily on muuten kyllä aivan mainio tasoittamaan esim. rumien, vanhojen tms. asemaa tiimeissä! Itse olen sekä ruma että vanha, nuoruutta ihannoivalla alalla. Mutta: esim. nykyisessä projektitiimissäni kukaan ei tiedä minkä ikäinen tai näköinen olen, ja siksi minua kohdellaan erittäin hyvin, eikä ollenkaan asenteella "jaa tuollainen joku harmaa seniori, varmaan hidas ja odottelee vaan eläkkeelle pääsyä, tuskin on enää nykytekniikoiden osaaja".

Ettekö koskaan ole tavanneet toisianne verkon ulkopuolella.

Vierailija
40/63 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on tärkein, tuskin sillä miltä kukakin näyttää. Ja kaikki eivät halua työkaverien näkevän kotiinsa.

Sehän se olikin se pääasiallinen syy: että koti on kuin kaatopaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi