Aamulla MIINUS 32 astetta PAKKASTA!!!
MIKSI MÄÄ EN PYYTÄNY PEKKASTA!!!???
Hyi, öyk! Nyt jo kylmää ajatus. EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !
Mitä jos auto hajoo tien varteen??? Tarttee ottaa paljon lämmintä vaatetta mukaan, vilttiä ja kuumaa juomaa varuulta.
hyrrrrrrrrrrrr
Kommentit (28)
Nyt -32. Onneksi olen kotona taaperon kanssa..
Siis ihan HULLUA! Eihän kypärän alle mahdu viittä pipoa!!
Ap
Meillä on varmaan pakkasta jo sisällä, ihan tekee kylmää!!
Miutenhän mun dieselini lähtee tosta pihasta sitte....?
Tarkottaa plussaa??
Ap (ei oo takana päivääkään lukiota)
Meillä bensalla autot, mutta ei sekään takaa lähtöä.. ;)
Ap
Ei käynnistyny tänään millään. Onneks tänään ei tarvinnu mennä töihin, mitä nyt kauppaan yritin.
Huomenna pitäs kävellä työpaikalle pari kilsaa. Mutta ei siinä kaikki, työn luonteeseen kuuluu kiertely ympäri kyliä tarvittaessa. Että saapi huomenna kävellä vähän enemmänkin. Jippii! Ellei auto ota ja sula sen verran yön aikana johdon nokassa. Vaan kun ei tänäkään päivänä piuhat auttanu, niin miksipä huomennakaan. Huoh!
Vitsi on siinä että jos matikassa 5 + 5 = 10 ja -5 + -5 = -10 niin -5 - -5 = 0
Kun sanotaan että on 5 astetta pakkasta, tarkoitetaan että lämpöä on -5 astetta. Eli miinusmerkki tarkoittaa pakkasta.
Ja jos virheellisesti sanotaan että on -5 pakkasta tarkoittaisi se miinusmerkeillä ilmaistuna --5 lämmintä.
Matematiikassa kaksi peräkkäistä miinus-merkkiä tarkoittaa +:aa.
Joten sanomalla -5 pakkasta tarkoittaa oikeasti +5 lämmintä.
Mutta toi on VÄÄRIN nro 16!
Sama kun sanotaan: +26 astetta lämmintä tai HELLETTÄ
Sama -13 astetta kylmää tai PAKKASTA.
Se ei ole miinus se pakkanen tai plus se helle. Vaan se kuvaa säätä. Sitä korostetaan kylmää tai lämmintä. Säätä, ei astemäärää.
Muistan yläasteelta ettei voi olla -- 5 astetta vaan YKSI miinus riittää. Miinus ja plussa tietty siirtää elohopeaa mittarissa: -2 kun on mittarissa ja lämpö laskee -3 tulee -5 ei --5. Mutta jos -2 astetta mittarissa aamulla ja lämpö nousee 3 astetta kohoaa elohopea +1 asteeseen.
Ja sua mättää mikä? Voi pyhä pamaus: hanki elämä. Kouluni oon käyny ja matikat suorittanu.
Ap (ja 18 oli myös minun kirjotelma).
Vierailija:
Mutta toi on VÄÄRIN nro 16!Sama kun sanotaan: +26 astetta lämmintä tai HELLETTÄ
Sama -13 astetta kylmää tai PAKKASTA.
Se ei ole miinus se pakkanen tai plus se helle. Vaan se kuvaa säätä. Sitä korostetaan kylmää tai lämmintä. Säätä, ei astemäärää.
Muistan yläasteelta ettei voi olla -- 5 astetta vaan YKSI miinus riittää. Miinus ja plussa tietty siirtää elohopeaa mittarissa: -2 kun on mittarissa ja lämpö laskee -3 tulee -5 ei --5. Mutta jos -2 astetta mittarissa aamulla ja lämpö nousee 3 astetta kohoaa elohopea +1 asteeseen.
Huom huom!
" -2 kun on mittarissa ja lämpö laskee -3 tulee -5 ei --5."
Jos on miinus kaksi ja lämpö laskee MIINUS kolme astetta, saadaan plus yksi.
Numeerisesti -2 - -3 = -2 + 3 = +1
Toinen esimerkkisi olisi kuten sanotkin, eli -2 + 3 eli +1
Sekaantumisen vaara on suuri :)
Miten te voitte asua siellä Suomessa?!?
Vien lapset taksilla hoitoon ja jatkan sitten turbovaihteella puolijuoksua töihin.
Mikä on ongelma? Opetelkaa pukeutumaan.
Ei mulla oo kyllä mitään hätää itseni kanssa, mutta tota autoa on vähän hankala pukea, mitä nyt vilttien alle sitä just käärin, muttei se taida paljoa auttaa. Enkä saa sitä mihinkään lämmitykseenkään, mutta pakko olisi päästä aamulla liikkeelle. Tänään vielä lähti ihan helposti, huomisaamusta en olisi niin varma.
Ja vastaisuudessa myös kesällä, jos idästä päin tuulee jatkossakin.
Mä en tykkää kylmästä, saati sitten tälläsistä saatananmoisista pakkasista.
Eniten ottaa päähän se jos pitää lähteä bussipysäkille seisomaan, sen takia että auto ei lähde käyntiin. Viime talvena auto ei pettänyt, eikä tänä aamuna. Toivottavasti se on mulle uskollinen huomennakin. Vaatettaisin mieluusti autoni jos se olisi yleinen tapa.
Mä en oo mikään vitun kylmän karaisema lappalainen, enkä sellaiseksi halua tullakaan.
Ette voi olla tosissanne, on hyvä että välillä tekin saatte maistaa kunnon pakkasta. Ja ei, en ole lappalainen vaan LAPPILAINEN ja tollaset pakkaslukemat ei tunnu missään, että yrittäkäähän nyt ryhdistäytyä ja kestää pari päivää pientä pakkasta.
Yhyy, byhyy. Muuttakaa sinne Espanjaan.
Ärsyttää vain tuollainen sinun valittamisesi, eikö ihmiset saa todellakaan todeta että on hemmetin kylmä? Heti joku tulee sieltä Utsjoelta huutelemaan, että on ilmoja pidellyt. Anna ihmisten elää ja valittaa mistä huvittaa, relaa sinä jo.
Ja espanjassa en ole koskaan käynyt, pitäisikö?
Hehe, muistaako kukaan, kun lukion matskuntunnilla opetettiin, että ei voi sanoa " miinus asteita pakkasta" , koska siitä tulee plussaa. Eli on joko miinus 32 astetta tai 32 astetta pakkasta. Mä en oikein tajunnut sitä koskaan =) (ehkä olen siis surkea matikassa)