Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rytmihäiriöitä?

06.02.2007 |

Moikka, mulla muljuu rinnassa noin kerran päivässä ja oletan niiden olevan rytmihäiriöitä. Sydän sanoo nromaalin tu-tumin sijaan tuolloin tum-tum-tum. EI satu, eikä huimaa eikä mitään.

Kesällä mulla oli vastaavaa, kun en ollut juonut helteellä tarpeeksi vettä.

Voiko tämä jotenkin liittyä raskauteen ( rv 11+4). Olen ollut pari vuotta sitten sydänfilmissäkin ja kaikki ok.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi vaarattomat rytmihäiriöt esikoista odottaessa ja siitä lähtien ne on ollut satunnaisia..eli just tolleen tum-tum-tum ja sitten saattoi tulla ns.kovempia lyöntejä (lisälyöntejä siis) jotka tuntuu siltä että sydän muljahtas.

Tokihan raskausaikana muutenkin syke kohoaa ja se saattaa tuntua tollasena mutta ainahan asia kannattas tutkia,mainitseppa neuvolassa asiasta.

Ja suosittelen syömään mangnesiumia säännöllisesti (itse syön jatkuasti),tämä ehkäisee rytmihäiriöitä..itse olen pärjännyt täysin ilman lääkkeitä jo kauan aikaa..mutta heti jos on parikin vkoa ilman mangnesiumia niin alkaa oireilemaan.Ja tämä mangnesiumihan on täysin sallittua syödä raskausaikana.

Vierailija
2/3 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin taas unohtanut koko asian, mutta sitten se taas tulee mieleen kun sydän lyö muutaman kerran epätahtiin.silloin tällöin, ei kuitenkaan ihan joka päivä.

olen itse nyt kuukauden sisällä huomannut samanlaista.

yleensähän tuo on kaiketa vaaratonta.voishan siitä tietty mainita ens viikon neuvolassa.

neitiniiskunen rv 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös jo parin vuoden takaa tehty löydös sydämen rytmin vaihteluista ja kuunnellessa kuuluu sivuääni. Ennen raskautta verenpaine aika korkea 90/130 ja pulssi n.90, alkuraskaudesta pulssi edelleen korkea, mutta paineet matalat ja jopa alhaiset. Sain lähetteen sydänkäyrään, jossa näkyi rytmin vaihdos ja sain siis lähetteen naistenklinikan sisätautilääkärille joka ottaa lisätutkimuksia. Suvussa esiintyy sydänvikaa ja verenpainetautia, liekö se sitten antanut lisäaihetta tutkimuksiin?

Hell-in rv 16+4