Naapurilla 11 viikkoa lomaa??
On viikon lomalla usean kerran vuodessa neljän viikon kesälomansa lisäksi. Olen laskenut juttujensa ja matkojensa perusteella nämä lomat ja olen 99% varma tuosta 11 viikosta.
Kommentit (37)
Kyllä aika moni kikkailee itselleen pitkät kesälomat. Ns. laskeudutaan lomalle viikkoa ennen sen alkua ja sama taas loman lopussa. Muka on ylityövapaita, vaikka töissä ei olla arkena edes kokonaista työpäivää. Kukapa tähän etätöiden mukanaan tuomaan lusmuiluun puuttuisi.
Julkisella sektorilla on pitkät lomat kun 15 työvuotta on täynnä. Siihen lomarahavapaat, ja 11 viikkoa on kellä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuo lomarahat vapaaksi?
Joissakin paikoissa kannustetaan säästötoimenpiteenä vaihtamaan lomarahat sen sijaan lomapäiviksi. Näin esim omalla sote-sektorilla.
Jos olet palkansaaja, joka saa toimeentulotukea et saisi toimia noin. Ensisijaisesti on otettava rahat, jotta valtion kirstusta tulisi sulle vähemmän.
Hyi hyi kuinka tuomittavaa jos vapaana otat.
Mitä ihmettä sinä selität? Palkansaaja joka saa toimeentulotukea taitaa olla melko harvinaisuus. Asumistukea osa pienipalkkaisista saattaa saada. Minä tosin en saa kumpaakaan niin minun lomia tai lomarahojani ei kannata paheksua :D
Opettaja? Kansanedustaja? Upseeri? Muu, mikä?
Millä alalla naapurisi on töissä ? Julkisellako ? Piitkät lomat siellä !
Naapuri voi olla myös keikkaduunari omilla lomilla. T: 4 kk joka kesä
Mulla on 6 viikon välein 2 viikkoa vapaata. Mitäs siitä sanot ap?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen henkilökohtainen avustaja ja voin halutessani pitää vain 50 viikkoa lomaa vuodessa. Toki se näkyy rahatilanteessa, mutta mitään estettä ei tuolle ole. Teen töitä vain silloin, kun itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen henkilökohtainen avustaja ja voin halutessani pitää vain 50 viikkoa lomaa vuodessa. Toki se näkyy rahatilanteessa, mutta mitään estettä ei tuolle ole. Teen töitä vain silloin, kun itse haluan.
*vaikka, ei vain
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä on paremmat palkat ja pidemmät lomat kuin julkisella. Työkaveritkin on kivempia yksityisellä.
Ps. Nimimerkillä ei enää valtiolle koskaan töihin
normiloma + lomarha vapaa, + likumat + työaikapankki = 13 viikkoa, tai vähä eneämmän/vähemmän riippuen paljon liukumia ja työaikapankkia saa kerryttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä on paremmat palkat ja pidemmät lomat kuin julkisella. Työkaveritkin on kivempia yksityisellä.
Ps. Nimimerkillä ei enää valtiolle koskaan töihin
Mä olen jo nimimerkillä ei koskaan enää kokopäivätyöhön, ellei sitten täällä Norjassa.
Jos on kunnallisella puolella ja ottanut rahat vapaana. Silloin lomia on PALJON.
Tiedätkö, mitä työtä tekee? Joillain aloilla/työpaikoilla voi olla pidempiä lomia.
Tai jos tekee pitkiä vuoroja tai työpätkiä? Esim. meidän firmassa jotkut tekee 12h tai 14h vuoroja, niin on sitten vastineeksi pitkiä vapaitakin. Joissain paikoissa voi olla töitä 7vrk ja 7vrk vapaata.
Jotkut saattaa myös ottaa palkattomana tai olla lomautettuna kesät, jos kesällä ei ole töitä (on muitakin kuin opettajat, joilla voi olla tämä syy).
Kaikki ei tee ma-pe 8-16. ;-)
Ammatinharjoittajana yksityisellä ja olen helposti lomalla/ poissa töistä tuon ajan vuodessa. Palkkioita ei luonnollisesti tuolta ajalta kerry.
Entä sitten? Minäkin pidän joka vuosi monta kuukautta lomaa. Kesällä olin lähes kaksi kuukautta lomalla.
t. Yrittäjä
Sä et ole veroina maksanut edes omaa peruskoulu-aikaasi.