Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mulle on tullut, kun en oo enää karkin ja suklaan perään ollut vuosiin. Ei vaan tee mieli. Muilla samanlaista, mulla ikää 49v.

Vierailija
12.08.2024 |

Ketään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas syön suklaalevyn melkein päivittäin. Ostan aina Tokmannilta ja Cittarista 4 levyä kympillä tarjouksia. Elämä olisi tylsää ilman herkuttelua. N48.

Vierailija
2/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvakseltaan tulee himo. Ehkä 2-3 kuukauden välein. N55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut

Vierailija
4/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttu ei myöskään koskaan osta kaupasta suklaata ja muita herkkuja, silti sillä on ainakin kymmenen kiloa ylipainoa..

Vierailija
5/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit järkiisi

Vierailija
6/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas syön suklaalevyn melkein päivittäin. Ostan aina Tokmannilta ja Cittarista 4 levyä kympillä tarjouksia. Elämä olisi tylsää ilman herkuttelua. N48.

Sulla täytyy olla aika surkea elämä.

Vierailija
7/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö tuo ole ihan hyvä tilanne, jos herkut eivät kiinnosta. Rahaa säästyy, terveys ja painonhallinta paranee.

Vierailija
8/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, olen 46 v. Kai sitä vaan makumieltymykset jotenkin muuttuu, vielä joitakin vuosia sitten söin paljon karkkia ja suklaata.

Vierailija
9/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkin perään en ole oikeastaan lapsuuden jälkeen ollut, mutta suklaa ollut kompastuskivi. Mutta mulla on aina toiminut se, että kun on syömättä niin ei tee mieli. En syö paljoa muutakaan sokerista. Jos syö vaikka muutamana päivänä suklaata niin sitä sitten alkaa himoitsemaankin. Sokeri koukuttaa.

Vierailija
10/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla olen kyllä perso makealle, mutta jos jätän kaikki sokeriset herkut muutamaksi kuukaudeksi pois niin ei niitä sen jälkeen enää samalla tavalla kaipaa, kun makutottumukset muuttuu. Sen jälkeen kaikki maistuu jopa ällömakealle.

Vierailija
11/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus suklaa vanhenee kaappiin. Syön karkkia ehkä 4 x vuodessa jonkin verran.

Vierailija
12/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vahingossa katkaissut sokeriaddiktion ja elät normaalissa tilassa

Vierailija
13/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu enää niin hyvältä kuin lapsena. Joskus harvoin kokeilen, ja taas saa pettyä. Onko makuaisti huonontunut vai reseptiikka muuttunut? Vanhanajan jälkiruuat ovat kyllä edelleen hyviä. Uuniomenat, maitokiisseli ja raparperipaistos! Ah!

Vierailija
14/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök, miten sä voit, suklaa on kamalaa!

Laske kuinka paljon rahaa menee haaskuuseen vuodessa, ja kuinka paljon läskiä lanteille!

JA millaisia sun veriarvot on, kolesterolit, sokerit!

Sun pitää jaksaa sen kropan kanssa ainakin 79vuotiaaksi!

Syötkö edes oikeeta ruokaa!

SEURA: Jos syöt tämän määrän kerran viikossa, näin paljon kertyy kiloja vuodessa:

Pringles Original perunalastutuubi (977 kcal) = 7 kiloa

Big Mac -ateria (1020 kcal) = 7,5 kiloa

Fazerin Sininen maitosuklaalevy (1100 kcal) = 8 kiloa LASKE JOS SYÖT KUUSI LEVYÄ VKO!!!

Magnum Classic jäätelöpuikko (260 kcal) = 2 kiloa

Pingviini Kuningatar tuutti (153 kcal) = 1 kilo

Banaani (84 kcal) = 0,6 kiloa

Porkkana (28 kcal) = 0,2 kiloa

Vierailija
15/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttu ei myöskään koskaan osta kaupasta suklaata ja muita herkkuja, silti sillä on ainakin kymmenen kiloa ylipainoa..

Leivällä ja muullakin saa ylipainoa, pizzat, hampurilaiset sun muut roskaruuat! Liiasn isot annokset...

Vierailija
16/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta neljään vuoteen syöny enää karkkia, suklaata, jäätelöä, jogurtteja. Suklaata söin ennen päivittäin, levy meni kerralla. 

Kiloihin tuo karkkien poisto ei ole näkynyt mitenkään. En ole laihtunut niin ihmettelen kovin näitä jätä sokeri pois niin paino tippuu juttuja. 

Vierailija
17/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistu enää niin hyvältä kuin lapsena. Joskus harvoin kokeilen, ja taas saa pettyä. Onko makuaisti huonontunut vai reseptiikka muuttunut? Vanhanajan jälkiruuat ovat kyllä edelleen hyviä. Uuniomenat, maitokiisseli ja raparperipaistos! Ah!

Muuten joo hyvä pointti!

Katotaas mitä joku malaco sisältää!

Ainesosat

glukoosisiirappia, sokeria, tärkkelystä, muunnettua tärkkelystä, liivatetta, happoja (maitohappoa, sitruunahappoa), aromeja, happamuudensäätöainetta (E331), kasviöljyjä (kookos, rapsi), tiivisteitä (mustaporkkanaa, porkkanaa, mustaviinimarjaa, spiruliinaa, väriohdaketta), pintakäsittelyaineita (karnaubavahaa, mehiläisvahaa), värejä (E160c, E100).

JA joo uuniomenat! Omenaa, kanelia, hiukan jotain makeaa...ja eiku uuniin...hyvää halpaa ilman lisäaineita sun muita

Vierailija
18/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyessäni 40 vuoden ikää loppui makean syönti. Ei vaan tehnyt enää mieli. Ennen sitä meni suklaalevy kertaheitolla. Nyt olen 52 v ja ei maistu pullat, kakut, keksit, karkit, jälkiruoat, shipsit, jäätelö. Suklaa ei yhtään. Syön kylässä, kun tarjotaan, mutta  en mielelläni. 

Vierailija
19/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui karkinmussutus nelikymppisenä, siihen asti piti olla jatkuvasti jotain, pari suklaalevyä viikossa nyt ainakin. Nykyisin saatan kerran pari vuodessa ostaa jotain makeaa.

Nuorena leivoin aina pullaa, viineriä tms., nykyisin ei mee. Hassua kun eräille synttäreille leivoin mun herkkuviinereitä, niin vähän ennen juhlia tajusin etten ole edes maistanut jos vaikka olisi suolaa sokerin tilalla tai jotain muuta pielessä.

Hassuinta on että samaan aikaan aloin lihoa, olin varmaan alipainon puolella nelikymppiseksi, nyt jo vähän yli normaalipainon.

Vierailija
20/24 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo ,vähän ehkä makuaistikin heikentynyt. johtuisko kun syän raakaa valkosipulia ja raakaa keltasipulia 4x vko. pitkällä aika välilläkö vienyt makuaistia ja toki tulista ruokaa.

mutta monelle käy noin ilman minun tottumuksiakin. nyt riittää 1 rivi sinistä kun ennen koko levy. ainoastaan täytekakku ja jotkin kuivakat maistuu.  keksitkin  jääneet pois. mutta suklaakiisseliä sitä klassikkoa menee ja marjakiisseleitä