Kutsunnat samana päivänä kuin yo-koe
Kommentit (22)
Ok, lappu häviksissä. Pojastani siis tietenkin kyse.
Tässä on vielä aikaa saada c babers.
Ylioppilaskokeen joutuu tekemään seuraavalla kerralla kun ko koe järjestetään.
Yhteys aluetoimistoon. Sopimusasia, että käy toisen päivän kutsunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys omaan aluetoimistoosi.
Välittömästi, tuolla sanotaan. Molempien päivämäärät on ollut jo pitkään tiedossa, joten hyvin olisi voinut reagoida jo aiemmin.
Seuraavaksi on varmaan puhelin hukassa ettei voi soittaa.
No niin, kiitos! Nyt löytyi kirje ja ma heti yhteys aluetoimistoon. Kukapa tuollaistakaan tajuaisi tarkastaa, nyt kuulin tuttavalta asiasta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi on varmaan puhelin hukassa ettei voi soittaa.
:DD
Jos tilanne on tämä, että poika ei itse 18 vuotta täytettyään/kohta täyttäessään kykene tällaista asiaa hoitamaan itse, on kyllä kasvatuksessa jotain pielessä.
Yleensä lukioon mennään sinä vuonna, kun nuori täyttää 16 vuotta, jos lukiota käy normaalin 3 lukuvuotta, kolmannen lukuvuoden syyslukukauden loppuun mennessä suurin osa on kuluvan vuoden aikana täyttänyt 18 ja osallistuu siis sinä vuonna kotipaikkakunnalla järjestettäviin kutsuntoihin. Nykyään moni lukiolainen hajauttaa kirjoituksia useammalle eri kirjoituskerralle, mutta perinteinen 3 vuotta lukiossa mahdollistaa kaikkien aineiden kirjoittamisen kolmannen lukuvuoden keväällä eli edes ylioppilaaksi valmistuminen ei tapahdu normaalia hitaampaa, kun nuori joutuu kutsuntojen kanssa päällekkäin osuvan aineen kirjoittamaan vasta ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
No niin, kiitos! Nyt löytyi kirje ja ma heti yhteys aluetoimistoon. Kukapa tuollaistakaan tajuaisi tarkastaa, nyt kuulin tuttavalta asiasta.
-ap
No yleensä se nuori itse huomaa asian siinä vaiheessa, kun laittaa kirjoitusten ja kutsuntojen ajankohdan kalenteriinsa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämän ei ainakaan pitäisi mennä. Kutsuntoihin on osallistuttava. Ai niin, eihän nykynuorisoa saa määrätä, niille voi tulla traumoja.
Mitä sitten, olisikos poikasi mennyt itse sinne kutsuntoihin muutenkaan? Äitihän hoitaa nuo hommat nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on tämä, että poika ei itse 18 vuotta täytettyään/kohta täyttäessään kykene tällaista asiaa hoitamaan itse, on kyllä kasvatuksessa jotain pielessä.
Yleensä lukioon mennään sinä vuonna, kun nuori täyttää 16 vuotta, jos lukiota käy normaalin 3 lukuvuotta, kolmannen lukuvuoden syyslukukauden loppuun mennessä suurin osa on kuluvan vuoden aikana täyttänyt 18 ja osallistuu siis sinä vuonna kotipaikkakunnalla järjestettäviin kutsuntoihin. Nykyään moni lukiolainen hajauttaa kirjoituksia useammalle eri kirjoituskerralle, mutta perinteinen 3 vuotta lukiossa mahdollistaa kaikkien aineiden kirjoittamisen kolmannen lukuvuoden keväällä eli edes ylioppilaaksi valmistuminen ei tapahdu normaalia hitaampaa, kun nuori joutuu kutsuntojen kanssa päällekkäin osuvan aineen kirjoittamaan vasta ensi keväänä.
No, ei joudu kun kutsuntapäivän voi vaihtaa soittamalla aluetoimistoon ja sopimalla uuden ajankohdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämän ei ainakaan pitäisi mennä. Kutsuntoihin on osallistuttava. Ai niin, eihän nykynuorisoa saa määrätä, niille voi tulla traumoja.
Vai onko se trauma sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei joudu kun kutsuntapäivän voi vaihtaa soittam
Näinhän asiaa ei pitäisi hoitaa. Toivottavasti on vain yhtenä päivänä kutsunnat samalla paikkakunnalla ja vaihto ei onnistu tai nuori joutuu menemään todella kauas kutsuntoihin. Velvollisuudet on hoidettava, vaikka aina se ei mukavaa olekaan. Luuletteko te pullamössömammat, että Suomi olisi Suomi, jos vuosina 1939-1945 olisi MIEHET jättäneet hoitamatta velvollisuutensa. Nykypojista ei vastaavaan ole, kas kun ei äiti lähde vaipanvaihtajaksi armeijaan menijälle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vielä aikaa saada c babers.
Ei tarvita ulkomaanpeetä tässä sanassa, vaikka se ulkomaankielinen onkin.
Soitat siihen numeroon, joka siinä lapussa on.